„Pažink save ir savo priešą – tūkstančiai pergalių garantuota“ – Sun Tzu
Ar jūsų domėjimasis konkurentais nėra paviršutiniškas? Jei taip, jūs daug prarandate. Galbūt jie kuria naują produktą, planuoja įžengti į naują rinką, o gal... bankrutuoja. Jei tai žinotumėte, jūs galėtumėte sustiprinti savo verslo konkurencinį pranašumą.
Norint sužinoti svarbios informacijos apie savo konkurentus, nebūtina tapti sekliu Morka ar pasamdyti programišių. Yra daugybė patikrintų ir efektyvių metodų, kaip pažinti savo konkurentą.
Skaityk vietinius ir nacionalinius laikraščius
Jūs galite nustebti sužinoję kiek daug informacijos apie savo veiklą konkurentai atskleidžia žiniasklaidoje. Kartais informacijos apie juos galima gauti ne tik laikraščiuose, bet ir žurnaluose, pvz. kai šie pasakoja apie savo „sėkmės istoriją“.
Apsimesk susidomėjusiu klientu
Jei konkurentai turi parduotuvių, pabendraukite su jų darbuotojais, išklausinėkite viską apie jų produktus: „Kodėl turėčiau rinktis jus, o ne kitą bendrovę?“. Stenkitės perskaityti tai, kas dažnai slypi tarp eilučių.
Dalyvauk konkurentų parodose
Naujos iniciatyvos – produktai, paslaugos, rinkos – dažnai yra paskelbiamos didžiulėse parodose. Ne tik paskelbiamos, bet ir detaliai pristatomos. Iš produktų asortimento galite susidaryti aiškų vaizdą apie konkurento strategiją.
Domėkis viešai prieinama informacija
Pagal LR įstatymus tam tikra informacija apie visas įmones yra prieinama internete, pvz. apyvarta ir akcininkų sudėtis. Vienas patogiausių įrankių viešai informacijai gauti – internetinis portalas CR.lt, kuriame siūlome apsilankyti. Tiesa, už kai kurią informaciją gali tekti mokėti. Tačiau tai vertinga investicija.
Naudokis „Google“
Pasinaudoję šiuo metodu galite atrasti nuorodas į daugybę informacijos šaltinių apie savo konkurentę, pvz. pranešimus spaudai, finansines ataskaitas ir pan. Mano kolega Rimvydas sako gavęs nuoroda į populiarų skundų portalą Lietuvoje, kurioje atskleista nemažai konkurento klientų aptarnavimo problemų.
Skaityk darbo skelbimus
Bendrovė yra tokia, kokie yra jų darbuotojai. Jei konkurentai šiuo metu ieško rinkodaros vadovo, galimas daiktas, kad šie turi bėdų su rinkodaros vystymu. Atidžiai perskaitykite reikalingų įgūdžių ir privalumų sąrašą – jame galite atrasti daug naudingos informacijos.
Analizuok reklamos kampanijas
Vėlgi, reklama yra bendrovės komunikacija, kurioje atsispindi tikslinė auditorija, strategija bei plėtros planai. Jei mokėsite šifruoti šią informaciją, suprasite tolesnius konkurento veiksmus. Iš visų čia išvardytų patarimų, šis tikriausiai svarbiausias, nes kiekviena bendrovė (beveik) vykdo rinkodarą.
Šaltinis: Verslo žurnalo „Entrepreneur“ straipsnis „Dvylika būdų šnipinėti jūsų konkurentus (teisėtai)“ (angl. „12 ways to (legally) spy on your competitors“ (2011 m. lapkričio 18 d.). Norėdami perskaityti straipsnį originalo anglų kalba, spauskite čia.
Parengė Aleksandras POMETKO