Europos oro transporto bendrovė "Ryanair Holdings Plc." (http://www.ryanair.com/) ketina smarkiai sumažinti bilietų kainas, norėdama užpildyti vietas skrydžių metu. Tuščių vietų padaugėjo, kai įmonė sunkiu ekonominiu laikotarpiu pradėjo 50 naujų skrydžių.
Didžiausios Europos oro linijų bendrovės pagal rinkos vertę pirmojo ketvirčio grynasis pelnas šoktelėjo 12 procentų. Jis, kaip ir buvo prognozuota, sudarė 43,8 milijono eurų (49,51 milijono JAV dolerių). Tai yra nedidelis kilimas, palyginti su didžiuliu pelno augimu ankstesniais ketvirčiais. Papildomi maršrutai ir stiprus euras pristabdė įsibėgėjusį pelno augimą.
"Šis ketvirtis buvo ypač nepalankus pradėti naujus maršrutus rinkoje po karo Irake. Tačiau gerai, jog išlaidos buvo mažos", - pareiškė kompanijos "Davy Stockbrokers" analitikas Styvenas Furlongas (Stephen Furlong).
"Ryanair" pareiškė, jog keleivių srauto rodiklis (keleivių skaičius, palygintas su vietų skaičiumi) nukrito 5 procentais iki 78 procentų.
"Mes tikimės, jog keleivių srauto rodiklis pakils nuo 80 iki 85 procentų kitais metais, kadangi mes nepradėsime naujų maršrutų ir nepadidinsime skrydžių skaičiaus", - pareiškė generalinis įmonės direktorius Maiklas Olearis (Michael O'Leary).
Jis taip pat atmetė galimybės, kad pagerėjus rinkos sąlygoms įmonė smarkiai pakels kainas.
Oro linijų bendrovė patyrė sunkumų dėl turizmo nuosmukio nuo 2001 metų rugsėjo 11 dienos išpuolių Jungtinėse Valstijose. Padėtį dar labiau apsunkino sumažėjusios vartotojų išlaidos sulėtėjus pasaulinei ekonomikai, karas Irake ir SŪRS (SARS) viruso padariniai.
Tačiau pigių skrydžių operatorėms pasisekė geriau nei daugeliui kitų - jų bilietų kainos buvo mažos ir jos atliko mažiau tolimųjų skrydžių, kurie patyrė didžiausią nuosmukį.
Reuters-ELTA