Konkurencijos taryba priėmė nutarimą dėl dienraštyje „Šiaulių naujienos“ skleistų reklamų, kuriose buvo pateikta informacija, lyginanti šio dienraščio ir jo konkurentų tam tikrus duomenis.
Dienraštyje „Šiaulių naujienos“ skleistos reklamos, kuriose teigiama: „Spaudos leidinių objektyvumas Šiauliuose“, „Spaudos leidinių patikimumas Šiauliuose“, „Dažniausiai skaitomi laikraščiai Šiauliuose“, „Spaudos leidiniai dažniausiai perkami Šiauliuose“, grafinės išraiškos būdu lyginami laikraščiai ir pažymima: „Apklausą atliko rinkos analizės ir tyrimų grupė UAB RAIT 2009 m. sausio mėn.“ arba „*Apklausta 112 respondentų. Maksimali paklaida iki 8,5 proc. Apklausą atliko rinkos analizės ir tyrimų grupė UAB RAIT 2009 m. sausio mėn.“, pripažintos neleidžiamomis lyginamosiomis reklamomis.
Už neleidžiamų lyginamųjų reklamų naudojimą Konkurencijos taryba bendrovei „Šiaulių naujienos“ skyrė 5 tūkst. litų piniginę baudą. Minima bendrovė įpareigota nutraukti nurodytų neleidžiamų lyginamųjų reklamų naudojimą, jeigu tokie veiksmai dar tęsiami.
Tyrimas buvo atliktas pagal VšĮ „Šiauliai plius“ pareiškimą. Tyrimo metu buvo aiškinamasi, ar dienraštyje „Šiaulių naujienos“ savireklamos tikslu pateikta reklama (reklaminiais teiginiais ir diagramomis visais atvejais buvo nurodomas didžiausias „Šiaulių naujienų“ procentas lyginant šį dienraštį su kitais laikraščiais - konkurentais ir tokiu būdu parodomas jo patrauklumas vartotojams Šiauliuose), galėjo suklaidinti vartotojus dėl savo neišsamumo. Nors reklamose teiginiai buvo grindžiami apklausos, kurią atliko bendrovė RAIT, duomenimis, tačiau nustatyta, kad šiose reklamose buvo praleista dalis informacijos, kurios pateikimas, atsižvelgus į kitą konkrečioje reklamoje pateikiamą informaciją, būtinai reikalingas vartotojų suklaidinimui išvengti.
Konkurencijos tarybai kilo abejonių, ar apklausai atrinkus tik dienraščio „Šiaulių naujienos“ skaitytojus/pirkėjus, kurie, tikėtina, rečiau skaito ar net visai neskaito kitų spaudos leidinių, tirtose reklamose buvo įmanomas pateikiamų spaudos leidinių objektyvus lyginimas.
Įvertinusi tyrimo metu nustatytas aplinkybes, Konkurencijos taryba padarė išvadą, kad nurodytos reklamos pagal savo pobūdį buvo neleidžiamos lyginamosios reklamos, kurios galėjo suklaidinti reklamos vartotojus ir paveikti jų ekonominį elgesį, t.y. apsisprendimą renkantis laikraštį, ir tokiu būdu pažeisti Reklamos įstatymo 6 straipsnio reikalavimus. Be to, šios lyginamosios reklamos galėjo suklaidinti ir ūkio subjektus – potencialius reklamos davėjus, jiems priimant sprendimus, kurį laikraštį pasirinkti jų reklamoms skelbti, o taip pat galėjo pakenkti ir kitų ūkio subjektų galimybėms konkuruoti.
Nustatant baudos dydį buvo atsižvelgta į labai ilgą pažeidimo trukmę – reklamos skleistos 2009 m. vasario – liepos mėn., taip pat buvo atsižvelgta į vidutinį neleidžiamų lyginamųjų reklamų skleidimo mastą – reklamos buvo skleistos tik dienraštyje „Šiaulių naujienos“, bei į tai, kad bendrovė, Konkurencijos tarybai dar nebaigus tyrimo, ėmėsi veiksmų, kad neleidžiamos lyginamosios reklamos nebūtų skleidžiamos.