Šią savaitę paskelbus preliminarų Lietuvos prekės ženklą, vėl suabejota jo idėjos autentiškumu. Abejonių kilo viešajai įstaigai – Naujosios viešosios vadybos institutui.
Šio instituto valdybos nario prof. dr. Kęstučio Masiulio teigimu, ženklo idėja labai primena vieną iš jų prieš metus naudotą tyrimų logotipą. Jų koncepcijoje penki kubeliai reiškia penkias šalies apskritis, o dabartiniai mėginimai Lietuvos prekės ženklo koncepcijoje įžvelgti šalies drąsą, anot profesoriaus, reikalauja geros vaizduotės.
„Mes atlikom apskričių reformos tyrimą ir tam tyrimui paženklinti padarėme logotipą. <..> Pagal mūsų koncepciją yra penkios apskritys, tai mes stilizuotai iš penkių kubelių sudėliojom Lietuvos vaizdą“, - portalui „Balsas.lt“ sakė instituto valdybos narys.
Pasak jo, šalies prekės ženklo koncepcija yra visiškai vienoda. „Vienas prie vieno“, - sakė K. Masiulis.
K. Masiulis portalui „Balsas.lt“ sakė nežinąs, kas yra dabartinio Lietuvos prekės ženklo autorius, tačiau neatmeta galimybės, kad šalies prekės ženklo autorius gali būti matęs jų logotipą. „Negaliu pasakyti, ar jis kažkur matė mūsų logotipą, ar mintys sutampa, bet faktas toks, kad...“, - sakė jis.
Pirmadienį yra planuojamas instituto valdybos posėdis ir jame bus tariamasi, ką toliau daryti. Paklausus, ar ketina jų institutas dėl to kur nors kreiptis, K. Masiulis tikino, jog jie yra geranoriški. „Mes nenorėtume Lietuvai kišti kojos, juo labiau, kad kai tik kas sukuria logotipą, tai tas logotipas yra neautentiškas“, - sakė profesorius.
Jo įsitikinimu, kūrėjai turėtų žiūrėti į tokius dalykus rimčiau.
„Balsas.lt“ primena, kad preliminarų šalies prekės ženklą iš dviejų geriausių variantų trečiadienį išrinko Lietuvos turizmo plėtros agentūros (LTPA) sudaryta komisija.
Jame vaizduojamos angliškas Lietuvos vardas, sudėliotas ant spalvingų trimačių geometrinių figūrų. Kitame prekės ženkle šalia Lietuvos vardo įvairiaspalvėmis raidėmis angliškai užrašytas žodis „Eime“.
Premjero Gedimino Kirkilo vadovaujamos Įvaizdžio formavimo komisijos tikslas buvo suformuoti Lietuvos kaip drąsios šalies įvaizdį.
Politologas Antanas Kulakauskas naujienų portalui „Balsas.lt“ sakė, kad pati nuostata pateikti Lietuvą kaip drąsią šalį kelia šypseną. Jo nuomone, ypatinga drąsa nėra nei Lietuvos, nei lietuvių bruožas. „Be abejo, atskirais istorijos momentais mes tikrai rodėme drąsą, tačiau ar to pakanka teiginiui, kad esame drąsesnis už kitus?“ - sakė politologas.
Europos Sąjungos lėšomis finansuojamo Lietuvos prekės ženklo projekto vertė - 1,14 mln. litų. Kūrybiniam etapui skirta 214 tūkst. litų.