Savarankiškai pereiti judrią gatvę regos negalią turinčiam žmogui dažnai tampa dideliu iššūkiu. Tačiau netolimoje ateityje saugiai tą padaryti padės inovacijų bendrovės „Siemens“ kuriama programėlė išmaniesiems telefonams.
Kartu su Vokietijos Braunšveigo technikos universiteto mokslininkais tobulinama programėlė padės sutrikusio regėjimo žmonėms saugiau ir patogiau orientuotis nepažįstamoje aplinkoje. Projekto partneriai jau pristatė sistemos prototipą, maršruto planavimo programą bei techninę infrastruktūrą, pranešė „Siemens“ atstovai.
Kuriamos programėlės veikimas paremtas informacijos tarp eismo reguliavimo įrenginių ir pėsčiųjų mobiliųjų telefonų perdavimu realiu laiku. Tokiu būdu sistema padės orientuotis, pavyzdžiui, judriose gatvių sankryžose. Nors dalis šviesoforų apie pasikeitusią šviesą pėsčiuosius informuoja garsiniu signalu, regos negalią turintys žmonės sunkiau orientuojasi, kiek laiko truks žalia šviesa, ir kur tiksliai yra saugu pereiti gatvę. Naudojantis kuriama sistema, pėstysis gautų šią informaciją į savo mobilųjį telefoną iš šviesoforo ir kelio ženklų.
Projekte taip pat pritaikytos jau egzistuojančios išmaniųjų telefonų programos, leidžiančios susiplanuoti kelionės maršrutą naudojantis GPS duomenimis ir skaitmeniniais žemėlapiais. Jomis naudodamiesi, regėjimo negalią turintys žmonės gali iš anksto susiplanuoti mažiau kliūčių turintį maršrutą. Judant nustatytu maršrutu, „Siemens“ programa padeda jį įveikti informuodama balsu arba skleisdama vibracijos signalus.
Naujoji programėlė yra mokslinių tyrimų projekto „InMoBS“ (angl. Inner city mobility support for blind and visually impaired) rezultatas. Įgyvendindami šį projektą, Braunšveigo gatvėse mokslininkai jau įdiegė programinę įrangą, kad šviesoforai galėtų atitinkamus duomenis perduoti eismo dalyviams per belaidį vietinį ryšį (WLAN), kurį paprastai palaiko mobilieji įrenginiai. Siekiant užtikrinti, kad visi eismo dalyviai galėtų saugiai pasiekti tikslą, programa signalą skleidžia tik veiksmo pradžioje. Pėstysis į savo mobilųjį telefoną taip pat gauna sankryžos planą, kad žinotų, kuria kryptimi saugiausia kirsti gatvę.
„Siemens“ jau keletą metų taip pat kuria ir tobulina komunikacijos tarp transporto priemonių (angl. car2car) ir tarp transporto priemonių bei eismo reguliavimo įrenginių (angl. car2x) technologijas, kurios leistų gerinti eismo srautą mieste. Pavyzdžiui, naudojantis „car2x“ sistema, automobilio variklis būtų automatiškai išjungiamas tuo atveju, jei jam šviesoforas perduotų informaciją apie ilgiau degantį raudoną signalą. Tuo tarpu per sistemą „car2car“ automobiliai galėtų įspėti už jų esančias transporto priemones apie blogas kelių sąlygas ir tokiu būdu išvengti eismo spūsčių bei avarijų. „Siemens“ mokslininkai šiuo metu kuria programinę įrangą ir komunikacijos modulius, skirtus bevieliam duomenų perdavimui keliuose tarp transporto priemonių ir eismo infrastruktūros, sakoma pranešime.