Tai buvo pirmoji oficiali Kim Jong Uno kelionė į Kiniją ir apskritai, į užsienio šalį. Kai tik į Pekino stotį atvyko paslaptingas tamsiai žalias sąstatas tamsintais stiklais – o tai yra pamėgta jau trijų Šiaurės Korėjos lyderių kartų keliavimo priemonė – pasaulinėje žiniasklaidoje abejonių nebeliko: Kinija sutinka aukštas pareigas užimančius asmenis iš KLDR.
Vėliau informaciją apie vizitą patvirtino abi pusės, o retos oficialios nuotraukos pateko į informacinių agentūrų rinkinius.
Pateikiame pačius įdomiausius faktus apie Šiaurės Korėjos diktatorių mėgstamiausią transporto priemonę.
Kodėl būtent traukinys
Aistrą geležinkeliams Kim Jong Unas, akivaizdu, paveldėjo iš savo tėvo Kim Jong Ilo ir senelio Kim Il Sungo, KLDR įkūrėjo. Abu jie, manoma, kentėjo nuo aerofobijos ir nesinaudojo lėktuvais net tolimų užsienio kelionių metu, visuomet rinkosi specialiai įrengtus traukinius.
Pavyzdžiui, 2001-2002 metais Kim Jong Ilas tokiu sąstatu važiavo į Maskvą ir atgal. Kiekviena iš šių kelionių užtruko 24 dienas ir keliavo faktiškai per visą „Transsiberijos“ maršrutą.
Maža to, visi KLDR lyderiai yra apsėsti savo saugumo klausimais ir, matyt, mano, kad antžeminiu ir slaptu būdu keliauti yra labiau patikima.
Atskiras depas
Sąstatas, kuriuo Kim Jong Unas atvyko į Pekiną, yra sudarytas iš 21 vagono, tačiau iš viso Šiaurės Korėjos vadovai turi apie 90 specialiai įrengtų vagonų. Šią informaciją pavyko išgauti Pietų Korėjos žvalgybai, kuri atitinkamus duomenis paviešino 2009-aisiais.
Anot leidinio „The New York Times“, kelionių metų Kim Jong Ilas įprastai naudojo tris sąstatus. Pirmasis važiavo specialus saugumo traukinys arba „žvalgybinis“ lokomotyvas, už jo – paties lyderio traukinys, ir paskutinis – traukinio sąstatas su papildoma apsaugos komanda ir įranga.
Saugumas
Kim Jong Ilo sąstatas – nuo viršaus iki apačios šarvuotas, įskaitant vagonų grindis. Vagonai ir jų stiklai yra kulkų nepramušami ir tamsinti, kad nebūtų įmanoma įžiūrėti, kas yra viduje.
Kelionių metu, teigiama leidinyje, yra taikomos itin griežtos saugumo priemonės: apie šimtą saugumo pareigūnų iš anksto tikrina traukinio važiavimo maršrutą, ieškodami galimų sprogmenų ir kitų grėsmių šalies vadovui. Maža to, sąstatą neretai lydi šiaurės korėjiečių sraigtasparniai ir lėktuvai.
Pačios Šiaurės Korėjos teritorijoje egzistuoja apie 20 stočių, skirtų vien tik šio traukinio judėjimui.
Greitis
Šarvuotos plokštės, kuriomis yra apkalti sąstato vagonai, apsunkina jį šimtais kilogramų, ir dėl to traukinys negali išvystyti didelio greičio. Maksimalus jo greitis – apie 60 km/h.
Įrengimas
Informacija apie traukinio interjerą yra prieinama tik iš retų oficialių Kimų dinastijos kelionių po šalį nuotraukų ir kelių liudijimų tų asmenų, kuriems pasisekė apsilankyti Šiaurės Korėjos vagone nr. 1.
Yra žinoma, kad viename iš vagonų yra įrengta konferencijų salė su didžiuliu sniego baltumo stalu, yra ir vagonas svečiams priimti; tamsiu medžiu apkalta banketų salė; KLDR vado darbo kabinetas; miegamieji. Daugelis vagonų yra įrengti šiuolaikinėmis technologijomis, įskaitant plazminius ekranus ir šiuolaikinius nešiojamus kompiuterius. Traukinyje, aišku, yra internetas ir patikimas palydovinis ryšys.
Vado patogumui kelionės metu specialiuose ekranuose yra pateikiami meteorologiniai duomenys ir informacija apie tuos regionus, kuriuos pravažiuoja traukinys. Apie tai savo knygoje „Rytų ekspresas“ liudija rusų valdininkas ir buvęs saugumietis Konstantinas Pulkovskis, kuris Kim Jong Ilą lydėjo jo trijų savaičių kelionėje į Rusiją 2001-ųjų vasarą.
„Kuomet mes kirtome Irkutsko sritį, monitoriuje buvo galima rusiškai ir korėjietiškai perskaityti gubernatoriaus, vietos tarybos pirmininko, kitų vadovų pavardes ir netgi sužinoti, kiek galvijų regione yra laikoma“, – rašė savo atsiminimuose K. Pulkovskis.
Maža to, traukinys turi dyzelinę elektros stotį ir šiuolaikinę kondicionavimo sistemą.
Virtuvė
K. Pulikovskio duomenimis, traukinyje aukščiausias pareigas užimantiems asmenims yra suteikiama prieiga prie pačių įmantriausių patiekalų, pavyzdžiui omarų. „Buvo galima užsisakyti bet kurį rusų, kinų, korėjiečių, japonų ar prancūzų virtuvės patiekalą“, – rašė savo knygoje jis.
„Kelioninėje“ vynotekoje Kim Jong Ilas turėjo sukaupę ir Bordo ar Burgundijos vynų kolekciją.
Kim Jong Unas tikriausiai iš tėvo paveldėjo potraukį gurmaniškam maistui, rašoma „The New York Times“. Jam yra priskiriama trauka šveicariškam sūriui, – dabartinis KLDR lyderis slapta studijavo Šveicarijoje, – o taip pat „Cristal Champagne“ šampanui ir „Hennessy“ konjakui.
„Kad kelionė neprailgtų“
Gerą ir patogų gyvenimą traukinyje KLDR lyderiams užtikrina šimtai tarnautojų, tarp kurių yra padavėjai, virėjai, tvarkytojai, daugybė apsaugos (kartu su jau minėtais „žvalgais“ ir palyda).
Pikantiška detalė – Kim Jong Ilą traukinyje dažniausiai linksmino moterų choras.