Amerikos pramonės pažiba
„Didysis trejetas“ – taip anksčiau buvo apibūdinami trys didžiausi JAV automobilių pramonės gigantai : „Chrysler“, „General Motors“ ir „Ford“. Trys automobilių koncernai, kurie buvo užkūrę Detroito pramonės variklį.
Kad ir kaip būtų gaila, tačiau Detroito automobilių pramonės blizgesys ir charizma išnyko tą pačią akimirką, kai atsirado itin griežti saugumo bei taršos reikalavimai, o didysis trejetas pradėjo ieškoti būdų kaip užsidirbti daugiau pelno, o ne kaip sukurti įstabų automobilį.
Trečios kartos „Pontiac Star Chief“ patenka į automobilių kategoriją, kuriai negalėtų atspirti kiekvienas automanas. Tai labai įdomiu laikotarpiu pagamintas ratuotis, kuris iš kitų išsiskiria ne tik fantastišku eksterjero dizainu.
Dėl automobilių gamintojų noro dažnai atnaujinti gaminamus modelius, Šarūno dirbtuvėse naujam gyvenimui atgimęs „Pontiac“ buvo gaminamas tik vienerius metus – nuo 1958 metų pradžios iki 1958 metų pabaigos.
Trečioji modelio karta atliko „Pontiac“ modelių gamos flagmano vaidmenį. Palyginus su vyresniais broliais, trečios kartos „Pontiac Star Chief“ atžala turėjo ilgesnį, masyvesnį ir aerodinamiškesnį kėbulą, atnaujintą važiuoklę ir buvo gaminamas su dviejų durų kupė, keturių durų „hardtop“ arba kabrioleto kėbulo tipais.
Automobilis reikalauja kruopštumo
Ekstravagantiškas automobilio eksterjero dizainas turi nemažai privalumų, bet tuo pačiu turi ir nemažai trūkumų.
Jeigu esate žmogus, kuris į automobilius mėgsta tik žiūrėti – Jūs džiaugsitės fantastiškomis kėbulo linijomis ir smulkiomis chromuotomis detalėmis, kuris pabrėžia tuometinį JAV automobilių pramonės didingumą.
Jeigu turite silpnybę krapštysis prie automobilių, iškart turėtumėte suprasti kaip sunku ir sudėtinga atlikti tokio ratuočio restauraciją. Tai pabrėžia ir mūsų pašnekovas – Šarūnas, kuris neslepia, jog 1958 metais pagaminto „Pontiac“ restauracija truko bemaž dvejus metus.
„Didžiąją dalį laiko suvalgo smulkios detalės. Pavyzdžiui, chromuotos kėbulo detalės, kurias atnaujinti gali tik savo srities specialistas, o tokių Lietuvoje, deja, nėra.“
„Taip pat nemažai laiko trunka tam tikros detalės paieška. Pavyzdžiui, maža raidelė ant bagažinės dangčio gali tapti tikru galvos skausmu“, - restauracijos ypatumais dalinasi Šarūnas.
Būtent automobilio kėbulas pareikalavo didžiausių pastangų ir bemiegių naktų. Kuomet „Pontiac“ atvyko į Šarūno dirbtuves, automobilio kėbulas tuo metu šventė 58 metų jubiliejų – garbingas amžius, kuris visu gražumu atsiskleidė, kuomet Šarūnas ir jo dirbtuvėse plušantys specialistai pradėjo ardyti „Star Chief“.
„Mašinos kėbulas buvo ne pačios geriausios būklės, tačiau mūsų dirbtuvėse lankėsi baisiau atrodę egzemplioriai.“
„Kiekviena restauracija yra kaip asmeninis iššūkis“, - priduria Šarūnas.
Turi silpnybę šeštam dešimtmečiui
Kiekvienas iš mūsų turime automobilį – favoritą. Vieniems kojas pakerta žvelgiant į devintame dešimtmetyje sukurtą 3 serijos „BMW“, kiti negali atitraukti akių nuo daugybę pergalių iškovojusios „Lancia Stratos“. Tuo tarpu mūsų pašnekovas turi silpnybę ne konkrečiam gamintojui ar modeliui, o ištisam laikmečiui, o tiksliau – šešto dešimtmečio erai, kurioje ir gimė šios istorijos herojus – „Pontiac Star Chief“.
„Konstrukcija, inžineriniai sprendimai ir smulkmeniškumas buvo visiškai kitame lygyje“, - tai yra viena iš priežasčių, kodėl „Pontiac“ yra vienas didžiausių Šarūno favoritų.
„Tikrai nepasakyčiau, jog tai automobilis, kuris pralenkė laiką. Techniškai, tai pakankamai primityvus automobilis, ypač jeigu jį lygintume su modernesniais analogais.“
„Atlikdami restauraciją, visuomet stengiamės išlaikyti autentiškumą. To norime mes ir mūsų klientai. Vis dėlto, tam tikros automobilio dalys prašosi modernizacijos. Pavyzdžiui, elektros instaliacija arba stabdžių sistema“, - pasakoja Šarūnas.
„Originalaus modelio stabdžių sistema nėra tokia efektyvi, bet tuo nereikėtų stebėtis. Norėdami užbėgti nelaimingiems atsitikimams už akių, amerikietiškam kruizeriui suteikėme modernios stabdžių sistemos potėpius, jog esant reikalui galėtų greitai sustabdyti daugiau nei dvi tonas sveriantį modelį.“
Keletas faktų apie automobilį:
- Gamybos metai – 1958
- Automobilio kėbulo tipas – kupė
- Variklio tūris – 6,1 litro
- Pagamintų modelių skaičius - 13,888
- Automobilio kaina, kuomet buvo naujas – 3122 JAV doleriai arba maždaug 26 000 dolerių dabartine valiuta
- Automobilio kaina dabar – nuo 15 000 eurų už nerestauruotą egzempliorių ir nuo 40 000 eurų už restauruotą modelį