• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiauliuose vykusiame konkurse „Jaunasis sunkvežimių mechanikas 2024“ dalyvavo aštuoniolika technikos mokyklų ir kolegijų studentų komandų iš visos Lietuvos. Tradiciniu tapęs renginys subūrė jaunuosius specialistus, norinčius išbandyti savo žinias ir įgūdžius sunkvežimių remonto srityje. Konkursą organizavo „NexusTruck“ tinklas ir sunkvežimių detalių tiekėjas „Jupojos technika“.

Šiauliuose vykusiame konkurse „Jaunasis sunkvežimių mechanikas 2024“ dalyvavo aštuoniolika technikos mokyklų ir kolegijų studentų komandų iš visos Lietuvos. Tradiciniu tapęs renginys subūrė jaunuosius specialistus, norinčius išbandyti savo žinias ir įgūdžius sunkvežimių remonto srityje. Konkursą organizavo „NexusTruck“ tinklas ir sunkvežimių detalių tiekėjas „Jupojos technika“.

REKLAMA

Finalas vyko Šiaulių valstybinės kolegijos Verslo ir technologijų rūmuose, kur dalyviai per 45 minutes turėjo atsakyti į 40 klausimų, parengtų drauge su sunkvežimių dalių gamybos specialistais. Kol buvo skaičiuojami rezultatai, studentai galėjo bendrauti ir susipažinti su technikos naujovėmis, kurias pristatė „Febi“, „ZF Aftermarket“, „Roadwin“ ir „GS Yuasa“ atstovai.

Šių metų nugalėtojais tapo Vilniaus kolegijos Technikos fakulteto studentai Mantas Lazarkevičius, Lukas Saldauskas ir Mykolas Mankus, kurie ne tik užėmė prizines vietas asmeninėje įskaitoje, bet ir pelnė komandinę pergalę. Antroji vieta atiteko Klaipėdos valstybinės kolegijos komandai, o treti liko Kauno technologijų mokymo centro studentai.

REKLAMA
REKLAMA

Sektoriaus specialistų trūkumo problema

Renginyje dalyvavęs Lietuvos vežėjų sąjungos prezidentas Stasys Ugianskis atkreipė dėmesį į išaugusią sunkvežimių remonto meistrų svarbą. Pasak jo, technika sudėtingėja, o specialistų trūkumas kelia didelius iššūkius ne tik serviso veiklai, bet ir transporto įmonėms, kur prastovos gali reikšti didelius nuostolius.

REKLAMA

„Net gabiausi mechanikai, perėję iš lengvųjų automobilių sektoriaus, aukštos kvalifikacijos specialistais tampa tik po penkerių metų darbo,“ – pabrėžė Donatas Mockus, „Trelo“ direktorius. Nepaisant augančios specialistų paklausos, tik viena iš dvidešimties mokymo įstaigų Lietuvoje siūlo specializuotą programą sunkvežimių mechanikams ruošti.

„Jupojos technika“ Plėtros ir inovacijų direktorius Remigijus Vaitkus pastebėjo, kad rinkoje vis dar nėra specializuotų mokymo priemonių, tokių kaip vadovėliai, kurie padėtų ruošti būsimuosius sunkvežimių mechanikus. „Pernai Vilniaus automechanikos ir verslo mokykla pradėjo siūlyti atitinkamą programą, tačiau proveržis kol kas yra lėtas,“ – teigia R. Vaitkus. Jo nuomone, būtinas glaudesnis verslo ir švietimo sektoriaus bendradarbiavimas.

REKLAMA
REKLAMA

Verslo iniciatyvos ir savarankiški sprendimai

Kai kurios didžiosios transporto įmonės jau ėmėsi kurti vidinius mokymo centrus, skirtus parengti sunkvežimių mechanikus. Tačiau UAB „Jupojos technika“ vadovas Raimundas Vaišvilas pabrėžia, kad verslas turėtų aktyviau prisidėti prie jaunosios kartos sudominimo šia specialybe ir bendradarbiauti su švietimo įstaigomis, siekiant pagerinti specialistų ruošimo kokybę.

Konkurso „Jaunasis sunkvežimių mechanikas 2024“ tikslas – skatinti tokią sinergiją ir parodyti, kad bendros pastangos gali spręsti tiek verslui, tiek švietimui kylančius iššūkius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų