• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pavasarį per Lietuvą nuvilnijo nelegalių gatvės lenktynių, vadinamųjų dragų, banga. Policija gaudė pažeidėjus, šie piktinosi, kad negali palenktyniauti savo greitomis mašinomis. Vienas pirmųjų legalių ir oficialių tokių dragų surengtas Šiauliuose, kur netrūko adrenalino, svylančių padangų ir greičio. O lenktynėse susigundė dalyvauti ir Šiaulių katedros klebonas.

Pavasarį per Lietuvą nuvilnijo nelegalių gatvės lenktynių, vadinamųjų dragų, banga. Policija gaudė pažeidėjus, šie piktinosi, kad negali palenktyniauti savo greitomis mašinomis. Vienas pirmųjų legalių ir oficialių tokių dragų surengtas Šiauliuose, kur netrūko adrenalino, svylančių padangų ir greičio. O lenktynėse susigundė dalyvauti ir Šiaulių katedros klebonas.

REKLAMA

Drago lentynės – tai varžybos, kuriose dvi greitos mašinos varžosi tarpusavyje, kuri greičiau įveiks 400 metrų. Automobiliai šiose lenktynėse Šiauliuose pasiekia 200 km/val ir didesnį greitį. Lėčiausi automobiliai šį atstumą įveikia per 15 su puse sekundės, o geriausias rezultatas vos daugiau nei 9 s.

Tokį rezultatą pademonstravo Lietuvos drago karaliumi vadinamas vilnietis Jezij Chmelevskij, po kurio automobilio kapotu – 1000 arklių.

REKLAMA
REKLAMA

„Viskas tas pats kaip ir standartinėje mašinoje, tik stipresnis, galingesnis agregatas, didesnis arba mažesnis ir lengvesnis“, – teigė drago lenktynininkas Jezij Chmelevskij.

REKLAMA

Šiam lenktynininkui varžybos Šiauliuose tik treniruotė ir lygiaverčių varžovų jis Lietuvoje neturi, tačiau džiaugiasi, kad tokios lenktynės leagalizuojasi.

„Nuo šviesoforo iki šviesoforo, čia ne dragas, čia nežinau, čia parodyt, kad pas tave ten galingas ar rėkia dulsintuvas garsiai, ar dar kažką. Čia ne dragai, dragai tai čia – atvažiuokit, sustokit ir parodykit, ką galit. Atvažiuoja ir verslininkai, ir šiaip žmonės su „Audi“ bulka ir rodo kažką“, – tikino J. Chmelevskij.

REKLAMA
REKLAMA

Tarp lenktynininkų – ir Šiaulių katedros klebonas Egidijus Venckus, kuris sako, kad gatvėse greičio su savo prabangia „Audi RS3“ neviršija, tad nusprendė išbandyti jos galimybes čia.

„Šiauliuose retai tokių švenčių pasitaiko, tai norim išbandyti savo jėgeles. Tokia graži šeimyna susirenka, tokie visi draugiški. Tos mašinos labai įdomios, visos skirtingos, be galo skirtingos. Ir įdomu pabandyti savo jėgas ant laiko“, – pasakojo Šiaulių katedros klebonas Egidijus Venckus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dauguma kalbintų dalyvių sakė, kad nedalyvauja nelegaliose lenktynėse, o jei ir dalyvavo, tai nebenorėtų to kartoti.

„Didelis skirtumas, nes čia yra viskas saugiai padaryta, yra profesionali įranga, normali trasa, kur saugu važiuoti ir tu žinai tikslų savo laiką, kiek tu važiuoji, kaip tu važiuoji. Ir nerizikuoji nei savo, nei kitų gyvybe“, – teigė lenktynininkė Gretė.

REKLAMA

„Dabar legalių yra tiek, kad gali kas savaitgalį važiuoti be problemų. Taip kad pilnai užtenka išsikrauti ir gatvėje nebereikia nieko“, – tikino lenktynių dalyvis Egidijus.

„Įdomus užsiėmimas, galima konstruot save, sau laisvalaikį tokį susikurt. O su tais nelegaliais – problemų ieškojimas“, – sakė lenktynių dalyvis Rokas.

Lietuvos automobilių sporto federacijai pavyko įtikinti policiją, kad legalios lenktynės gali atnešti daugiau naudos, nei chuliganų gaudymas nelegaliuose draguose.

REKLAMA

„Galbūt reikia sudaryti sąlygas žmonėms išsilieti trasoje, jeigu tai bus lengvai prieinama, šalia ir daug tokių renginių bus. Tai tikėtina mažiau bus įvykių, mažiau incidentų gatvėse, kai tai vyksta nelegaliai“, – teigė „Drago“ komiteto pirmininkas Tomas Liutinskas.

Anot varžybų organizatorių, nelegalūs dragai vykę toje pačioje vietoje paaštrino diskusiją ir padėjo priimti sprendimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Paaštrino ir privertė atsakingus žmones, mylinčius sportą, prijaučiančius sportui, susėsti prie bendro stalo ir kažką su tuo daryti. Ir taip gimė legalus dragas projektas. Ir Šiauliai yra vienas iš didesnių šito projekto renginių“, – aiškino „DragFest.LT“ vadovas Aivaras Rudzis.

Drago lenktynėse Šiauliuose dalyvavo 81 dalyvis. Automobiliai buvo suskirstyti į aštuonias klases. Jei automobilis pravažiuoją atkarpą greičiau, nei numatyta jo klasėje, šis laikas nėra įskaitomas.

Visą reportažą pamatykite vaizdo siužete, esančiame straipsnio pradžioje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų