Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kažkada, „Porsche“ gamino tik sportinius automobilius, tačiau dabar modelių paletė išsipletė iki visureigių ar didelių sedanų. Tačiau net ir per gremėzdiškus „Poršus“, gamintojas nepamiršta savo ištakų, o jo sukurti superautomobiliai momentaliai tampa klasika. Nors „911 Turbo“ ar „911 GT2“ versijos turi erdvėlaiviams būdingas dinamines sąvybes, tačiau tai dar neužtikrina, kad šios mašinos yra grynakraujai superautomobiliai. Taigi, užmirškite „Porsche“ sportinius automobilius – šiandien kalbėsime apie pačius agresyviausius ir labiausiai išprotėjusius „Poršus“.
Pradėkime nuo pačio šviežiausio „Porsche“ superautomobilio, apie kurį kalbama jau keletą metų, tai – „918 Spyder“. 2010 metais kaip konceptas debiutavęs modelis pradėjo naują, hibridinių superautomobilių erą, o pirmuosius pirkėjus automobilis pasieks jau šiemet. Viduryje kėbulo yra sumontuotas 4,8 darbinio tūrio aštuonių cilindrų variklis, kuriam į pagalbą ateina du elektriniai motorai, o visos jėgainės pajėgumas prilygsta 800 arklio galių. Žinoma, šiam „Poršui“ karaliauti gatvėse neduos „McLaren P1“ ir „Ferrari F150“ modeliai, tačiau „918“ neabejotinai bus greičiausias visų laikų „Porsche“ .
„Porsche 918“ yra tiesioginis „Carrera GT“ palikuonis. Pastarasis superautomobilis gimė po vienos lenktynių programos mirties, todėl šis modelis yra tikras gatvėms pritaikytas bolidas. 2004 metais pristatytas „Porsche“ viduryje turi 5,7 litro darbinio tūrio dešimties cilindrų aukštas apsukas mėgstantį variklį, generuojantį 612 arklio galių. Puikiai skambantis agregatas yra sujungtas su šešių bėgių mechanine greičių dėže, o tai leidžia nuo nulio iki šimto pajudėti vos per 3,6 sekundės ir pasiekti maksimalų 330km/h greitį. Nors „Carrera GT“ turi begales pažangių technologijų, jos valdymas yra tolygus akistatai su plėšrūnu - nežinai, kada jis gali užpulti.
Jei sakėme, kad „Carrera GT“ yra bolidas, skirtas gatvei, palaukite, kol išvysite tai. „Porsche 911 GT1“, pastarasis nors ir atrodo kiek panašus į „911“, tačiau apart šio panašumo, daugiau nieko bendro neturi su šiuo sportiniu automobiliu. Tai gatvei skirta „911 GT1“ bolido versija, „Strassenversion“. Vokiečiams reikėjo pastatyti ant kelio lenktyninį automobilį vien dėl to, kad atitiktų ištvermės varžybų reikalavimus, todėl buvo pagaminti 25 „911 GT1“ superautomobiliai, kurie buvo praktiškai identiški 1998 metų Le Mano lenktynių nugalėtojui. Sportinės konstrukcijos viduryje slypi 3,2 litro darbinio tūrio opozicinis variklis, pagardintas dviejomis turbinomis ir išvystantis 537 ristūnus. Kiek daugiau nei toną sveriantis monstras sugeba nuo 0 iki 100 km/h nuskubėti vos per 3,9 sekundės bei pasiekti maksimalų 310km/h greitį.
Na, o dabar – iki šiol daugelio laikomas pačiu geriausiu visų laikų „Porsche“ superautomobiliu – tai „959“ modelis. Šis automobilis iš pradžių buvo kuriamas dalyvauti ralio „Group B“ klasėje, kol galiausiai buvo išleisti 337 vienetai mirtingiesiems skirtų versijos. 1986 metais pasaulį išvydęs „959“ buvo pats grečiausias ir technologiškai pažangiausias automobilis pasaulyje. Tai sužavėjo net patį Bilą Gatesą, kuris tapo vienų karščiausių „959“ gerbėju, bei kovojo teisme, kad galėtų už Atlanto legaliai džiaugtis savo naujuoju pirkiniu. O džiaugtis kuo tikrai yra – šešių cilindrų opozicinis variklis su turbina generuoja 444 arklio galias, kurias ant žemės „padėda“ pažangi keturių varančiųjų ratų sistema. Tai leidžia automobiliui iki 100km/h nuskubėti vos per 3,7 sekundės ir pasiekti maksimalų 310km/h greitį.
Na ir pabaigai – vyšnios ant torto. Nors tai ir ne pačių „Porsche“ sukurti superautomobiliai, tačiau juos pagaminusios „9ff“ ir „RUF“ kompanijos glaudžiai bendradarbiauja su mūsų aprašomu gamintoju. Vokiečiai skelbia, kad jų parduodami superautomobiliai yra pagaminti remiantis „911“ ir „Cayman“ modeliais, tačiau atrasti tarp jų kažką bendro yra itin sunku. „9ff GT9“ turi „Porsche 911 GT3 4.0“ variklį, kurio galia buvo pakelta iki ketruženklių skaičių, o ši, tūkstančio arklių kaimenė superautomobiliui leidžia pasiekti 400km/h greitį. Antrasis modelis, „RUF CTR3“, nors ir kiek primena „Cayman“, tačiau savyje slepia tikro galiūno širdį – tai 3,8 litro turbininis agregatas, turintis beveik septynis šimtus arklių ir galintis įsibegėti iki daugiau nei 350 km/h greičio.
Kažkada, „Porsche“ gamino tik sportinius automobilius, tačiau dabar modelių paletė išsipletė iki visureigių ar didelių sedanų. Tačiau net ir per gremėzdiškus „Poršus“, gamintojas nepamiršta savo ištakų, o jo sukurti superautomobiliai momentaliai tampa klasika. Nors „911 Turbo“ ar „911 GT2“ versijos turi erdvėlaiviams būdingas dinamines sąvybes, tačiau tai dar neužtikrina, kad šios mašinos yra grynakraujai superautomobiliai. Taigi, užmirškite „Porsche“ sportinius automobilius – šiandien kalbėsime apie pačius agresyviausius ir labiausiai išprotėjusius „Poršus“.
Pradėkime nuo pačio šviežiausio „Porsche“ superautomobilio, apie kurį kalbama jau keletą metų, tai – „918 Spyder“. 2010 metais kaip konceptas debiutavęs modelis pradėjo naują, hibridinių superautomobilių erą, o pirmuosius pirkėjus automobilis pasieks jau šiemet. Viduryje kėbulo yra sumontuotas 4,8 darbinio tūrio aštuonių cilindrų variklis, kuriam į pagalbą ateina du elektriniai motorai, o visos jėgainės pajėgumas prilygsta 800 arklio galių. Žinoma, šiam „Poršui“ karaliauti gatvėse neduos „McLaren P1“ ir „Ferrari F150“ modeliai, tačiau „918“ neabejotinai bus greičiausias visų laikų „Porsche“ .
„Porsche 918“ yra tiesioginis „Carrera GT“ palikuonis. Pastarasis superautomobilis gimė po vienos lenktynių programos mirties, todėl šis modelis yra tikras gatvėms pritaikytas bolidas. 2004 metais pristatytas „Porsche“ viduryje turi 5,7 litro darbinio tūrio dešimties cilindrų aukštas apsukas mėgstantį variklį, generuojantį 612 arklio galių. Puikiai skambantis agregatas yra sujungtas su šešių bėgių mechanine greičių dėže, o tai leidžia nuo nulio iki šimto pajudėti vos per 3,6 sekundės ir pasiekti maksimalų 330km/h greitį. Nors „Carrera GT“ turi begales pažangių technologijų, jos valdymas yra tolygus akistatai su plėšrūnu - nežinai, kada jis gali užpulti.
Jei sakėme, kad „Carrera GT“ yra bolidas, skirtas gatvei, palaukite, kol išvysite tai. „Porsche 911 GT1“, pastarasis nors ir atrodo kiek panašus į „911“, tačiau apart šio panašumo, daugiau nieko bendro neturi su šiuo sportiniu automobiliu. Tai gatvei skirta „911 GT1“ bolido versija, „Strassenversion“. Vokiečiams reikėjo pastatyti ant kelio lenktyninį automobilį vien dėl to, kad atitiktų ištvermės varžybų reikalavimus, todėl buvo pagaminti 25 „911 GT1“ superautomobiliai, kurie buvo praktiškai identiški 1998 metų Le Mano lenktynių nugalėtojui. Sportinės konstrukcijos viduryje slypi 3,2 litro darbinio tūrio opozicinis variklis, pagardintas dviejomis turbinomis ir išvystantis 537 ristūnus. Kiek daugiau nei toną sveriantis monstras sugeba nuo 0 iki 100 km/h nuskubėti vos per 3,9 sekundės bei pasiekti maksimalų 310km/h greitį.
Na, o dabar – iki šiol daugelio laikomas pačiu geriausiu visų laikų „Porsche“ superautomobiliu – tai „959“ modelis. Šis automobilis iš pradžių buvo kuriamas dalyvauti ralio „Group B“ klasėje, kol galiausiai buvo išleisti 337 vienetai mirtingiesiems skirtų versijos. 1986 metais pasaulį išvydęs „959“ buvo pats grečiausias ir technologiškai pažangiausias automobilis pasaulyje. Tai sužavėjo net patį Bilą Gatesą, kuris tapo vienų karščiausių „959“ gerbėju, bei kovojo teisme, kad galėtų už Atlanto legaliai džiaugtis savo naujuoju pirkiniu. O džiaugtis kuo tikrai yra – šešių cilindrų opozicinis variklis su turbina generuoja 444 arklio galias, kurias ant žemės „padėda“ pažangi keturių varančiųjų ratų sistema. Tai leidžia automobiliui iki 100km/h nuskubėti vos per 3,7 sekundės ir pasiekti maksimalų 310km/h greitį.
Na ir pabaigai – vyšnios ant torto. Nors tai ir ne pačių „Porsche“ sukurti superautomobiliai, tačiau juos pagaminusios „9ff“ ir „RUF“ kompanijos glaudžiai bendradarbiauja su mūsų aprašomu gamintoju. Vokiečiai skelbia, kad jų parduodami superautomobiliai yra pagaminti remiantis „911“ ir „Cayman“ modeliais, tačiau atrasti tarp jų kažką bendro yra itin sunku. „9ff GT9“ turi „Porsche 911 GT3 4.0“ variklį, kurio galia buvo pakelta iki ketruženklių skaičių, o ši, tūkstančio arklių kaimenė superautomobiliui leidžia pasiekti 400km/h greitį. Antrasis modelis, „RUF CTR3“, nors ir kiek primena „Cayman“, tačiau savyje slepia tikro galiūno širdį – tai 3,8 litro turbininis agregatas, turintis beveik septynis šimtus arklių ir galintis įsibegėti iki daugiau nei 350 km/h greičio.