• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant šaltajam metų laikotarpiui svarbu ne tik automobilio padangas pakeisti geros kokybės žieminėmis ir preciziškai patikrinti, kad visi mašinos mechanizmai veiktų it šveicariškas laikrodis. Keisti reikia ir vairavimo įpročius.

REKLAMA
REKLAMA

Automobilius vairuojantys profesionalai teigia, kad vairuotojams žiemą itin svarbu sutelkti dėmesį į vairavimo kultūrą.

REKLAMA

Keistis reikia ir vairuotojams

Lietuvos ir Latvijos automobilių sporto meistras, daugkartinis Lietuvos ralio čempionas Rokas Lipeikis atkreipia dėmesį, kad žiemą viena iš svarbiausių saugaus eismo sąlygų – geras matomumas.

„Žiemą kur kas dažniau tenka važiuoti ne tik tamsiu paros metu, bet dar ir mažesnio matomumo sąlygomis, kurioms įtaką daro sniegas, lietus, – sako lenktynininkas. – Todėl itin aktualu gerai sureguliuoti žibintus. Be priekaištų turi veikti langų ir žibintų plovimo įrenginiai. Derėtų pakeisti valytuvų šluoteles, nes jos nėra ilgaamžės".

REKLAMA
REKLAMA

Svarbi detalė – pakeisti automobilyje cirkuliuojančius skysčius į žieminius. Paprastai šaltis užklumpa netikėtai, o jei langų plovimo skystis užšąlantis –keblumų neišvengsi.

Žiemos sezono metu ypač svarbu, kad gerai veiktų amortizatoriai ir stabdžiai, būtų tinkamai sureguliuota ratų geometrija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žiemą reikėtų keisti ir pačius vairavimo įpročius: laikytis didesnio atstumo, rodyti didesnę pagarbą kitiems eismo dalyviams, – įspėja R.Lipeikis. –  Vairuotojų atsakingumas turi būti kur kas aukštesnio lygio. Nes neatsargus manevras žiemą dažnai sukelia masines avarijas. Vairuotojai turi įvertinti ir tai, kad ne visi važiuoja su moderniais automobiliais, ne visi važiuoja su geromis padangomis. Jeigu vienas vairuotojas jaučia galįs užlįsti kitam prieš nosį ir jam tai atrodo nepavojinga, kitam eismo dalyviui tokia situacija žiemą jau gali būti avarinė".

REKLAMA

Žieminės padangostik dygliuotos

Visi vairuotojai sutiks, kad žiemą pagrindinis veiksnys saugiam eismui užtikrinti –tinkamos padangos. R.Lipeikis žiemą važinėja tik dygliuotomis padangomis. Nes tokios padangos, lenktynininko įsitikinimu, vienintelės yra vertos būti vadinamos žieminėmis. O visos kitos –tik alternatyva joms.

REKLAMA

„Smarkiai klysta tie vairuotojai, kurie mano, kad dygliuotos padangos labai blogai sukimba su asfalto danga, – teigia R.Lipeikis. – Dygliuotos padangos užtikrina netgi geresnį sukibimą negu minkšto mišinio žieminės padangos".

Mūsų šalies vairuotojai, siekdami saugumo, dažnai linkę rinktis minkšto mišinio žiemines padangas. R.Lipeikis sutinka: lietuviškos žiemos sąlygomis jos tinka labiau už kieto mišinio padangas. Svarbu tik, kad jų protektoriaus rašto gylis nebūtų mažesnis nei 3 mm – taip reikalauja Kelių eismo taisyklės. Tačiau, R.Lipeikio teigimu, net ir toks protektoriaus gylis neužtikrina saugaus eismo keliu, kuris padengtas sniegu ar šlapia sniego koše.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Esant nepakankamam protektoriaus gyliui, padanga nesukimba su kelio dangos kietu pagrindu, o tiesiog plaukia per sniego košę, dėl to automobilis tampa nevaldomas", – sako R.Lipeikis.

Taupyti saugumo sąskaita neverta

R.Lipeikis įsitikinęs – žiemą taupyti saugumo sąskaita tikrai neverta. Juo labiau neverta važinėti restauruotomis arba kinų pagamintomis pigiausiomis padangomis.

REKLAMA

„Restauruotos ir nežinia kiek sveriančios padangos yra nesaugios, be to, jos dar pasižymi dideliu pasipriešinimu riedėjimui, –teigia R.Lipeikis. – Todėl žmogus, vietoj žinomo gamintojo padangų rinkdamasis restauruotas arba nežinomų gamintojų padangas, bet kuriuo atveju pralošia".

REKLAMA

Tyrimais nustatyta, kad modernios ir lengvai riedančios garsaus gamintojo žieminės padangos, palyginti su nežinomų gamintojų naujomis sunkiai riedančiomis padangomis, leidžia sutaupyti iki 5 proc. degalų. Važinėjant restauruotomis padangomis degalų išeikvojama dar daugiau.

Pasak R.Lipeikio, didieji gamintojai į padangų gamybą daug investuoja, todėl geba sukurti žymiai lengvesnes ir turinčias ypač mažą pasipriešinimą riedėjimui padangas. Tai lemia ir didelę degalų ekonomiją. O maži gamintojai didelių pinigų investuoti neišgali. Dažnai tik nukopijuoja gražų protektorių ir kepa pačias pigiausias padangas. Kurios nuo gerų padangų skiriasi kaip diena nuo nakties.

„Visame pasaulyje žmonės puikiai žino, kad šykštus sumoka du kartus, – konstatuoja R.Lipeikis. – Tas posakis šiuo atveju tikrai yra teisingas. Žmonės ne tik permoka, bet dar ir rizikuoja savo bei kitų eismo dalyvių sveikata ir gyvybe. Jei nėra galimybės investuoti didesnę sumą iš karto, kur kas racionaliau būtų pirkti geras padangas išsimokėtinai –tą sumą, kurią žmogus gali sau leisti sumokėti už padangas, paskirti pradinei įmokai už geras padangas ir per pusmetį susimokėti. Paskirsčius įmokas per 6 mėnesius taps akivaizdu, kad vietoj surūkyto cigarečių pakelio geriau jau saugiai važiuoti moderniomis padangomis ir taip sutaupyti tam pačiam cigarečių pakeliui".

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų