Kovo 22 ir 23 d., ketvirtadienį ir penktadienį, Nacionalinėje dailės galerijoje (Konstitucijos pr. 22, Vilnius) paskutinėse Japonijos menininkų portetų programos peržiūrose rodomi dokumentiniai filmai apie ekscentriškąją „taškelių eminenciją“ Yayoi Kusama ir vieną garsiausių šiuolaikinių japonų menininkų Hiroshi Sugimoto.
Kovo 22 d., ketvirtadienį, 18 val. „Beveik Yayoi Kusama – Aš garbinu save“ (Near Equal Kusama Yayoi – I adore myself). Rež. Takako Matsumoto, 2008 m., 102 min.
Yayoi Kusama, neretai vadinama „taškelių manijos apsėsta eminencija“ – viena įtakingiausių ir daugiausiai kolekcionuojamų XX a. septintojo dešimtmečio kūrėjų ir turbūt žinomiausia pasaulyje Japonijos menininkė. 2009 m. jos kūryba buvo eksponuota Šiuolaikinio meno centre Vilniuje vykusioje parodoje Big in Japan. Šiuo metu menininkės darbų retrospektyva pristatoma Londono Tate Modern muziejuje. Filme Kusama dirba, rengdamasi didžiulei personalinei parodai. Šioje pusantrų metų kurtoje kino juostoje užfiksuotas jos pasitikėjimas savimi, orumas, ekscentriškumas, savimeilė ir visiškas atsidavimas kūrybai. Pasak menininkės: „Jeigu būčiau nekūrusi meno, greičiausiai būčiau jau mirusi.“
Kovo 23 d., penktadienį, 17 val. Prisiminimai apie pradžią – Hiroshi Sugimoto (Memories of Origin – Hiroshi Sugimoto). Rež. Yuko Nakamura, 2011 m., 45 min.
Hiroshi Sugimoto – vienas garsiausių šiuolaikinių Japonijos menininkų. Fotografija jam – pirmiausiai konceptuali medija, kuria Sugimoto atsiskleidžia kaip antikvaras ir puikus meno istorijos žinovas. Pastaruoju metu menininkas taip pat ėmė kuruoti ir prodiusuoti tradicinius japonų scenos menus, kurti scenografiją „No“ teatro pasirodymams. Yuko Nakamura filme sekame Sugimoto jo kelionėse iš Japonijos į Niujorką, Pietų Prancūziją ir Sidnėjų. Šiais metais filmas nominuotas „Emmy“ apdovanojimui Meno filmų kategorijoje.