Sostinėje ištisus gyvenamųjų namų kvartalus statančios bendrovės nebetveria savo kailyje ir visais įmanomais būdais stengiasi išparduoti ne tik atpigusius butus, bet ir šalia jų esančias automobilių aikšteles, kurių kainos ne krinta, o vis auga, rašo trečiadienio „Respublika“.
Gyventojai, neturintys stovėjimo vietos ar garažo savo automobiliui, beveik kas rytą prie automobilio stiklų randa priklijuotus grasinančius raštelius. O kiemuose dygsta vis griežčiau eismą reguliuojantys ženklai.
Kaip grybai po lietaus
Prieš kelerius metus Pašilaičių mikrorajone naujai pastatytuose daugiaaukščių kvartaluose „Perkūnkiemis“ (statytojas - „Ranga IV“) ir „Linksmasis“ (statytojas - „Luidas“) būstus įsigiję gyventojai nė neįsivaizdavo, kokiu košmaru gali virsti jų, naujakurių, gyvenimas.
O košmaru jis pavirto beveik prieš pusę metų - kone kasdien kvartalų kiemuose dygsta nauji kelio ženklai, visai ribojantys eismą.
„Linksmajame“ kvartale gyvenanti Lina pasakojo, kad tai nesudarytų sunkumų, jei apribojimai būtų protingi. Tačiau sulaukę draudimų statyti automobilius kieme gyventojai netrukus sulaukė ir dar griežtesnių - dabar kieme negalima net stabtelėti akimirkai.
Mergina stebėjosi, kad ženklai sustatyti kiemo viduje, kur pilna laisvos vietos, automobiliai netrukdo pravažiuoti kitiems.
„Suprantu ženklų sustatymą senamiestyje esančios S.Nėries gatvės prieigose, kur tarp namų pravažiavimas yra ganėtinai siauras“, - sakė Lina.
Yla išlindo iš maišo
Gyventojai neslėpė, kad netrukus po to, kai kiemuose atsirado ženklų miškas, jų automobiliai buvo nuklijuoti rašteliais. Su grasinimais ir pasiūlymais nestatyti automobilių kieme ir nusipirkti automobilių stovėjimo vietas. Viena tokios vietos kaina antžeminėje aikštelėje siekia 25 tūkst. litų, o požeminiame garaže - 37,5 tūkst. litų.
„Mūsų didžiausia bėda, kad esame neįsigiję stovėjimo vietos ir savo automobilius dabar turime statyti laukuose. Ši situacija keistai atrodo ir tiems gyventojams, kurie turi įsigiję garažus ar stovėjimo vietas, tačiau jų giminės ar svečiai atvykę visą laiką būna tarsi ant adatų, nes nežinia, kada automobilio ratas bus užblokuotas ir vietoj smagaus vakaro teks aiškintis su policijos pareigūnais“, - apgailestavo Lina.
Alternatyva – už pusės kilometro
„Perkūnkiemyje“ gyvenantis Saulius „Respublikai“ sakė taip pat automobilį statantis ne šalia savo namų, o nesaugomoje, neasfaltuotoje už pusės kilometro esančioje aikštelėje. Pašnekovo teigimu, liūdniausia, kad aikštelė neasfaltuota. Tad palikti automobilį švariai nuplautą beprasmiška, nes po purvo ir lietaus mišinio švaros kaip nebūta.
„Keista, kad šalia namų esanti gatvė pakankamai plati, tačiau automobilių joje statyti neleidžiama. Esi priverstas palikti automobilį nesutvarkytoje aikštelėje arba krapštyti papildomus tūkstančius garažui“, - piktinosi Saulius.
Policija skėsčioja rankomis
„Linksmajame“ kvartale sutiktas Tadas „Respublikai“ pasakojo neseniai patyręs nemalonumų dėl sustatytų ženklų namo kieme. Vaikinas teigė pasistatęs automobilį zonoje, kurioje galioja stovėti draudžiantis ženklas.
„Nepastebėjau, kad aplink mūsų kvartalą „darbuojasi“ eismo kontrolieriai. Užteko vos 20 minučių, ir automobilio ratas buvo užblokuotas. Atvykę policijos pareigūnai tik skėsčiojo rankomis, nes į mūsų kvartalą vyksta kelis kartus per dieną“, - sakė vaikinas.
Kai kurie kelio ženklai „sustoti draudžiama“ sustatyti prie pat įvažiavimo į gyventojų garažus, tad susidarė labai įdomi situacija - garažą nusipirkai, bet į jį įvažiuoti nepažeidęs kelių eismo taisyklių negali, nes automobilis turi šiek tiek pastovėti, kol vairuotojas atsirakins garažą.
„Pareigūnai, paklausti, kaip įvažiuoti į garažą nepažeidus šio ženklo, atsakė, kad kelios minutės nieko baisaus. O jeigu nenoriu pažeidinėti ženklo, pasiūlė įsigyti nuosavą namą su garažu ir kiemu, kur niekas neturės teisės statyti jokių ženklų“, - piktinosi Tadas.
Vaikinas neslėpė, kad nesutiko su mažesne bauda ir nepasirašė administracinio teisės pažeidimo protokolo kieme prie pareigūnų automobilio, todėl po kelių dienų teko apsilankyti bylos nagrinėjime.
Ten užuojautos vaikinas taip pat nerado. Pareigūnai teigė dirbantys savo darbą, o dėl ženklų sustatymo vietų ir jų logiškumo esą ne jų reikalas spręsti.
Savivaldybė nežino
Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Henrikas Mackela patikino, kad gatvių ženklinimas „Perkūnkiemyje“ ir „Linksmajame“ kvartale nėra savivaldybės žinioje, nes statybų procesas vis dar tęsiasi.
„Čia ne mūsų problema. Mums šis kvartalas dar neperduotas. Statybų bendrovės pačios statosi ženklus, tvarkosi, mes net nežinome, ką jie ten daro. Kai mes priimsime, tada žiūrėsime. Kol vyksta statybos darbai, tol jie tvarkosi patys“, - paaiškino E.Mackela.
Pasak E.Mackelos, visi „Perkūnkiemio“ ir „Linksmajame“ kvartale sustatyti draudžiamieji ženklai yra galiojantys, tad eismo priežiūros tarnybos turi teisę bausti pažeidėjus. O statybininkai statosi ženklus taip, kad jiems būtų patogiau dirbti.
Arūnė Čepelytė, „Ranga IV investicijų“ generalinio direktoriaus asistentė:
Komentarų nedalinsiu, nes tam yra atsakingas asmuo. Jeigu jis konkrečiai nežinos atsakymo, tie atsakymai bus rasti, bet tai gali užtrukti. (Atsakymai išties užtruko - „atsakingas asmuo“, t.y. „Ranga IV“ rinkodaros direktorė Dita Purlienė, taip ir nesiteikė pateikti atsakymų - red.).
Virginijus Marčiulionis, „Luido“ generalinio direktoriaus pavaduotojas:
Ten ženklai sustatyti pagal suderintą projektą. Ir jie nėra laikini, o taip ir stovės. Gyventojams dėl to neturėtų būti problemų, nes mes automobilių stovėjimo vietas ir parduodame, ir nuomojame. Bėda yra ta, kad gatvės yra vidinės. Būdavo tiek pristatyta automobilių, kad gyventojai skųsdavosi, jog negali praeiti ar su vežimėliais pravažiuoti. Todėl ėmėmės priemonių. Tiesa, projektas yra suskirstytas į du etapus. Vienas jau baigtas, kitas dar neatiduotas. Tačiau net ir pabaigus ženklai liks stovėti.
Arturas PAKNYS, Mantas KAZLAUSKAS