Apie tai, ką reikia daryti, kad vidutinio dydžio arba maža duonos kepykla būtų konkurencinga rinkoje, laida „Verslo ritmu“ kalbina bendrovės „Biržų duona“ generalinį direktorių Viktorą Kurganovą.
Sakykite, kokia situacija šiuo metu duonos gaminių rinkoje? Ar yra galimybių augimui?
Darbas sukasi, kiekvienais metais jaučiame verslo augimą. Rinka Lietuvoje nėra didelė, tačiau konkurencija rimta.
Ar nauja įranga sumažino produkcijos gamybos savikainą? O gal yra kiti svarbūs investicijų privalumai – nebereikia samdyti daugiau žmonių, padidėjo kokybė, gamybos operatyvumas?
Investicijos atsiperka. Svarbiausia, kad tos investicijos būtų teisingos. Pirmiausia gerai apmąstome, kur reikia investuoti Atrodo, kad klaidų nedarome. Investavę į robotus palengviname darbą žmonėms, o jų skaičius didėja, nes gaminame vis daugiau produkcijos. Investuoti tikrai dar yra kur, ypač į įmonės mechanizavimą. Kol kas neturime tiek daug pinigų, kad galėtume viską, kas reikalinga mechanizuoti, nes viską darome tik iš savo uždirbtų lėšų.
Kokiais būdais skverbiatės į rinką? Ar mažesniam duonos ir konditerijos gaminių gamintojui padeda konkuruoti platus asortimentas?
Turime nuolatinius pirkėjus. Dabar kiek daugiau investuojame į reklamą. Mes kepame išskirtinę ruginę duoną, kokios konkurentai neturi. Rinkoje padėjo išsilaikyti ir platus asortimentas.