• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ką turi bendro „Lotus“, „Kia“ ir štai šis unikalus ratuotis? Iš pirmo žvilgsnio – nieko, bet pasikrapščius giliau – supranti, jog šios istorijos herojumi turėtų tapti ne automobilis, o žmogus – Lee Kun-hee, Pietų Korėjoje gerbiamas verslininkas.
Ambicingas projektas
Kuomet „Lotus“ nusprendė nutraukti „Elan“ kabrioleto gamybą, šio kompaktiško modelio gamybos teises įsigijo ne bet kas, o „Kia“. Korėjietiškos kompanijos inžinieriai atliko keletą pakeitimų, išmėtė galinius „Alpine“ žibintus ir 1996 metais pradėjo „Kia Elan“ gamybą.
Kol „Kia“ ir „Lotus“ derino bendradarbiavimo detales, anksčiau paminėta persona – Lee Kun-hee, iš visų jėgų stengėsi po „Samsung“ sparnu priglausti bet kurį automobilių gamintoją. Lee Kun-hee bandė įsigyti „Daewoo“, kalbėjosi su „Hyundai“. Nepavykus surasti kompromiso su anksčiau minėtais gamintojais, Lee Kun-hee nusitaikė į „Kia“ – pakankamai didžiulį automobilių gamintoją, kuris tuomet vis dar ieškojo savo identiteto.

Ką turi bendro „Lotus“, „Kia“ ir štai šis unikalus ratuotis? Iš pirmo žvilgsnio – nieko, bet pasikrapščius giliau – supranti, jog šios istorijos herojumi turėtų tapti ne automobilis, o žmogus – Lee Kun-hee, Pietų Korėjoje gerbiamas verslininkas.
Ambicingas projektas
Kuomet „Lotus“ nusprendė nutraukti „Elan“ kabrioleto gamybą, šio kompaktiško modelio gamybos teises įsigijo ne bet kas, o „Kia“. Korėjietiškos kompanijos inžinieriai atliko keletą pakeitimų, išmėtė galinius „Alpine“ žibintus ir 1996 metais pradėjo „Kia Elan“ gamybą.
Kol „Kia“ ir „Lotus“ derino bendradarbiavimo detales, anksčiau paminėta persona – Lee Kun-hee, iš visų jėgų stengėsi po „Samsung“ sparnu priglausti bet kurį automobilių gamintoją. Lee Kun-hee bandė įsigyti „Daewoo“, kalbėjosi su „Hyundai“. Nepavykus surasti kompromiso su anksčiau minėtais gamintojais, Lee Kun-hee nusitaikė į „Kia“ – pakankamai didžiulį automobilių gamintoją, kuris tuomet vis dar ieškojo savo identiteto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kia Elan


Lee Kun-hee tuometiniams „Kia“ vadovams žadėjo aukso kalnus, milžiniškas investicijas, tačiau ambicingas Lee Kun-hee planas turėjo būti išmestas į šiukšlių dėžę. Nesuradus bendro sutarimo su tuometiniais „Kia“ vadovais, Lee Kun-hee į nepavykusias derybas numojo ranka ir nusprendė savomis jėgomis sukurti naują prekinį ženklą – „Samsung Motors“ ir ką tik įdarbintiems inžinieriams liepė sukurti pirmąjį automobilį.
 Sąsajos su „300ZX“
„SSC-1“ arba – tiesiog „Samsung Sports-Car-1“. Unikalus pavadinimas, nelabai unikaliam automobiliui.
„Samsung“ niekada nebuvo automobilių gamintojas. „Samsung“ neturėjo milžiniško departamento, kuriame būtų kuriami automobiliams skirti komponentai. „Samsung“ pasielgė kaip ir bet kuris kitas pradinukas – įsigijo jau sukurtus komponentus ir juos sudėliojo savo dirbtuvėse.
Priekiniai žibintai atkeliavo iš automanams puikiai pažįstamo „Nissan 300ZX“, o tiksliau – „Z32“ kartos modelio. Variklis taip pat atkeliavo iš „Nissan“ lentynos. Tuo tarpu pagrindinė ir pati svarbiausia dalis – „SSC-1“ struktūra yra kone identiška prancūziškam „Venturi Atlantique“.
„SSC-1“ projekto kūrimui einant į pabaigą, Azijos regione įsisiūbavo finansų krizė, kuri paskatino šviežiai iškeptą gamintoją keliauti ant prekystalio. „Samsung Motors“ nesusidomėjo nei „Kia“, nei „Hyundai“, nei bet kuris kitas automobilių pramonės žaidėjas iš aplinkinių šalių. Kaip bebūtų keista, tačiau „Samsung Motors“ nusprendė įsigyti „Renault“, kuri Pietų Korėjoje esančią gamyklą sugebėjo išnaudoti savo reikmėms.

REKLAMA

Samsung SSC-1 (4)


Koncepcija – iki gyvenimo galo
„Samsung“ dabar yra žinoma kaip technologijų ir inovacijų lyderė. Tuomet „Samsung“ vardas buvo žinomas gerokai mažesniam vartotojų ratui, todėl nenuostabu, jog ambicingas „SSC-1“ projektas niekados nesugebėjo priartėti prie serijinės gamybos.
Antroje 1990-ųjų pusėje sportiškų automobilių paklausa visame pasaulyje sumažėjo iki minimumo, o tai labai išgąsdino tuometinius „Samsung“ vadovus, kurie baiminosi, jog „SSC-1“ nesulauks deramo dėmesio iš didžiulės automobilių entuziastų bendruomenės.
Iki šiol nėra žinoma kiek „SSC-1“ vienetų buvo pagaminta, tačiau įvairūs šaltiniai skelbia, jog „Samsung“ iš viso pagamino penkis korėjietiško superautomobilio vienetus.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų