• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šalčio įkaitai: dėl neužsivedančių automobilių pagalbos laukti tenka po keletą valandų

Patarimai, padėsiantys nesušalti Jūsų transporto priemonei

Lietuvoje termometro stulpeliui kritus 20 ir daugiau padalų žemiau 0, dalis gyventojų tapo tikrais speigo įkaitais, mat dalies tautiečių automobilių tiesiog neatlaikė įsismarkavusio šalčio ir nustojo jiems tarnauti.

Lietuvoje termometro stulpeliui kritus 20 ir daugiau padalų žemiau 0, dalis gyventojų tapo tikrais speigo įkaitais, mat dalies tautiečių automobilių tiesiog neatlaikė įsismarkavusio šalčio ir nustojo jiems tarnauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šalta žiema techninės pagalbos tarnyboms – tikras darbymetis, mat prašymų padėti užvesti dėl speigo neužsivedančias transporto priemones specialistai sulaukia ne kelis, o net keliolika kartų daugiau nei paprastai.

REKLAMA

Iškvietimų skaičius padidėjo 15 kartų

AB „Lietuvos draudimas“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis neslepia, jog bendrovės techninės pagalbos specialistams šios savaitės pradžia tapo tikru išbandymu.

„Švenčių laikotarpiu dažnas klientas nesinaudojo savo automobiliu arba buvo išvykęs atostogų. Šios priežastys nulėmė, kad ilgiau nenaudoti ir šaltyje stovėję automobiliai susidūrė su užvedimo problema, taip pat buvo šalti žiemiški orai. Pagalbos kelyje telefono linija pirmadienį buvo paskambinta beveik 2500 kartų, tai yra 15 kartų daugiau nei įprastą, pavyzdžiui, gruodžio pirmadienį. Vakar šis skaičius sumažėjo iki beveik 1000 skambučių, taigi situacija stabilizavosi“, – pasakojo A. Juodeikis.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, pastarąsias dienas pagalba pirmiausiai buvo teikiama tiems asmenims, kurie įstrigo kelyje, taigi žmonės, kurių transporto priemonės neužsivedė prie namų, teko palaukti.

„Pirmadienį tikrai klientams teko laukti ilgai ir apsišarvuoti kantrybe, antradienį klientų laukimo laikas vidutiniškai siekė apie 2-3 valandas, trečiadienį techninės pagalbos tarnyba jau dirbo įprastu režimu, ir laukimo laikas dar labiau sutrumpėjo. Reikia pasakyti, kad laukimo laikas priklauso ir nuo to, kiek arti iškvietimo vietos yra techninės pagalbos automobilis“, – pasakojo draudimo bendrovės atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak „Lietuvos draudimo“ atstovės ryšiams su visuomene Ingridos Žaltauskaitės, vidutinė techninės pagalbos paslaugų kaina, 2015 m. duomenimis, siekė apie 84 Eur.

Į darbus įsijungė ir įmonės vadovai

Remonto ir techninės pagalbos kelyje paslaugas Kaune ir Kauno rajone teikiančios UAB „Aremesta“ vadovas Arvydas Plerpa portalui tv3.lt pasakojo, kad daugiau negu 20 laipsnių šaltis privertė kaip reikiant paplušėti ir bendrovės darbuotojams. „Va ką tik padėjome užsivesti žmogui automobilį ir keliaujame į kitą iškvietimą. Taip, labai daug iškvietimų. Nespėja net mūsų darbuotojai, tai man pačiam, administracijai reikėjo prisijungti“, – pasakojo A. Plerpa.

REKLAMA

„Kai spaudžia šaltis, per dieną sulaukiame 12-15 iškvietimų. Pirmadienį nuo 5 valandos ryto kaip prasidėjo skambučiai dėl neužsivedimų, tai pasibaigė tik apie 10 valandą vakaro. Tiesiog dėl vieno iškvietimo važiuoji, o 2-3 žmonės dar laukia eilėje“, – apie suintensyvėjusį darbą paspaudus šalčiams kalbėjo verslininkas, pridurdamas, kad variklio užvedimo paslauga kainuoja 20 Eur.

REKLAMA

A. Plerpos teigimu, priežastys, kodėl žiemą neužsiveda automobiliai, ne visada slypi akumuliatoriuose. „Ne vien akumuliatoriaus problemos lemia. Neužsiveda ir dėl variklio problemų, dėl pakaitinimo žvakių, dėl nepakeistų filtrų, tepalų, taigi priežasčių neužsivedimo yra daug. [...] Lietuviai vis dar tinkamai neparuošia automobilių žiemai“, – teigė automobilių specialistas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verslininkas neslėpė, kad automobilio neprižiūrėjimas arba transporto priemonės palikimas šaltyje gali smarkiai atsirūgti.

