Pasirodė naujajs 2009-ųjų Anholt-GfK Roper Nation Brands Index ( Tautų prekės ženklo indeksas), atskleidžiantis, kokiomis pasaulio šalimis žavimasi labiausiai.
Nepaisant to, jog Čikagos kandidatūra naujos Olimpinės sostinės rinkimuose buvo atmesta jau pirmajame ture, šio sąrašo viršuje atsidūrė JAV.
Panašias tendencijas atskleidžia ir Pew Global Attitudes Project (visuotinių nuostatų tyrimo projekto) surinkti duomenys. Remiantis jais, šią šalį teigimai vertino net 75 proc. ganėtinai „antiamerikietiškų“ prancūzų (palyginimui, 2008-aisiais tokių buvo tik 42 proc.), 69 proc. britų ( 2008-aisiais – 53 proc.).
Tikriausiai šį pokyti atspindi ir Anholt-GfK Roper Nation Brands Index. Pirmą kartą, nuo pat 2005-ųjų, kuomet nepriklausomas politikos patarėjas Simonas Anholtas paskelbė šį indeksą, JAV pripažinta šalimi, kuria pasaulyje žavimasi labiausiai – palyginus su 2008-aisiais jos pozicijos pakilo net šešiomis vietomis.
Pasak S. Anholto, prie JAV įvaizdžio pagerėjimo itin prisidėjo Baracko Obamos išrinkimas. „Iki šiol šalies pozicijas smarkiai „mušė“ Georgeo Busho asmenybė“, tvirtino jis. Manoma, jog JAV bus vertinama gerai tol, kol pasaulio žmonės bus patenkinti B. Obamos pozicija.
Į geriausiai vertinamų šalių dešimtuką pateko Prancūzija, Vokietija, Jungtinė Karalystė, Japonija, Italija, Kanada, Šveicarija bei Australija. Dešimtąją vietą pasidalino Ispanija bei Švedija.
Tyrime dalyvavo 20 000 žmonių iš 20 pasaulio šalių – jie pasirinkti stengiantis užtikrinti geografinę bei ekonominę įvairovę. Respondentų buvo prašoma įvertinti šalis šešiose kategorijose: pagal valdymą, kultūrą, produktus ir paslaugas, žmones, turizmą bei imigraciją/ investicijas.
Į „valdymo“ kategoriją įtraukti klausimai apie žmogaus teises bei užsienio politiką, „kultūros“ – klausimai apie žinomą kultūrinį paveldą, pop kultūrą bei sportą. Siekiant nustatyti, kaip žmonės vertina šalies gaminamus produktus bei teikiamas paslaugas, apklausiamųjų buvo prašoma įvardyti, kokius prekių vardus iš kiekvienos šalies jie žino ( pav. IKEA asocijuojasi su Švedija).
Kategorijai „žmonės“ priklausė nuostatos apie tos šalies žmones ( ar jie darbštūs ar tinginiai, tolerantiški, ar ne etc.). Taip pat žmonių buvo klausiama, ar jie nortų šioje šalyje apsilankyti, apsigyventi joje, ar į ją investuoti.
Daugelis į pirmą dešimtuką patekusių šalių, gerai pasižymėjo visose kategorijose. Tačiau pavyzdžiui Australija, su savo kalnais ir paplūdimiais labiausiai traukia kaip ideali vieta atostogoms. Tuo tarpų Prancūzija taškus, kuriuos gauna už kultūrą ir gamtą, praranda dėl gyventojų charakteristikų. Vokietija labiausiai vertinama dėl Adidas ir Volkswagen gaminių.
Ispanija žavimasi visais laikais – kaip sako S. Anholtas, ši šalis pasižymi itin „stipriu charakteriu: aistringu, romantišku, tipišku Viduržemio jūros regionui“.