Keliuose nemažėjant nelaimių, kuriose dėl neatsargaus vairavimo žūsta žmonės, parlamentarai ketvirtadienį vakare priėmė naują saugų eismą reglamentuojantį įstatymą, kuris, be kita ko, griežtina vairuotojo pažymėjimų išdavimo tvarką.
Už naujos redakcijos įstatymą balsavo 67 Seimo nariai, 1 parlamentaras jam nepritarė ir 6 susilaikė.
Priimtame įstatyme įtvirtinta nuostata, jog pradedantiesiems vairuotojams išduodamas tik 2 metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas. Laikinasis pažymėjimas į "tikrąjį" galės būti pakeistas tik asmeniui užbaigus papildomus mokymus.
Seimūnai nutarė griežčiau pažvelgti ir į avarijon dėl savo kaltės ne kartą pakliuvusius vairuotojus. Kaip teigiama priimtame įstatyme, asmeniui, iš kurio teisė vairuoti buvo atimta ilgiau negu vieneriems metams, teks iš naujo perlaikyti egzaminus.
Priimtame įstatyme taip pat tikslinama, jog specialiųjų transporto priemonių - greitosios pagalbos, policijos, ugniagesių automobilių - vairuotojai gali važiuoti su žybčiojančiais švyturėliais ir specialiais garso signalais tik tuo atveju, kai tai bus būtina gelbėjant žmogaus gyvybę, sveikatą ar turtą, taip pat užtikrinant viešąją tvarką, sulaikanti įtariamuosius.
Eismo saugumo politikos įgyvendinimą, anot naujojo teisės akto, kontroliuos nuolat veikianti Valstybinė eismo saugumo komisija.
Minėtąją komisiją sudarys premjeras, susisiekimo, vidaus reikalų ministrai, taip pat finansų, sveikatos apsaugos, švietimo ir mokslo ministerijos atstovai bei Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas.
Ši institucija teiks įvairius su eismo saugumu susijusius pasiūlymus prezidentui, Seimui, Vyriausybei ir kitoms valstybės bei savivaldybių institucijoms. Komisijos pirmininkas - premjeras - ne rečiau, nei kartą per Seimo sesiją, privalės atsiskaityti parlamentui, ką gero nuveikė.
Lietuva per 16 metų avarijose neteko 13,4 tūkst. gyventojų, o šalies ūkiui eismo įvykiai kasmet padaro apie 1,5 mlrd. litų nuostolių.
Daugelis Europos Sąjungos šalių įsipareigojo 2001-2010 metais žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičių sumažinti 50 proc., tačiau kai kurioms šalims, tarp jų ir Lietuvai, šio tikslo pasiekti kol kas nepavyksta. Tarp ES šalių Lietuvos rodiklis yra blogiausias.
Visuomenė ir politikai jau seniai pripažino, kad nelaimės keliuose yra nacionalinė tragedija.
Naujasis įstatymas su kai kuriomis išimtimis įsigalios kitų metų liepos 1-ąją.