• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį Seimas apsispręs, ar reikėtų įpareigoti kasmet tikrinti su vaikais dirbančių asmenų teistumą.

Ketvirtadienį Seimas apsispręs, ar reikėtų įpareigoti kasmet tikrinti su vaikais dirbančių asmenų teistumą.

REKLAMA

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) inicijuotomis pataisomis numatoma, kad asmenys, dirbantys su vaikais, privalėtų turėti specialų elektroninį dokumentą – QR kodą – kurio pagalba tiek darbdaviai, tiek vaikų tėvai galėtų patikrinti, ar praeityje asmuo nėra įvykdęs nusikaltimų.

Įstatymų pakeitimais taip pat siekiama griežtinti darbdavių atsakomybę – numatoma, jog įstaigos vadovai, darbinant asmenis, kurių veikla susijusi su vaikais, turėtų patikrinti minėtąjį QR kodą. Toks patikrinimas turės kartotis periodiškai – ne rečiau kaip kartą per metus.

Procedūrų kontrolę prižiūrės ir atsakingos institucijos – Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba bei Valstybinė darbo inspekcija bet kuriuo metu galės patikrinti, kaip darbdaviai laikosi įstatyme numatytos prievolės. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas užtikrins kontrolę socialinių paslaugų įstaigose, įmonėse ir organizacijose. Savo ruožtu Nacionalinė švietimo agentūra bus atsakinga už švietimo ir sporto įstaigas, o Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba – už sveikatos priežiūros sektorių.

REKLAMA
REKLAMA

Už nustatytų pareigų nevykdymą siūloma numatyti ir administracinę atsakomybę. Jeigu darbdavys netikrins asmens QR kodo prieš priimant jį į darbą ar kartą per metus – jam grės bauda nuo 300 iki 500 eurų.

Už pakartotinį pažeidimą bauda didės nuo 500 iki 1 tūkst. eurų. Didesnė bauda numatyta tuo atveju, jeigu nustatoma, kad veiklą vykdo teistas asmuo – nuo 3 tūkst. iki 5 tūkst. eurų, o jei toks atvejis nustatomas pakartotinį kartą, bauda siektų nuo 5 tūkst. iki 6 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų