• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) Socialinio draudimo skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinauskas sako, kad metų pabaigoje suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklai „Independence“ tapus Lietuvos nuosavybe, jame dirbantiems bus taikomas lietuviškas teisynas.

 Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) Socialinio draudimo skyriaus vedėjas Vaidotas Kalinauskas sako, kad metų pabaigoje suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklai „Independence“ tapus Lietuvos nuosavybe, jame dirbantiems bus taikomas lietuviškas teisynas.

REKLAMA

„Suskystintų gamtinių dujų terminalas tampa Lietuvos nuosavybe (nuo šių metų pabaigos – ELTA) ir jis bus su Lietuvos vėliava. Jam bus taikoma Lietuvos teisė ir jūrininkai, kurie dirbs šiame laive, jiems bus taikomas lietuviškas teisynas, tiek mokesčių, tiek socialinės apsaugos srityje“, – trečiadienį Seimo Jūrinių reikalų komisijos posėdyje kalbėjo V. Kalinauskas.

„Eilę metų sprendėme klausimą dėl lubų jūrininkams nustatymo, socialiniam draudimui, buvo padaryti įstatymo pakeitimai, bet tuometinis prezidentas vetavo ir baigėsi tuo, kad liko visos socialinio draudimo įmokos“, – tikino jis.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau šiuo metu, anot V. Kalinausko, situacija yra pasikeitusi ir socialinio draudimo įmokos neskaičiuojamos nuo 60 vidutinių darbo užmokesčių (VDU).

REKLAMA

„Dabar šiek tiek pasikeitė situacija, ir nuo 2020 m. turime lubas uždėtas socialiniam draudimui ir taikoma 60 VDU pajamos, kurios apmokestinamos socialiniu draudimu. Virš šių pajamų socialinio draudimo įmokos neskaičiuojamos, yra tik padidintas gyventojų pajamų mokestis“, – sakė SADM atstovas.

„Jūrininkai, vadovaujantis personalas, kuris uždirbs daugiau negu 60 VDU, jie socialinės įmokas mokės tik nuo sumos apribotos 60 VDU“, – teigė jis.

ELTA primena, kad Seimo Jūrinių reikalų komisija yra siūliusi jūrininkų įdarbinimu besirūpinančioms asociacijoms sudaryti jūrininkų kompetencijų sąrašą, kuriuo remiantis į laivą būtų priimama daugiau vietinių specialistų.

REKLAMA
REKLAMA

Trečiadienį Seimo komisija svarstė raštą, kurį parengė Jūrininkų sąjunga, Jūrų kapitonų asociacija, Jūrininkų įdarbinimo įmonių asociacija ir Jūreivystės akademija. Įstaigos parlamentarams reiškia nuogąstavimą, jog terminalo operatore tapus dabartinei laivo valdytojai – norvegų įmonei „Hoegh LNG“ – įguloje nedirbs Lietuvos jūrininkų.

Pasak energetikos viceministrės Ingos Žilienės, į laivo operatorės paslaugos pirkimo sąlygas buvo įtrauktas reikalavimas paskirtai laivo operatorei apmokyti Lietuvos jūrininkus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot „Hoegh LNG“ padalinio Klaipėdoje vadovo Mindaugo Petrausko, norvegų bendrovė bendradarbiauja su Lietuvos jūreivystės akademija ir kartu vykdo Lietuvos piliečių jūrų kadetų karjeros auginimo programą.

Lietuvos jūrininkų įmonių asociacijos atstovas Artūras Trušas tikino, kad Lietuvoje iš viso yra daugiau nei 100 jūrininkų, turinčių įvairios patirties panašaus tipo laivuose. Šie specialistai, anot jo, domisi galimybėmis dirbti „Independence“.

REKLAMA

Savo ruožtu dabartinės terminalo operatorės „Klaipėdos naftos“ (KN) komercijos direktorius Mindaugas Navikas sakė, kad siekiant pritraukti gerus specialistus į terminalą Klaipėdoje, jiems reiktų pasiūlyti didesnius atlyginimus nei rinkoje.

Be to, pažymi jis, visąlaik prišvartuotame SGD laive jauniems jūrininkams būtų sudėtinga įgyti karjerai reikalingos plaukiojimo patirties.

KN teigimu, SGD laive yra 32 darbo vietos.

Gegužę Vyriausybė nusprendė, kad Lietuvai 2025 m. perimus terminalo nuosavybę, laivas bus registruotas Lietuvos jūrų laivų registre, jame bus iškelta Lietuvos vėliava.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų