Seimo kontrolierius Augustinas Normantas pabrėžia, kad gyventojai, pirkdami vandenį, turi aiškiai žinoti, už ką jie moka, ir siūlo Vyriausybei pakeisti Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodikoje įtvirtintą pardavimo kainos terminą.
Seimo kontrolierius siūlo pardavimo kainą vadinti pardavimo administravimo kaina arba tiesiog mokesčiu už administravimą, taip po šiuo terminu nebeslepiant vandens įmonės pardavimo tarnybos darbuotojų darbo užmokesčio, skaitiklių įrengimo, remonto, metrologinės patikros, sąskaitų išsiuntimo ir visų kitų vandens pardavimo sąnaudų, kurios nepriklauso nuo suvartoto vandens kiekio.
"Esu įsitikinęs, kad pardavimo kainos terminą pakeitus tinkamu pavyktų išvengti įvairių nesusipratimų ir gyventojų priekaištų, tokių kaip, pavyzdžiui, "kodėl turėčiau mokėti už tai, kas man neparduota?", - teigia A. Normantas.
Pasak Seimo kontrolieriaus, nesusipratimai dėl vandens pardavimo kainos kyla ne tik dėl to, kad gyventojai nežino, kas yra įskaičiuojama į mokestį už vandenį, bet ir dėl to, kad Vartotojų teisių apsaugos įstatyme jau yra įtvirtintas analogiškas terminas. Tačiau šiame įstatyme pardavimo kaina apibrėžiama kaip galutinė prekės ar paslaugos kaina. "Todėl susiklostė tokia situacija, kad šiuo metu teisės aktuose tais pačiais terminais apibrėžiami du skirtingi dalykai, tačiau taip neturi būti", - sako Seimo kontrolierius.
"Žinoma, galima kelti klausimą, kodėl apskritai toks terminas kaip pardavimo kaina buvo įvestas. Juk ilgus metus vandens vartotojai tokio "papildomo" mokesčio nemokėjo. Tačiau į šį klausimą turėtų atsakyti Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, šį mokestį nustačiusi Geriamojo vandens tiekimo kainų metodikoje", - pažymi Seimo kontrolierius.
Į Seimo kontrolierių su skundu dėl UAB "Aukštaitijos vandenys" geriamojo vandens teikimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų įkainių kreipėsi panevėžiečiai.
Seimo kontrolierius pabrėžia, kad geriamojo vandens vartotojams taikomas administravimo mokestis, susijęs su pardavimų tarnybos veikla, neturi būti nepagrįstai per didelis. Todėl turėtų būti ieškoma galimybių optimizuoti vandens pardavimo tarnybų veiklą taip, kad kaina už vandens pardavimą vartotojams būtų kuo mažesnė. Pavyzdžiui, dalį išlaidų, kurios įtraukiamos apskaičiuojant šią kainą, sudaro popierinių sąskaitų vartotojams parengimas ir išsiuntimas. Šios išlaidos neabejotinai sumažėtų vartotojams teikiant elektronines sąskaitas.
A. Normantas jau kreipėsi į Panevėžio miesto savivaldybės merą siūlydamas optimizuoti "Aukštaitijos vandenų" pardavimų tarnybos veiklą, siekiant sumažinti šios tarnybos veiklos sąnaudas.