Jeigu dairytumėmės normalaus kompaktiško hečbeko, neblogos komplektacijos automobilis atsieitų maždaug 70 - 80 tūkst. litų. Tai yra milžiniški pinigai už kuriuos lietuvis įsigytų naudotą automobilį. Vietoj kuklaus hečbeko, kuris kainuotų 70-80 tūkst. litų, galima įsigyti keletos metų senumo „BMW“, „Mercedes Benz“ ar net „Audi“. Reikėtų paklausti - kas geriau?
Vis dėlto atrodo, kad gamintojai pagaliau pradėjo kreipti dėmesį į tokias valstybes kaip Lietuva, kuriose perkamoji galia nėra tokia didelė. Už šį pasikeitimą reikėtų padėkoti „Renault“ koncernui priklausančiai „Dacia“, kuri privertė gamintojus sugrįžti prie pigių ir nepretenzingų transporto priemonių.
Šiais metais mūsų šalies rinkoje debiutavo keletas įdomių modelių, kurie galėtų suvilioti ne vieną mūsų šalies gyventoją. Tarp jų yra : „Citroen C-Elysee“, „Peugeot 301“, „Škoda Rapid“ ir „Seat Toledo“. Būtent pastarąjį modelį nusprendėm išvesti pasivaikščioti ir susipažinti su juo artimiau.
Senesni „Seat Toledo“ modeliai yra puikiai žinomi mūsų šalies vairuotojams. 1991 metais pirmą kartą pasirodęs automobilis turėjo net tris modelio kartas. Nors pirmoji ir antroji modelio kartos buvo pakankamai populiarios visoje Europoje, tačiau trečioji - nelabai. Mums iki šiol nėra aišku, kodėl „Seat“ nusprendė atsisakyti populiaraus kompaktiško sedano ir vietoj jo pasiūlyti vienatūrį, kuris buvo vos vos didesnis už „Seat Altea“.
Į Europą atėjusi krizė pakoregavo net ir tokios kompanijos kaip „Seat“ planus. „VAG“ koncerno vadovybė kelis kartus pakeitė markės direktorių, praplėtė oficialių atstovybių tinklą ir daugiau dėmesio skyrė žemiškesnių produktų kūrimui.
Norėdami išnaudoti „VAG“ koncerno išteklius, kompanijos vadovai prisijungė prie pigaus ir kompaktiško sedano projekto, kurio kūrimo darbus buvo pradėję „Škoda“ specialistai. Kadangi naujos kartos „Octavia“ truputėlį išaugo, todėl reikėjo išnaudoti progą ir pasiūlyti pigesnį ir šiek tiek mažesnį modelį. Ispanams pavyko ne tik sutaupyti, bet ir sugebėjo iš situacijos išeiti kaip nugalėtojai.
Techniškai „Seat Toledo“ yra identiškas „Škoda Rapid“. Varikliai, važiuoklės komponentai - identiški. Skiriasi tik kėbulo ir interjero apdailų detalės. Vis dėlto, jeigu leistumėte aptarti automobilio išvaizdą, mums asmeniškai, ispaniškas „Seat Toledo“ atrodo žymiau geriau negu jo brolis iš Čekijos. Nors „Seat Toledo“ niekada nelaimės gražiausio automobilio titulo, tačiau jis nėra baisus. Tiesiog - nekelia jokių emocijų.
Automobilio viduje vyrauja tokios pačios tendencijos. Paprasta, aišku ir nepretenzinga. Nėra jokių įmantrių mygtukų, matymo laukas puikus, visi prietaisai išdėstyti po ranka, ergonomika puiki.
Dar vienas „Seat Toledo“ koziris - interjero ir bagažinės erdvė. Tiek priekyje, tiek gale - vietos apstu. Nors priekinės sėdynės turi prastoką šoninį prilaikymą, tačiau joje įsitaisys įvairaus sudėjimo ir ūgio žmogus.
Galines sėdynes labiau primena didelę ir plačią sofą. Galvai, kojoms ir pečiams vietos pakankamai daug.
Bagažinė verta atskiros kalbos. Nors „Seat Toledo“ atrodo kaip sedanas, tačiau jo bagažinės dangtis atsidaro kaip pas klasikinį hečbeką. Kartais sunku patikėti, kad tokių kompaktiškų išmatavimų automobilis gali pasigirti net 550 litrų dydžio bagažine. Jeigu nulenksite galines sėdynes, jos tūris padidėja net iki 1490 litrų.
„Seat“ automobiliai iš savo giminingų brolių turėtų išsiskirti valdymo savybėmis. Tačiau ar galima tikėtis malonių vairavimo savybių iš automobilio, kuris net nepretenduoja suvilioti vairuoti mėgstančių pirkėjų? Vis dėlto atsakymas iš šį klausimą - taip. Važiuojant didesniu greičiu automobilis išlieka stabilus. Aštresniuose posūkiuose „Toledo“ kėbulas pasvyra minimaliai, o ir automobilio elgesys yra nuspėjamas. Vis dėlto vairo mechanizmas nėra toks informatyvus kokio norėtume.
Mūsų bandytame automobilyje buvo sumontuotas 1.2 litro benzininis agregatas išvystantis 105 arklio galias. Mūsų nuostabai bandomasis automobilis turėjo ne automatinę, o mechaninę pavarų dėžę.
Atvirai sakant, net sunku apsakyti koks geras yra 1.2 litro benzininio motoro ir mechaninės pavarų dėžės derinys. Mažas, bet eiklus variklis į kiekvieną komandą reaguoja žvaliai, o mechaninei pavarų dėžei priekaištų neturime.
Kėbulas | |
---|---|
Kėbulo tipas | Hečbekas |
Durų ir sėdimų vietų skaičius | 5/5 |
Ilgis, mm | 4482 |
Plotis, mm | 1706 |
Aukštis, mm | 1461 |
Ratų bazės ilgis, mm | 2602 |
Automobilio svoris, kg | 1161 |
Maks. svoris, kg | 1621 |
bagažinės tūris, L | 550-1490 |
Variklis | |
Tipas | benzininis su tiesioginiu įpurškimu ir turbokompresoriumi |
Variklio vieta | Priekyje, sumontuotas skersai |
Cilindrų skaičius | 4 |
Vožtuvų skaičius | 8 |
Darbinis tūris cm ³ | 1197 |
Maks. galia, KW. / AG / aps.min | 85/4800 (105/5000) |
Maks. sukimo momentas, NM/ aps.min | 160/1500-3500 (175/1550-4100) |
Transmisija | Penkių bėgių mechaninė |
Varomieji ratai | Priekiniai |
Padangų išmatavimai | 185/60 R15 (195/55 R15) |
Prošvaisa, mm | n |
Techninės charakteristikos | |
Maksimalus greitis, km / h | 183 (195) |
Įsibėgėjimas nuo 0 ii 100 km / h, | 11.8 (10.4) |
Vidutinės kuro sąnaudos, l/100 km | |
- Mieste | 6.5 (6.9) |
- Užmiestyje | 4.4 (4.6) |
- Vidurkis | 5.1 (5.4) |
Išmetamųjų dujų norma | Euro 5 |
Kuro bako talpa, l | 55 |
Kuro tipas | 95 |
Pigius automobilius daugelis perka ne dėl to, kad nori, bet dėl to kad reikia. Vis dėlto „Seat Toledo“ yra puikus pavyzdys, kad pigūs automobiliai gali būti patrauklūs. Nesitikėjome, kad vienas pigiausių markės automobilių gali būti toks puikus kainos ir kokybės pavyzdys.
Talpus, praktiškas, maloniai valdomas, komfortiškas, pakankamai tvirtai suręstas automobilis patiks tiems, kas ieško transporto priemonės, kuri nuvežtų iš taško A į tašką B.
Protinga kainodara ir išbaigtas produktas gali su kaupu pagerinti „Seat“ pozicijas mūsų šalyje.