Taip pat komisija aiškinsis, kiek dabar laive dirba lietuvių, ko trūksta, kad jų būtų daugiau ir kokios galimybės jų prisikviesti.
Kaip BNS sakė komisijos pirmininkas Valdas Rakutis, dabar laive, pasak jo valdytojų, įsidarbinti lietuviai ne visada gali dėl aukštų kvalifikacinių reikalavimų. Komisija aiškinsis, ar tokie teiginiai pamatuoti.
„Esame suinteresuoti, kad Lietuvos jūrininkai užimtų tokio svarbaus laivo įgulos vietas. Bet kiek žinome, yra problemų su kvalifikacinėmis galimybės užimti kai kurias pozicijas. Per posėdį, manome, rasime kelius, kaip šią problemą spręsti visoms pusėms priimtinais būdais“, – BNS teigė komisijos vadovas.
Pasak parlamentaro, komisija yra gavusi penkių jūrinių organizacijų kreipimąsi, kuriame siūloma įdėti valdžios institucijoms daugiau pastangų, kad laive „įgulos pagrindą“ sudarytų Lietuvos jūrininkai.
„Norėsime išklausyti ir kitą pusę – dabartinį laisvo administratorių ir „Klaipėdos naftą“, – sakė V. Rakutis.
Pasak jo, dabar daug lietuvių jūrininkų registruojasi Latvijoje dėl palankesnių socialinių garantijų, pavyzdžiui, palankesnio pensijų kaupimo.
Klaipėdos SGD terminalo operatorei „Klaipėdos nafta“ ruošiantis iki 2024 metų pabaigos išpirkti SGD laivą „Independence“, jo operatore penkerius metus bus dabartinės laivo savininkės – Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ – įmonė Lietuvoje „Hoegh LNG Klaipėda“.