Nuo šių metų vasario 18 dienos, kai Euro NCAP sugriežtino savo bandymų metodiką, patikrinta jau per 20 automobilių. Jūsų dėmesiui siūlome prieš kelias savaites atliktų saugumo bandymų medžiagą.
Virsti metalo laužo krūva per šią Euro NCAP bandymų seriją lemta buvo keturiems automobiliams- „Citroen C4“, „Hyundai ix35“, „Suzuki Swift“ ir hibridiniam „Honda CR-Z“. Pažymėtina, kad net ir sugriežtinus Euro NCAP bandymų metodiką, visi šie keturi automobiliai buvo įvertinti penkiomis žvaigždutėmis. Šiek tiek skyrėsi tik įvairios detalės. Keista, bet suaugusiems keleiviams saugiausias buvo ne masyviausias „Hyundai ix35“, o mažylis „Suzuki Swift“. Tuo tarpu „korėjietis“ geriausiai apsaugojo vaikus. Pagal elektroninių pagalbininkų skaičių daugiausiai nominacijų nusipelnė „Citroen C4“, tuo tarpu hibridinis „Honda CR-Z“ buvo pakančiausias kelyje pasipainiojusiems pėstiesiems. Tačiau apie viską iš eilės...
Miesto visureigis „Hyunday ix35“ gavo penkių žvaigždučių įvertinimą. Už suaugusių keleivių saugumą jis gavo 90 proc. įvertinimą, tačiau šoninio susidūrimo su stulpu atveju šiame automobilyje gali kilti problemų su vadinamosiomis šoninėmis „užuolaidomis". Todėl šiame automobilyje keleivių ir vairuotojų galvos, o taip pat ir krūtinės sritys, nėra visiškai apsaugotos. Mažiausius keleivius šis „korėjietis“ apsaugo puikiai- įvertinimas už vaikų saugumą siekia net 88 proc. Gerai ekspertai įvertino ir „Hyunday“ elektroniką- už elektroninius pagalbininkus gautas 71 proc. įvertinimas. Tačiau pėstiesiems miesto visureigis nėra pats draugiškiausias, „užšokusiems“ ant šio automobilio gresia dubens sužalojimai. Todėl šioje kategorijoje automobilis įvertintas kuklokais 54 proc.
Penkiaduris hečbekas „Citroen C4“ irgi gavo pylos už „nedraugiškumą“ pėstiesiems. Šioje kategorijoje Euro NCAP ekspertai „prancūzui“ skyrė tik 43 proc. įvertinimą. Savo penkias žvaigždutes automobilis iškovojo dėl pakankamai geros suaugusių (90 proc.) ir vaikų (85 proc.) apsaugos. O dėl pagalbinės elektronikos „Citroen C4“ pasirodė geriausiai iš visų bandomų automobilių ir buvo įvertinas net 97 proc.
Penkias žvaigždutes surinkęs hibridinis „Honda CR-Z“ visose išlikimo rungtyse pasirodė pakankamai gerai. Suaugusių keleivių saugumas įvertintas 93, vaikų- 80 proc. Vairuotojui asistuojanti elektronika gavo 86 proc. įvertinimą, o pėstiesiems itin bijoti šio hibridinio japono irgi neverta- vertindami pėsčiųjų apsaugą Euro NCAP ekspertai skyrė 71 proc. įvertinimą.
Kompaktiškas „Suzuki Swift“ irgi nusipelė penkių žvaigždučių įvertinimo. Mažylis puikiai apsaugo suaugusius keleivius, už tai ekspertai jam skyrė net 94 proc. Šiokių tokių bėdų gali būti tik šoninio susidūrimo su stulpu atveju- gali nukentėti keleivių krūtinės sritis. Viskas gerai šiame mažylyje ir su vaikų apsauga, už tai gauti 84 proc. Pėstiesiems po kontakto su „Suzuki“ tikėtina dubens sužalojimų tikimybė, tad ekspertai šioje rungtyje „japonui“ skyrė tik 62 proc. Tačiau už elektroninius asistentus automobilis nusipelnė 71 proc. įvertinimo.