Rusijos transporto ministerija praneša apie sprendimą nebeišduoti Baltarusijos įmonėms leidimų tranzitiniams krovinių vežimams iš trečiųjų šalių į Rusiją ir iš Rusijos į trečiąsias šalis. Oficialus tokio sprendimo motyvas - Baltarusija nesiima priemonių pagerinti Rusijos krovinių tranzito iš Kaliningrado srities sąlygų.
Rusijos muitinės išduodami garantiniai sertifikatai Baltarusijoje nebegalioja nuo sausio 8 dienos. Baltarusijos valdžia skaičiuoja, kad 2005-2006 metais šalyje pasiliko 10 mln. dolerių (apie 26,5 mln. litų) vertės prekių, kurios turėjo būti tranzitu nugabentos į Kaliningradą arba iš ten išvežtos į Rusiją.
Neatmetama galimybė, kad pradėję daugiau vežti per Baltarusiją Rusijos užsakovai vėl lieps krovinius vežti per Latviją. Šiemet, palyginti su praėjusiais metais, 15 proc. daugiau Lietuvos vežėjų važiavo tranzitu per Baltarusiją.
Vežėjai, važiuojantys per Baltarusiją, teigia dar jokių pokyčių nepajutę ir negalį prognozuoti, kokios įtakos tarptautinis konfliktas turės jų verslui.
"Ribodami trečiųjų šalių leidimus baltarusiams, rusai pirmiausia proteguoja savo šalies vežėjus, tačiau tai atsilieps ir mūsų vežėjams - pašalinus iš vežimo rinkos tam tikrus paslaugų teikėjus atsiranda galimybės kitiems", - teigė vežėjų asociacijos "Linava" atstovybės Maskvoje vadovas Rimantas Budrevičius.
Vieni vežėjai teigia, kad baltarusiai veža ypač mažomis kainomis, todėl jiems iškritus didėtų pasiūla ir būtų galimybė didinti vežimo kainas, tačiau kiti pastebi, kad baltarusių tarptautininkų pozicijos silpnos, todėl Rusijos sprendimas neduoti jiems trečiųjų šalių leidimų didesnės įtakos rinkai neturės.
REKLAMA