• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Taip sa­vo pu­sant­rų me­tų san­tuo­ką su še­šeriais me­tais jau­nes­niu egip­tie­čiu va­di­na 43-ejų šiau­lie­tė Lai­ma (tik­ra­sis var­das re­dak­ci­jai ži­no­mas). Šiuo me­tu mo­te­ris pa­si­ry­žu­si skir­tis, ta­čiau sa­ko: „Bu­vau lai­min­ga kaip mo­te­ris, tik šiai są­jun­gai bū­ti­no lanks­tu­mo neiš­mo­kau“. Kuo ypa­tin­ga san­tuo­ka su ki­ta­tau­čiais?

Taip sa­vo pu­sant­rų me­tų san­tuo­ką su še­šeriais me­tais jau­nes­niu egip­tie­čiu va­di­na 43-ejų šiau­lie­tė Lai­ma (tik­ra­sis var­das re­dak­ci­jai ži­no­mas). Šiuo me­tu mo­te­ris pa­si­ry­žu­si skir­tis, ta­čiau sa­ko: „Bu­vau lai­min­ga kaip mo­te­ris, tik šiai są­jun­gai bū­ti­no lanks­tu­mo neiš­mo­kau“. Kuo ypa­tin­ga san­tuo­ka su ki­ta­tau­čiais?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ro­jus že­mė­je

Prieš tre­jus me­tus pir­mą kar­tą iš­vy­ku­si su drau­gė­mis ato­sto­gau­ti į Egip­tą Lai­ma pa­ty­rė kul­tū­ri­nį šo­ką. Karš­tas kli­ma­tas, vi­siš­kai ne­sup­ran­ta­ma vie­ti­nių kal­ba, be­ga­li­nis jų įky­ru­mas ir nuo­la­ti­nis šur­mu­lys.

REKLAMA

Bet il­gai­niui er­zi­nan­tys da­ly­kai ėmė trauk­ti. „Nuo paaug­lys­tės sva­jo­jau gy­ven­ti kraš­te prie jū­ros, kur nė­ra žie­mos“, – apie ų jaus­mų per­vers­mą pra­de­da pa­sa­ko­ti mo­te­ris, ne­tru­kus su vie­ti­niais Egip­te leng­vai su­si­kal­bė­ju­si ang­liš­kai. Su­si­pa­ži­no su Mu­ha­me­du. Pas­te­bė­jo, kad egip­tie­čių įky­ru­mas sle­pia be­ga­li­nį no­rą bend­rau­ti, at­vi­ru­mą ir sve­tin­gu­mą.

REKLAMA
REKLAMA

„Egip­tie­čiai – la­bai pa­sta­būs, pui­kūs psi­cho­lo­gai. Jau ant­ro mū­sų su­si­ti­ki­mo me­tu Mu­ha­me­das, paė­męs ma­no ran­ką ir žvelg­da­mas tie­siai į akis, pa­sa­kė gau­sy­bę la­bai as­me­niš­kų da­ly­kų apie ma­ne“, – pri­si­me­na ją su­ža­vė­ju­sius bur­tus šiau­lie­tė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nau­ja­sis pa­žįs­ta­mas nuo­lat bū­da­vo links­mas, ge­rai nu­si­tei­kęs, nie­ka­da ne­si­skun­dė sun­ku­mais, lyg gy­ve­ni­mas jam bū­tų ne­si­bai­gian­ti šven­tė. „At­ro­dė, su­ra­dau ro­jų že­mė­je. Emo­ciš­kai ge­rą sa­vi­jau­tą pa­pil­dė ir fan­tas­tiš­kai gar­dus mais­tas: jū­ros gė­ry­bės, na­tū­ra­lios sul­tys, daug vai­sių“, – at­ras­tos eu­fo­ri­jos pa­veiks­lą pie­šė mo­te­ris.

REKLAMA

„Būk lanks­ti, bran­gio­ji!“

Lapk­ri­tį grį­žu­sią į lie­tin­gą Lie­tu­vą Lai­mą iš­ti­ko dar vie­nas šo­kas, pri­ver­tęs įsi­gy­ti sau­lės aki­nius, kad kuo ma­žiau ma­ty­tų pil­ku­mos. Bend­ra­vi­mas su Mu­ha­me­du ne­nut­rū­ko – trum­po­sios ži­nu­tės te­le­fo­nu, elekt­ro­ni­niai laiš­kai skrie­jo vie­nas pa­skui ki­tą.

REKLAMA

Egip­tie­čiai kal­ba la­bai emo­cio­na­liai ir at­vi­rai. At­vi­rai sa­vo su­si­ža­vė­ji­mą Mu­ha­me­das reiš­kė ir jai ra­šy­da­mas. Komp­li­men­tai šiau­lie­tę vei­kė kaip dan­giš­ki mig­do­lai. Nu­si­leis­ti ant že­mės pri­ver­tė ki­ta ke­lio­nė į Egip­tą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tu­rė­jau su­si­dur­ti su rea­ly­be. „My dar­ling, kiss you, miss you“ (mie­lo­ji, bu­čiuo­ju, il­giuo­si) – žo­džiai, ku­riuos egip­tie­čiai vy­rai, bent jau tie, ku­rie dir­ba tu­riz­mo sek­to­riu­je, kar­to­ja ne vie­nai mo­te­riai. To­dėl daž­niau­siai vos pir­mo po­kal­bio me­tu klau­sia, ka­da at­skri­dai ir kiek lai­ko bū­si. Su­da­ri­nė­ja gra­fi­kus“, – juo­kia­si mo­te­ris.

REKLAMA

Tie­sa, ta­da jai toks Mu­ha­me­do el­ge­sys ne­pa­si­ro­dė juo­kin­gas. „Ap­si­ver­kiau, stre­sa­vau, ėmiau jam kaž­ką pik­ta sa­ky­ti“, – pri­si­me­na. O ką iš­gir­do mai­nais? Nie­ko įžei­džian­čio, mat egip­tie­čių tak­ti­ka – nu­ty­lė­ti, ne­si­vel­ti į konf­lik­tą, ne­sa­ky­ti to, ko vė­liau gai­lė­sis. „Būk lanks­ti, bran­gio­ji!“, – ga­liau­siai jai ta­rė Mu­ha­me­das, pra­šy­da­mas pa­pras­čiau ir ra­miau ver­tin­ti įvai­rius gy­ve­ni­mo ne­ti­kė­tu­mus ir po­ky­čius.

REKLAMA

„Or­fi“ kont­rak­tas

Na­mo Lai­ma grį­žo la­bai pik­ta ne tiek dėl sve­tim­ša­lio neiš­ti­ki­my­bės, kiek dėl jai ban­do­mo pri­mes­ti bend­ra­vi­mo bū­do, ti­kin­da­ma, kad ko­jos į Egip­tą dau­giau gy­ve­ni­me ne­kels. Pri­rei­kė me­tų ir gau­sy­bės vi­di­nių dia­lo­gų, kad su­vok­tų, jog no­ri bū­ti su Mu­ha­me­du. „Tu­rė­jau su­si­tai­ky­ti su jiems įpras­tu „lanks­čiu“ gy­ve­ni­mo bū­du“, – sa­ko mo­te­ris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jųd­vie­jų su­si­ra­ši­nė­ji­mas at­si­nau­ji­no ir tę­sė­si tol, kol šiau­lie­tė su­lau­kė laiš­ko su pa­siū­ly­mu te­kė­ti. „Su­vei­kė lyg ko­kia bom­ba, – juo­kia­si Lai­ma. – Ži­no­ma, su­lauk­da­vau vy­rų dė­me­sio ir na­muo­se, bet jie bi­jo­jo rim­tai įsi­pa­rei­go­ti. O Mu­ha­me­das, at­ro­dė, to nuo­šir­džiai no­rė­jo“.

REKLAMA

Tre­čios vieš­na­gės Egip­te me­tu ji su Mu­ha­me­du tei­si­nin­kų kon­to­ro­je pa­si­ra­šė va­di­na­mą­jį „or­fi“ su­si­ta­ri­mą. Šio­je ša­ly­je gy­ven­ti „su­si­me­tus“ drau­džia­ma. Po­li­ci­ja ga­li gat­vė­je su­stab­dy­ti po­re­lę, su­si­ka­bi­nu­sią už ran­kų ir pa­rei­ka­lau­ti pa­ro­dy­ti to­kį kont­rak­tą. Egip­tui toks kont­rak­tas, ku­ris pa­si­ra­šo­mas pa­gal si­tua­ci­ją, su­ta­rus są­ly­gas, vis dar įpras­tas. Jis po­pu­lia­rus tarp vie­ti­nių jau­nuo­lių, neiš­ga­lin­čių san­tuo­kai su­tau­py­ti rei­kia­mos pi­ni­gų su­mos.

REKLAMA

San­tuo­ka dėl sa­vęs

To­li­mes­nis pa­si­ruo­ši­mas san­tuo­kai atė­mė daug lai­ko. Lai­ma bū­ti­nai tu­rė­jo pa­teik­ti iš­ra­šą iš Lie­tu­vos baž­ny­čios, kad yra krikš­ty­ta. Šis ma­žas po­pie­rė­lis bu­vo la­bai reikš­min­gas Egip­te, be jo jie­du ne­bū­tų su­si­tuo­kę ar­ba šiau­lie­tė bū­tų tu­rė­ju­si priim­ti jų ti­kė­ji­mą. Mu­sul­mo­nas ne­ga­lė­jo ves­ti pa­go­nės. Kai do­ku­men­tai bu­vo su­rink­ti, san­tuo­ka Egip­te bu­vo ofi­cia­liai įre­gist­ruo­ta.

REKLAMA
REKLAMA

„Ko­dėl bū­ti­nai no­rė­jau iš­te­kė­ti? – šel­miš­kai kva­to­ja mo­te­ris. – Dėl sa­vęs. Kiek­vie­na mo­te­ris no­ri vy­ro, ku­ris jai įsi­pa­rei­go­tų. Man at­si­bo­do „ar­ba­ti­niai“ vy­rai, ku­rie daž­nai kvie­čia ar­ba­tos, ta­čiau bi­jo rim­tų įsi­pa­rei­go­ji­mų. No­rė­jau bū­ti kaž­kie­no žmo­na, ne vien drau­ge. Anks­čiau su­lauk­da­vau pa­siū­ly­mų te­kė­ti iš lie­tu­vių, ta­čiau vis iš­si­gąs­da­vau, bet Mu­ha­me­dui be­ga­li­niu no­ru bū­ti kar­tu pa­vy­ko ma­ne įti­kin­ti“.

Lai­ma lie­tu­viais vy­rais ti­ki­na ne­nu­si­vy­lu­si, bet lie­tu­vai­čiai prieš egip­tie­čius pra­lo­šia bū­da­mi la­bai už­da­ri, ne­reikš­da­mi sa­vo jaus­mų, vis­ką kaup­da­mi sa­vy­je.

Pa­sa­ka bai­gia­si?

Lai­ma pri­si­pa­žįs­ta šiuo me­tu su­pran­tan­ti, kad „lanks­ti“ san­tuo­ka per at­stu­mą jos ne­ten­ki­na, to­dėl svars­to ga­li­my­bę skir­tis. Spren­di­mą lė­mė ke­le­tas da­ly­kų.

Pir­miau­sias ir be­ne svar­biau­sias – Mu­ha­me­do žo­džio ne­si­lai­ky­mas, ku­ris ją „va­rė iš pro­to“. Ža­dė­jęs at­va­žiuo­ti į Lie­tu­vą, kar­tu ne tik gy­ven­ti, bet ir rim­tai pri­si­dė­ti prie bend­ro biu­dže­to ir ve­dęs Lai­mą, jis li­ko Egip­te, o ji – Šiau­liuo­se.

REKLAMA

„Gal kal­ta ir pa­ti, nes aš no­rė­jau, kad gy­ven­tu­me Egip­te ir ti­kė­jau­si jį pa­lenk­ti į sa­vo pu­sę. Ta­čiau vė­liau su­pra­tau, kad ir at­va­žia­vęs į Lie­tu­vą jis ne­tap­tų mū­sų šei­mos mai­tin­to­ju“, – sa­kė mo­te­ris. To­kie šei­mos san­ty­kiai daž­niau­siai rea­lūs tik egip­tie­čiui ve­dant egip­tie­tę, o ne eu­ro­pie­tę.

„No­rin­čiai iš­te­kė­ti už egip­tie­čio ir gy­ven­ti Egip­te jau­nai mo­te­riai siū­ly­čiau ge­rai pa­gal­vo­ti. Ne­bent ji yra tvir­tai pa­si­ry­žu­si at­si­ža­dė­ti sa­vo iden­ti­te­to, pa­sau­lė­žiū­ros, priim­ti jų gy­ve­ni­mo bū­dą. Rei­kė­tų su­si­mąs­ty­ti ir apie bū­si­mus vai­kus, ku­riuos rei­kės au­gin­ti griež­tai pa­gal is­la­mo tra­di­ci­jas. Čad­ros prie­var­ta jos tik­rai nie­kas ne­vers ne­šio­ti, ta­čiau tai įvyks na­tū­ra­liai, sa­vai­me, jei ji no­rės pri­tap­ti, įtik­ti vy­rui, ne­bū­ti ap­lin­ki­nių ba­do­ma pirš­tais. Egip­tas – ne silp­niems žmo­nėms“, – nea­be­jo­ja Lai­ma.

Marina VISOCKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų