„Mes išvažinėjom iš treniruotės su sūnumi. Mašina įvažinėjo į sankryžą ir paspirtukas, buvo susidūrimas. Jei būtų sustota, ar vairuotojas gavęs informaciją, gal būtų neįvykę“, – pasakoja šiaulietis Andrius Laurinaitis.
„Reikia praeiti šitą gatvę, per šiuos automobilius nematau eismo, rizikuoju savo gyvybe“, – teigia šiaulietis Augustas Laurinaitis.
Nors perėja ir gana ryškiai apšviesta, šalia stovintys automobiliai sumažina matomumą. Tad tėvas ir sūnus idėjų konkursui pasiūlė įrengti prie panašių perėjų mygtukus,kuriuos paspaudus virš perėjos užsidegtų geltonas signalas. Jis atkreiptų vairuotojų dėmesį.
„Tai yra nedidelės lempos, kabinamos prie kryptinio apšvietimo aukščiau virš mašinų, kad matytųsi, bet ne per aukštai, kad nebūtų kreipiamas dėmesys. Tai būtų paprastas efektyvus sprendimas“, – tvirtina šiaulietis Andrius Laurinaitis.
Šiaulių savivaldybė paskelbė idėjų konkursą, jame šiauliečiai galėjo teikti pasiūlymus. Patys miestiečiai balsuodami ir nuspręs, kuris projektas miestui reikalingiausias.
„Viena perėja kainuotų apie 3 tūkst. eurų, kadangi didžiajam projektui skiriama 150 tūkst. eurų, tai galėtų būti apie 50 perėjų. Tai reiškia, visos prie švietimo įstaigų – mokyklų, darželių, tikrai galėtų būti perėjos su tais mygtukais“, – teigia šiaulietis Andrius Laurinaitis.
Policija pasiūlymui mato ir grėsmes
Kelių policijos atstovai sako įžvelgiantys ne tik teigiamas šio pasiūlymo puses, tačiau ir grėsmes.
„Jei dauguma pėsčiųjų naudosis mygtuku, uždegs tas lemputes ir atsiras, kas neuždega lemputės, mes vairuotoją pripratinsim, kad toje pėsčiųjų perėjoje veikia papildoma sistema ir jei ji neveikia, vadinasi pėsčiojo – nėra“, – tvirtina kelių policijos atstovas Teisutis Beržinskas.
Pasak pareigūnų, sistema turėtų būti vieninga visose šalies perėjose, kad nekiltų nesusipratimų.
„Jei pėstysis paspaudęs mygtuką ir uždegęs lemputę eis kaip per reguliuojamą pėsčiųjų perėją ir nebesisaugos? Kaip žinote pėstiesiems taip pat yra pareigos neišbėgti į pėsčiųjų perėją ir įsitikinti, ar tai yra saugu“, – sako kelių policijos atstovas Teisutis Beržinskas.
O tokie nesusikalbėjimai gali sukelti skaudžias avarijas. Vien per šiuos metus ketvirtame pagal dydį Lietuvos mieste pėsčiųjų perėjose užfiksuoti 23 įskaitiniai autoįvykiai. Kas penktas avarijoje sužalotas pėstysis tuo metu kirto gatvę perėjoje. Laimei, žuvusių tokiuose įvykiuose šiemet Šiauliuose nebuvo.
Daugiau apie tai – vaizdo įraše straipsnio pradžioje