• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antradienio Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkėje numatytas 2010 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekto ir jį lydinčių dokumentų pateikimas.

REKLAMA
REKLAMA

Šį pagrindinį kitų metų šalies finansinį dokumentą ketina pateikti finansų ministrė Ingrida Šimonytė.

REKLAMA

2010 metų biudžeto projekte, kuriam jau yra pritarusi Vyriausybė, planuojama, kad valstybės biudžeto pajamos be ES paramos sudarys 13 152 mln. litų, arba 1 245,3 mln. litų mažiau nei 2009 metais. 2010 metų valstybės biudžeto išlaidos, be ES paramos lėšų, bus 18 336 mln. litų, t.y. 884 mln. litų mažiau nei 2009 metais.

REKLAMA
REKLAMA

ES paramos lėšos, kurios investuojamos į visas ūkio sritis padės išlaikyti šalies konkurencinį pranašumą šiuo sudėtingu ekonomikos nuosmukio laikotarpiu, sudarys 7 891 mln. litų, arba 1 474,5 mln. litų daugiau negu 2009 m. Todėl bendros 2010 metų valstybės biudžeto pajamos kartu su ES lėšomis sudarys 21 044 mln. litų, o valstybės biudžeto asignavimai - 26 228 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Valstybės biudžeto deficitas 2010 m. - 5 183,7 mln. litų, arba 6,21 proc. nuo BVP.

Mažėjančios biudžeto pajamos ir siekis išlaikyti viešųjų finansų stabilumą stipriai riboja biudžeto išlaidas visoms sritims. Staigus ekonomikos lėtėjimas gerokai mažina valstybės biudžeto pajamas, kartu valstybės biudžeto išlaidos mažinamos tiek, kad galėtų būti išlaikytas optimalus viešųjų paslaugų teikimas visuomenei ir užtikrintas valstybės funkcijų įgyvendinimas.

REKLAMA

Manoma, kad kokybiniams pokyčiams visose srityse įtakos turės sėkmingai investuojamos ES lėšos. 2010 metais ES fondų lėšos bus investuojamos į visas šalies ūkio sritis. Tik ES lėšų dėka bendros valstybės biudžeto išlaidos, palyginti su 2009 metais, didėja apie 2 proc.

Vyriausybės posėdyje spalio 14 dieną buvo pritarta atlyginimų viešajame sektoriuje (politikams, valstybės tarnautojams, pedagogams, policijos, kultūros, socialiniams darbuotojams ir kt.) mažinimui. Bendras šių kategorijų darbuotojų darbo užmokesčio fondas mažėja nuo 2010 m. planuotų 8 286 mln. litų iki 7 768 mln. litų. Didžioji dalis šių lėšų yra skiriama pedagogų darbo užmokesčiui (2 863 mln. litų), statutiniams valstybės tarnautojams (policininkams, gaisrininkams, kt.) - 1 059 mln. litų.

REKLAMA

2010 m. nacionalinio biudžeto, kuris apima valstybės ir savivaldybių biudžetus, pajamos be ES paramos lėšų sudarys 16 280,9 mln. litų, arba 1914,6 mln. litų mažiau nei 2009 m. Planuojamos nacionalinio biudžeto išlaidos be ES paramos lėšų 21464,6 mln. litų, t.y. 1552,9 mln. litų mažiau nei 2009 metais. Nacionalinio biudžeto pajamos 2010 metais, kartu su Europos Sąjungos ir kitomis tarptautinės finansinės paramos lėšomis, bus 24172,8 mln. litų. Planuojami 2010 metų nacionalinio biudžeto asignavimai 29 356,4 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Remiantis Seimo statutu, pateikus 2010 m. valstybės biudžeto projektą, jis toliau nagrinėjamas komitetuose ir frakcijose. Tam skiriama ne mažiau kaip 15 dienų. Tuo metu eiliniai Seimo plenariniai posėdžiai nerengiami.

Komitetai, frakcijos ir atskiri Seimo nariai visose valstybės biudžeto projekto svarstymo stadijose gali siūlyti didinti projekte numatytas išlaidas tik nurodydami šių išlaidų finansavimo šaltinius.

REKLAMA

Negalima siūlyti mažinti tų išlaidų, kurios į valstybės biudžeto projektą įrašytos pagal įstatymus, kitus Seimo priimtus norminius aktus ir tarptautinius Lietuvos Respublikos įsipareigojimus. Norėdamas šias išlaidas sumažinti, Seimas pirmiausia turi pakeisti atitinkamus teisės aktus.

REKLAMA

Iki lapkričio 25 dienos valstybės biudžeto projektas turi būti apsvarstytas Seimo posėdyje.

Ne vėliau kaip per 15 dienų nuo valstybės biudžeto projekto pirmojo svarstymo skiriamas antrasis svarstymas, jo metu Vyriausybė pateikia pagal gautus pasiūlymus ir pastabas pataisytą projektą.

Jeigu yra daug svarbių pastabų dėl valstybės biudžeto projekto, jis gali būti grąžintas Vyriausybei pataisyti. Tam skiriama ne daugiau kaip 10 dienų, po to grįžtama prie antrojo svarstymo procedūros.

Apsvarstęs ir priėmęs sprendimus dėl pasiūlymų ir pataisų, Seimas turi balsuoti dėl viso valstybės biudžeto projekto.

Jeigu valstybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, jo išlaidos biudžetinių metų pradžioje kiekvieną mėnesį negali viršyti praėjusių metų valstybės biudžeto 1/12 išlaidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų