Tik tuomet, kai Lietuva pagal degalų kainas pralenkė net 12 Europos Sąjungos šalių, sukruto ir politikai.
Degalinių valdytojai ir „Mažeikų nafta“ atsidūrė po jų didinamuoju stiklu, rašo dienraštis „Vilniaus diena“.
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas kreipėsi į Konkurencijos tarybą, kad ši ištirtų, ar nėra kartelinio susitarimo tarp dyzelinių degalų pardavėjų.
Iki šiol konkurencijos specialistai tikino „stebintys degalų rinką“, tačiau nieko įtartino nematę.
Populiariausio 95 markės benzino kaina didžiuosiuose degalinių tinkluose Lietuvoje jau perkopė dyzelino kainą - to šalies mažmeninėje degalų rinkoje nebuvo jau maždaug porą metų.
„Ateityje peržiūrėsime visų degalų kainas, bet kol kas aktualiausias yra dyzelinas, nes pramonė naudoja būtent šią degalų rūšį. Finansų ministerija mums pranešė, kad dyzelino pardavimas labai sumažėjo. Žinote, kodėl? Nes vežėjai jo prisipila Lenkijoje – ten jis dabar apie 20 centų pigesnis, nors akcizas pas juos yra 22 proc, o pas mus - 19 proc.“, – sakė Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas.
Degalinių operatoriai tokius kaltinimus vadina juokingais ir nepagrįstais. Jie tikina, kad degalų akcizai Lietuvoje yra didesni nei gretimose šalyse, o kainos kyla būtent dėl šiais metais padidintų mokesčių.
Aiškindami, kodėl degalai ir toliau brangsta, degalų pardavėjai pirštu baksnoja į „Mažeikių naftą“, kuri kelia didmenines produkcijos kainas.