„Ką šiandien daro vartotojas internete? Jis naršo. Keliauja puslapiais žemyn iki pat pabaigos, tada išsirenka kitą puslapį ir daro tą patį. Jam dar lengviau tą daryti, kai yra nuotraukos. Pačios naujienos buvimas yra gerokai svarbesnis už jos turinį. Ką daro vartotojas, kai puslapis baigiasi? Jis spaudžia „refresh“ mygtuką“, – progreso konferencijoje LOGIN pasakojo interneto reklamos tinklo „Adnet media“ direktorius Linas Šiautkulis.
Internetas ir išmanieji prietaisai, socialiniai tinklai bei greitai kintančios technologijos, nuolatinė dinamika tinkle daro didelę įtaką internautams ir neišvengiamai keičia jų įpročius. „Pavyzdžiui, nustojome kaupti, įsiminti. Netgi „Skype“ istorija tapo istorija. Prietaisai, esantys aplink, mus moko neįsiminti, – aiškino jis. – Galų gale, kam įsiminti, jeigu „Google“ žino geriau?“
Dar vienas pokytis – nuolat redaguojama komunikacija. Kitaip tariant, gyvai kalbėti ir bendrauti žmonėms vis sunkiau, mat jie negali kontroliuoti ir ištaisyti to, ką sako. Be to, nuolat galvojama apie reputaciją internete: nebespaudžiamas „like“ mygtukas ties bet kuo, kopijuojamos protingos žymių žmonių mintys ir jomis dalijamasi socialiniuose tinkluose. Neretai pasitikrinama ir kiek vertas asmeninis „Facebook“ profilis.
Taigi, vertindamas visas tendencijas, L. Šiautkulis atskleidė šešias rytojaus internauto savybes:
1. Internautas bus „gyvas“ tol, kol bus ką spausti. Kol jis ras naujienų, tol jis nepaliks puslapio.
2. Mediją „siurbs“ žaibiškai ir norės visko: visų nuotraukų, visų vaizdo įrašų, viso turinio.
3. Neturės atminties, nes jos nereikia – viską žino internetas.
4. Mieliau bendraus tekstu nei gyvai.
5. Gyvenimas „tinkle“ bus pagrindinis gyvenimas.
6. Bijos būti vienišas.
7. Taps sociorobotu: savo simpatijas reikš mygtukų paspaudimais, nes žinos, kad tai kitam, ar jam pačiam, reikš emocijas.