Rusija Lietuvos vežėjams pradėjo taikyti naujus apribojimus - vežėjai verčiami krovinius nuo Letuvos-Rusijos sienos iki vidinės muitinės gabenti su palyda. "Linavos" atstovas sako, kad Lietuvos vežėjai tampa nekonkurencingi, be to, per savaitę jie jau patyrė apie 10 mln. eurų (35 mln. litų) nuostolių.
„Šiandien Rusija pradėjo taikyti palydą nuo pasienio iki vidinių muitinių skirtingose vietose. Mūsų žiniomis, jau 40 vilkikų turėjo būti palydėti su konvojumi. Vienas toks konvojus iki, pavyzdžiui, Maskvos kainuoja 900 litų“, - BNS sakė nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" atstovas spaudai Gytis Vincevičius.
Jis sakė, kad kol kas neaišku, kuo Rusija grindžia tokį reikalavimą.
„Vairuotojai paskambino vežėjams ir pasakė, kad iš jų reikalaujama, jog būtų palyda ir už ją susimokėtų. (...) Mums kol kas sunku pasakyti, kuo jie grindžia tokį reikalavimą“, - teigė „Linavos“ atstovas. Pasak jo, kitos išeities nei sutikti su konvojumi vežėjai neturi galimybės, nes kitaip važiuoti gilyn į Rusiją nebūtų galima.
„Dabar ne tik laiko atžvilgiu, bet ir vežimo kainos atžvilgiu tampame nekonkurencingi“, - sakė G.Vincevičius.
Anot „Linavos“ atstovo, apytiksliais skaičiavimais, šalies vežėjai per savaitę patyrė apie 10 mln. eurų (35 mln. litų) nuostolių.
„Tai yra apytikslis skaičiavimas. (...) Paskaičiavome, kiek per dieną vidutiniškai gaudavome pajamų ir nustatėme, kad ne mažiau 10 mln. eurų patyrėme“, - sakė vežėjų atstovas.
Rugsėjo pradžioje Rusija sugriežtino lengvųjų automobilių patikrą pasienyje, o praėjusį ketvirtadienį - ir vilkikų. Šį trečiadienį vežėjai pranešė, kad Rusija nuodugniai nebetikrina vilkikų su greitai gendančiais kroviniais.
„Linavos“ duomenimis, Rusijos kryptimi krovinius veža maždaug 650 Lietuvoje registruotų įmonių - maždaug 13 tūkst. vilkikų.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.