• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Ilgų nuotolių lenktynės greitu važiavimu trasoje neapsiriboja. Komandų garažuose galima rasti daug įvairiausių technologijų, kurios analizuoja automobilio parametrus gyvai, stebėdami vairuotojų darbą komandų vadovai dėlioja strategijas, o lenktynininkai būdami trasoje nuolat bendrauja su garažu.


Ilgų nuotolių lenktynės greitu važiavimu trasoje neapsiriboja. Komandų garažuose galima rasti daug įvairiausių technologijų, kurios analizuoja automobilio parametrus gyvai, stebėdami vairuotojų darbą komandų vadovai dėlioja strategijas, o lenktynininkai būdami trasoje nuolat bendrauja su garažu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tam reikia technologijų, kurių amplitudė itin plati. „Aurum 1006 km“ lenktynių techninio aptarnavimo zonoje galima rasti visko: nuo paprasčiausių mygtukinių telefonų, iki „Starlink“ satelitų. Kam visa tai naudojama?

REKLAMA

Technologijos Aurum 1006 km lenktynėse
Technologijos Aurum 1006 km lenktynėse

Garažuose – tarsi skrydžių valdymo centre


Kaip bebūtų keista, tokius kontrastus galima sutikti netgi viename garaže. Šias antraštėje minimas technologijas naudoja „Ignera & Bio-Circle by Dynami:t“ komanda, kuri šiemet šalia savo palapinės pasistatė Elono Musko „Space X“ kompanijos palydovinio interneto ryšio „Starlink“ stotelę.

REKLAMA
REKLAMA

„Mums ryšio kokybė itin svarbi, nes gyvu metu stebime daugybę automobilių parametrų, savo ir varžovų rato įveikimo laikus, teisėjų skelbiamą informaciją bei gyvą transliaciją“, - sakė Komandos vadovas Mindaugas Valiūnas.


Garažas, kuriame yra įsikūręs GSR kolektyvo „Ginetta G56 GT4“ automobilį aptarnaujantis personalas atrodo tarsi skrydžių valdymo centras: keturi kompiuteriai, rodantys įvairius automobilio telemetrijos duomenis ir informaciją apie trasoje vykstantį veiksmą, kelios planšetės skaičiavimams ir keturi milžiniški televizoriai rodantys rezultatus bei gyvą transliaciją iš važiuojančio automobilio vidaus. Visa ši informacija į garažą keliauja internetu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Technologijos Aurum 1006 km lenktynėse
Technologijos Aurum 1006 km lenktynėse

Kokį interneto greitį siūlo satelitai?


„Ankstesniais metais turėjome bėdų su ryšiu, ypač šeštadienį, kai į trasą suplūsta minios žmonių, ir nei vienas ryšio operatorius negali užtikrinti gero ir greito interneto ryšio, dėl to šiemet norėjome išvengti tokių problemų“, - pasakojo „Starlink“ sistemą į Palangą atvežęs Mindaugas Valiūnas.

REKLAMA

Pirmąją dieną išbandęs Elono Musko satelitinį ryšį komandos vadovas liko patenkintas, „Starlink“ užtikrino daugiau nei 200 megabitų per sekundę siekiantį interneto greitį, kurio pakanka ne tik komandos reikmėms, bet ir ekipą sekančiam „Urbikas Automotive“ videografų kolektyvui.

REKLAMA

Technologijos Aurum 1006 km lenktynėse
Technologijos Aurum 1006 km lenktynėse

Nieko geriau už primityvumą negali būti


Šalia pačių moderniausių technologijų stebina kontrastas automobilyje. Jame sumontuotas neišmanus, pats paprasčiausias „Nokia“ telefonas su mygtukais. Jis yra naudojamas vairuotojų komunikacijai su komandos vadovu. Lenktynininkų šalmai – su pasikalbėjimo įranga, t.y. mikrofonu bei ausinėmis. Į šalmą jungiamas laidas iš telefono, ir taip vairuotojas turi ryšį su likusia garaže sėdinčia komanda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mums nereikia išmanių telefonų ir su jais kylančių problemų. Telefonas mums reikalingas tik skambučiui, tai ir renkamės tokį aparatą, kuris būtų kuo patikimesnis ir turėtų mažiau funkcijų. Telefonas veikia skambučio režimu visas lenktynes, tad svarbu ir baterijos tarnavimo laikas. Toks senovinis aparatas net ir sutrikus energijos tiekimui iš automobilio neišsikraus net ir iki finišo“, - paaiškino M. Valiūnas.

REKLAMA

Mindaugas Valiūnas
Mindaugas Valiūnas

Šią primityvią technologiją komunikacijai naudoja toli gražu ne tik „Ignera & Bio-Circle by Dynami:t“ komanda, tuo bendrauja kone visi „Aurum 1006 km“ lenktynių dalyviai.


Komandos vadovo telefonas yra sujungtas su tam skirtomis ausinėmis. Mindaugas sakė, kad jis vairuotoją girdi visuomet, o vairuotojas komandos vadovą tik šiam nuspaudus pasikalbėjimo mygtuką. Jeigu ryšys dingsta ar skambutis nutrūksta, komandos vadovas kartoja skambutį, o automobilyje esantis telefonas sureguliuotas taip, kad atsilieptų į skambutį automatiškai. Jei ir ši sistema neveikia, tuomet lieka informacinė lenta, kišamą į trasą tiesiojoje ties techninio aptarnavimo juosta.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų