Personalo valdymo bendrovė „Search & Selection“ įspėja, jog vis dažniau savo darbuotojų elektroninius laiškus tikrinančioms įmonėms gresia konfliktai dėl žmogaus teisių pažeidimo.
Pasak personalo valdymo bendrovės „Search & Selection“ atstovų, tokių konfliktų gali pagausėti po to, kai Europos Taryba suteikė darbdaviams daugiau teisių stebėti ir kontroliuoti savo darbuotojus jų darbo vietose. Tuo ne va siekiama padidinti europiečių darbo našumą.
„Search & Selection“ konsultantų teigimu, bendrovės turi imtis išankstinių priemonių, siekiant išvengti konfliktų dėl stebimo elektroninio pašto arba prieigos prie tam tikrų interneto svetainių ribojimo.
„Lietuvoje vis daugiau darbdavių imasi kontroliuoti darbuotojų veiklą, tačiau tik nedidelė jų dalis tai daro sistemingai ir teisiškai pagrįstai. Siekiant išvengti konfliktų, reikia tiksliai apibrėžti naudojimosi kompanijos elektroniniu paštu taisykles ir supažindinti su jomis visus darbuotojus“, - teigė „Search & Selection“ atstovė.
Pagrindinės priežastys, kodėl darbdaviai imasi kontroliuoti el. paštą ir riboti prisijungimą prie tam tikrų interneto svetainių yra siekis apsisaugoti nuo konfidencialios informacijos nutekėjimo ir darbo našumo sumažėjimo.
Pasak „Search & Selection“ atstovės, konfliktai dažniausiai kyla kai darbdavys kontroliuoja darbuotojus jų neįspėjęs, paslapčia.
„Konfliktų išvengia tos įmonės, kurių vadovai naudojimosi įmonės el. paštu taisykles kuria ir diegia kartu su darbuotojų atstovais. Tai padeda ne tik rasti abiem pusėms priimtinus sprendimus, bet ir ateityje išvengti nesusipratimų“, - sakė specialistė.
Bendrovės personalo valdymo konsultantų teigimu, įmonės vidaus taisyklėse galėtų atsispindėti, kokiais tikslais galima naudotis elektroninio pašto sistema, kokie asmeniniai tikslai yra toleruojami, kokios informacijos el. paštu siųsti negalima bei aplinkybes ir principus, kaip ir kodėl darbuotojų el. paštas bus skaitomas.
„Search & Selection“ atstovė taip pat perspėja, jog kontrolė privalo turėti ribas. „Kai visi darbuotojų laiškai skaitomi, telefono skambučiai nuolat pasiklausomi, o laikas, praleistas internete, griežtai skaičiuojamas, darbuotojų darbo našumas gali sumažėti dėl psichologinės įtampos“, - komentavo įmonės atstovė.
Bendrovės konsultantų teigimu, darbdavys negali tikėtis, kad visas 8 darbo valandas darbuotojas šimtu procentų išnaudos darbo veiklai. „Jei darbuotojas darbo metu kartais sutvarko asmeninius reikalus, darbo našumas nenukenčia. Kai kuriais atvejais užtektų apriboti laiką, kurį darbuotojas gali praleisti naršydamas su darbo veikla nesusijusiose interneto svetainėse“, - pataria „Search & Selection“ specialistė.