„Jeigu pilnai užšalęs automobilis, tai vežamės į servisą, talpiname į šiltas patalpas, tada automobilis atšyla ir užtrunka apie parą“, – pasakojo A. Plerpa.

Į pagalbą skuba taksistai, kelininkai

Jeigu šaltą žiemos rytą automobilis neužsiveda, o gedimo pašalinti greitai nepavyksta techninės pagalbos specialistams, gyventojai kelionei iki darbo neretai renkasi taksi.

REKLAMA

Tai portalui tv3.lt patvirtino UAB „Standart taksi“ direktorius Ričardas Kriukovas.

„Visą laiką šalčių metu padidėja klientų srautas, ypač ryto metu, ypač šios savaitės pradžioje buvo daugiau neužsivedusių automobilius žmonių, tai jie kvietėsi taksi. Kai žmogus privalo kažkur nuvažiuoti, nepavėluoti, tai, jei pačiam neužsiveda automobilis, tai kito pasirinkimo jis beveik neturi ir kviečiasi taksi“, – kalbėjo R. Kriukovas.

REKLAMA

Jeigu vairuotojo automobilis sugenda kelyje ir nebeužsiveda, į pagalbą gali atskubėti kelininkai. Portalo tv3.lt kalbintas Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Grinda“ direktorius Algimantas Vilūnas pasakojo, jog bendrovės darbuotojai yra pasirengę tokiems vairuotojams padėti nemokamai.

„Taip, be abejonės padedame. Mūsų avarinės tarnybos atsiliepia ir telefonais, ir paaiškinus problemą, patrauks tą automobilį į šoną ar padės jį užvesti. Fiziškai mes negalime važiuoti į kiemus, bet tai, kas trukdo eismui, kai sukuriami nepatogumai kitiems žmonėms ar pats žmogus tinkamai neapsirengęs šąla gatvėje, trypčioja prie automobilio, kuris neužsiveda, tai mes tikrai padedame“, – kalbėjo A. Vilūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šalčio atakoms pasiruoškite iš anksto

Turbūt kiekvienas vairuotojas žino, jog išsikrovusį ar nepilnai įkrautą akumuliatorių galima „atgaivinti“ nuo kitos transporto priemonės akumuliatoriaus, pasitelkus laidus ir vadinamuosius „krokodilus“. Vis dėlto, kaip aiškino remonto ir techninės pagalbos paslaugas teikiančios bendrovės „Aremesta“ vadovas A. Plerpa, nepaisant to, kad šis akumuliatoriaus pakrovimo būdas yra dažnai naudojamas, jis neretai gadina gelbėjamą transporto priemonę.

REKLAMA

„Jeigu užvedinėjami naujesni automobiliai nuo užvesto variklio, tai yra, kai pasijungia laidais savo akumuliatorių ir laiko užvedę variklį, tai įvyksta toks elektros šokas tam užvedinėjamam automobiliui ir dažnai – nors iš karto nepastebima – pažeidžiama elektronika, o vėliau atsiranda kuro pereikvojimai, taigi gadinamas automobilis“, – atkreipė dėmesį specialistas.

REKLAMA

Anot jo, akumuliatoriaus „atgaivinimui“ ir automobilio užvedimui verčiau reikėtų naudoti specialius autonominius transporto priemonės užvedimo įrenginius, kurie liaudyje vadinami „busteriais“ (angl. Booster).

Norint, kad Jūsų automobilis „nebijotų“ šalčio ir žiemos rytais užsivestų be problemų, automobilių ekspertai pataria ruoštis iš anksto:

REKLAMA
REKLAMA

• Reikia pasitikrinti, ar pakankamai įkrautas ir techniškai tvarkingas automobilio akumuliatorius;

• Jei automobilio akumuliatorius pasenęs, jį reiktų pakeisti, nes nebepadės ir techninė pagalba;

• Būtina pasitikrinti, ar netrūksta įvairių automobilyje naudojamų skysčių, įsitikinti, ar pakeistas aušinimo skystis, ar tvarkingos užvedimo žvakės ir kitos detalės;

• Reikia naudoti tik kokybiškus žieminius degalus (ypač dyzelinių automobilių savininkams.

Jeigu didelių šalčių metu išsiruošėte į kelionę automobiliu, ekspertai pataria pasiruošti galimiems netikėtumams, mat sugedus transporto priemonei kelyje, techninės pagalbos gali tekti palaukti ir ilgiau. Su savimi tokiu atveju būtina turėti šiltesnių drabužių, apklotų, termosą šilto gėrimo, užvedimo laidus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų