Lenkija meldžia Europos Komisiją, kad ši suteiktų dar šiek tiek laiko laivų statyklų privatizavimui. Europos Komisija turi teisę pareikalauti, kad laivų statyklos grąžintų gautą valstybės paramą, ir to reikalauja.
Baltijos jūros pakrantėje Lenkija turi laivų statyklas Gdanske, Gdynėje ir Ščecino uostuose. Šioms laivų statykloms keletą metų valstybė teikė finansinę paramą padėdama išvengti bankroto. Statyklos iš valstybės gavo šimtus milijonų eurų.
Gdansko laivų statykla kelia daug sentimentų lenkams. Čia susikūrė „Solidarumo“ judėjimas, iškovojęs Lenkijai laisvę nuo komunizmo gniaužtų.
Europos Komisijos atstovas Jonathan Todd griežtai pareiškė: „Komisija neturi kito pasirinkimo... tik pradėti pasirengimą neigiamam atsakymui ir toliau reikalauti, kad Gdynios ir Ščecino laivų statyklos grąžintų iš valstybės gautą paramą. Jis paragino Lenkiją veikti „konkrečiai ir skubiai“.
Lenkijos iždo ministras Aleksandras Grad užtikrino, kad privatizavimas įvyks netrukus. „Mes tikimės, kad Komisija leis užbaigti privatizavimą“ – sakė ministras.
Prie pat privatizavimo slenksčio laivų statyklos stovėjo ir pernai, tačiau padėtis nepasikeitė.
Jau tada Briuselis reikalavo arba uždaryti du iš trijų laivų nuleidimo dokų, arba gražinti 51 milijoną Europos paramos lėšų.
ES taisyklės numato, kad valstybinė parama nusilpusioms kompanijoms galima tik tuomet, jei kartu imamasi reikšmingų priemonių mažinti kaštus ir atkurti ilgalaikį verslo gyvybingumą.
Statyklomis tuomet domėjosi galimi pirkėjai-investuotojai: Ukrainos kompanija „Donbas”, Italijos laivų statykla „FHV” ir Vidurio Rytų investuotojai.