Pristatydama Prezidentės grąžinamą įstatymo projektą vyriausioji patarėja Rasa Svetikaitė sakė, kad įstatymas yra ydingas, nes ,,nustatomas teisinis reguliavimas metro projektams yra perteklinis, nes ir šiandien nėra jokių teisinių kliūčių įgyvendinti visuomenei reikalingus infrastruktūros gerinimo projektus. Kai kurios įstatymo nuostatos prieštarauja galiojantiems įstatymams ir, trečia, jos yra įdingos antikorupciniu požiūriu“. Ji pabrėžė, kad šalies vadovės manymu ir dabar nėra jokių kliūčių įgyvendinti metropoliteno projektą. Be to, pabrėžė ji, įstatymas yra ydingas antikorupciniu požiūriu.
Oponuodamas R. Svetikaitei, buvęs prezidentės komandos narys parlamentaras Linas Balsys priminė, kad metropolitenas yra strateginės reikšmės projektas ir teiravosi, ar nesama kitų interesų, išskyrus juridinius. Jis taip pat suabejojo, ar šalies vadovė yra susipažinusi su metropoliteno projektu. Pabrėžęs, kad įgyvendinti šį projektą nereikia nei ES, nei biudžeto pinigų, jis ragino palikti įstatymą tokį, koks jis yra, nes ,,aiškinamajame rašte bandoma iškreipti įstatymo esmę”.
,,Prezidentė yra labai gerai susipažinusi su projektu, – atsakė R. Svetikaitė. – Mes nekalbame už ar prieš (metropoliteną), mes kalbame kad teisinis pagrindas neatitinka galiojančių įstatymų. Tam, kad įgyvendinti metropoliteto projektą, nereikia įstatymo, reikia politinės valios”.
Socialdemokratas Artūras Skardžius, pareiškęs, kad geriau, kai įstatymas yra, negu jo nėra, nors jis galėjo būti ir geresnis, retoriškai klausė: ,,Kuri valstybė atsisako investicijų? Net ir Baltarusija sutiktų, kad ateitų investicijos (…) Tai kodėl reikia vetuoti – ar iš principo, ar nenoro, kad ateitų kapitalas į Lietuvą?”
Parlamentaras Naglis Puteikis, aiškiindamas, kodėl palaiko prezidentės veto, rėžė tiesiai – todėl, kad ,,Lietuva nesuvaldo stambių projektų (…) kuo didesnis projektas, tuo didesnė grėsmė korupcijai”.
Atsakydama Seimo nariams prezidentės patarėja vis kartojo, kad yra tam tikros viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimo formos ir klausė, siūlė pasinaudoti jomis. ,,Jeigu būtų vyriausybės apsisprendimas vystyti metropolitetno projektą pagal galiojančius įstatymus, tai būtų tiesiog vyriausybės apsisprendimas”, – kartojo ji.
Seimas Metropoliteno koncesijos įstatymo projektą toliau svarstys rugsėjo 18 dieną.