• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

25 kadras, vadinamas nelegalios reklamos klasika, elektroninio terorizmo ginklu, paprasta rega yra nepastebimas, tačiau, kaip teigiama, turi psichologinį poveikį pasąmonei. Daug kam kelia abejonių ne tik 25 kadro veiksmingumas, bet ir egzistavimas.

REKLAMA
REKLAMA

Turbūt daugelis esate girdėję apie paslaptingą 25 kadrą televizoriuje, kino teatrų ekranuose arba kompiuteryje. Kiek tose istorijose tiesos, kiek melo?



Veiksmas pasąmonėje


Mokslui jau seniai žinoma paslėptų vaizdo intarpų - vadinamų 25-uoju kadru - įtaka žmogaus pasąmonei. Žmogaus akis nepastebi perėjimo nuo vieno kadro prie kito tik tuomet, jei per sekundę pasikeičia 24 kadrai. Mokslininkai nustatė, kad 97 procentai psichinės veiklos vyksta žmogaus pasąmonėje.

REKLAMA

Praėjusio amžiaus 18 metais vokiečių mokslininkas pirmą kartą tyrė žmogaus smegenų galimybes pasitelkdamas kiną. Deja, pasiekti rezultatą trukdė kuklios kino technikos galimybės.

Eksperimentus naujam gyvenimui prikėlė reklama. 1957 m. Džeimsas Vaikeris - žinomas socialinės psichologijos specialistas, Amerikos psichologų asociacijos ir rinkos tyrimų asociacijos narys, atliko eksperimentą JAV Naujojo Džersio kino teatre.

REKLAMA
REKLAMA

Jam pavyko įkalbėti kino teatro savininką, kad šis pastatytų antrą kino projektoriaus aparatą. Taigi per veiksmo filmą “Pinkikas” ekrane buvo rodomi du vaizdai - “Coca-Cola” ir “Valgykite spragėsius”. Nors šie intarpai buvo rodomi labai trumpai - vos 1/300 dalį sekundės, Dž.Vaikeris tikėjosi, kad žmogaus akis šių žodžių nepastebės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Eksperimentas pavyko - net tie, kurie žinojo, kad taps bandomaisiais triušiais, po kino seanso stebėjosi jokių užrašų nematę. Dž.Vaikeriui to ir reikėjo. Mat eksperimento tikslas buvo įrodyti, jog šiuos žodžius užfiksuos pati akis, sąmonė to nesuvoks, o informacija pasieks pasąmonę.

REKLAMA

Eksperimentas buvo vykdomas visą 1957 m. vasarą.

Technologijos leido tobulėti

Apibendrinęs savo tyrimo rezultatus Dž.Vaikeris triumfavo. Seansuose su įjungtu paslėptu antru projektoriumi reklamuoto gėrimo pardavimas išaugo beveik penktadaliu, o spragėsių - perpus.

Tobulėjant vaizdo technikai, mokslui žengiant į priekį pavyko nustatyti, jog tolygų vaizdą akis mato tik tada, kai per sekundę pasikeičia ne mažiau kaip 24 kadrai. Įsivaizduokime, kad vienas kadras - tai nuotrauka, rodoma ekrane. Per sekundę tolygiai keičiant 24 nuotraukas, žmogus mato tolygų vaizdą. O mažesnį kadrų skaičių akis įžiūri kaip mirgėjimą. Ilgai manyta, kad didesnis kadrų skaičius nėra efektyvus.

REKLAMA

Ištirta, kad 24 kadrus palikus transliuoti laidai, o 25 kadre rodant reklamą, žmogaus pasąmonė būtų veikiama labai intensyviai.

Šie rezultatai sulaukė didžiulio susidomėjimo.

Stulbinamas populiarumas

25 kadro atsiradimas ir, svarbiausia, įrodytas jo veiksmingumas privertė griežtai kontroliuoti reklamą. 25 kadrą buvo uždrausta naudoti komercinei ir politinei reklamai. Legaliai šį metodą taikyti leista tik tik švietimui ir mokslui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nustatyta atvejų, kai 25 kadras naudotas reklamai:


  • Rusijos Jakaterinburgo televizija veikė žmonių pasąmonę užrašu “sėdėk ir žiūrėk tik šį kanalą”.

  • 1982 m. JAV išleista serija vaizdo kasečių su reklaminiu užrašu “Nevok!” Tvirtinama, jog vagysčių skaičius parduotuvėse sumažėjo 50 proc.

  • 25 kadrai nustatyti senuose filmo “Žvaigždžių karai” įrašuose. Pavyzdžiui, ant vieno iš kosminių laivų rodomas reklaminis “Coca-Cola” logotipas.

  • JAV prezidentas Džordžas V.Bušas naudojo 25 kadrą per savo rinkimų kampaniją. Per kandidato rinkimų klipą demokratai 25 kadre vadinami žiurkėmis.

  • Nepaisant visko, iki šiol gajos dvi nuomonės. Pirmoji - kad visa tai yra gryna nesąmonė. Antroji - priešinga - kad visa tai fantastiškai veiksminga.



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų