• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vidury važiuojamosios dalies išdygę medžiai nustebino ir papiktino ne vieną vilnietį, tačiau miesto meras Remigijus Šimašius aiškino, kad tai gerina eismo saugumą ir artina Vilnių prie Vakarų.

Vidury važiuojamosios dalies išdygę medžiai nustebino ir papiktino ne vieną vilnietį, tačiau miesto meras Remigijus Šimašius aiškino, kad tai gerina eismo saugumą ir artina Vilnių prie Vakarų.

REKLAMA

Naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ R. Šimašius teigė, kad siaurinamos ne gatvės, o tik važiuojamosios dalys, kurių standartai dabar tolsta nuo Rytų.

Pone Remigijau, kaip yra su gatvių siaurinimu? Jūs sakote, kad jos nesiaurinamos, tačiau žmonės skundžiasi ir mato kitaip?

Kaip pažiūrėsi, kas yra gatvė. Dažniausiai gatvė suprantama tik kaip gatvės važiuojamoji dalis, bet iš tikrųjų gatvė yra nuo namo fasado iki namo fasado. Gatvė – važiuojamoji juosta, parkavimo juosta, želdynų juosta ir pėsčiųjų juosta. Net ir pagal terminologiją yra šaligatvis, tai tarsi gatvės dalis bet šalia gatvės, bet tai netiesa. Pėsčiųjų judėjimo juosta yra lygiai tokia pati svarbi kaip ir automobilių juosta.

Mes platiname pėsčiųjų juostas, želdynų juostas, dviračių juostas ir įvedinėjame naujas parkavimo juostas. Aplink centrą jų įvesta net keli šimtai, o ten, kur yra Minsko standartai, o ne Vokietijos ar Prancūzijos standartai, ten susiauriname. Važiuojamoji dalis nebe 3,50, o 2,75 m – kiek reikalauja ir statybos techninis reglamentas. Tokias dabar padarėme važiuojamąsias juostas ir nuo to gatvės tampa tik saugesnės ir patrauklesnės gyventi šalia, jas kirsti ir išilgai judėti visomis priemonėmis.

REKLAMA
REKLAMA

Aš žinau, kad tai į gerą. Žmonės, kurie pernai piktinosi, šiemet nebesipiktina. Kai kurie dar ir šiemet piktinasi, bet tai yra vienas iš ryškiausių ir svarbiausių Vilniaus pokyčių. Nuvažiavę į Vakarus mes randame vienokias gatves, o nuvažiavę į Rytus, kur dabar jau nevažiuojame, randame kitokias gatves. Man labai norėtųsi, kad Vilnius eitų į Vakarus ir nesidairytų atgal.

REKLAMA

Bet žmonės skundžiasi dėl, pavyzdžiui, Konstitucijos prospekte atsiradusių didesnių kamščių.

Nežinau, kur žmonės sako, nes aš tai negirdėjau, kad kas sakytų, jog Konstitucijos prospekte didesni kamščiai. Nėra ten tokių duomenų, kuriuos mes turime, kad ten būtų didesni kamščiai, jie kaip tik mažesni. Taip, kai palyja, daugiau automobilių, bet pravažumas gatvės nesumažėjo, kamščių nepadaugėjo.

REKLAMA
REKLAMA

Mes turime visus tikslius duomenis iš šviesoforų sistemos, mes tiksliai žinome, kiek automobilių pravažiuoja, kada kamštis prasideda ir kada baigiasi. Yra atskirų, taškinių vietų, kur kamščiai būna. Jie susiję visai su kitais dalykais nei kažkokie pertvarkymai, bet pasikeitė saugumo situacija.

Sunku lyginti mažiau intensyvias vietas, bet kai pertvarkėme Petro ir Povilo žiedą, tada sumažėjo kamščiai. Teorinis pralaidumas nesumažėjo, sumažėjo kamščiai, nes dabar yra mažiau mažų eismo įvykių, o kiekvienas mažas eismo įvykis iš karto sukuria dideles problemas.

Mieste visą laiką visko būna, aš tą puikiai suprantu, bet galiu pasidžiaugti, kad situacija yra gerėjanti. Kamščių tema apskritai yra ta tema, su kuria kiekvienas augantis miestas susiduria.

Visą pokalbį išgirskite laidoje, esančioje straipsnio pradžioje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų