Rusijos embargas Europos Sąjungos maisto pramonei, transporto bei logistikos ir kitiems susijusiems sektoriams yra paskata stiprinti vieningą ES rinką, mažinti šalių narių protekcionizmą, plėsti priemones eksportui į trečiąsias šalis. Taip šiandien apibendrino Liberalų europarlamentaro Antano Guogos iniciatyva Europos Parlamente dėl Rusijos embargo poveikio nuostolių sumažinimo diskutavę verslo, politikos ir ES institucijų atstovai. Taip pat politikai dalijo lietuviškus varškės sūrelius bei olandiškus obuolius, ragindami didinti vartojimą vidaus rinkoje. „Lietuva yra tarp labiausiai dėl Rusijos embargo nukentėjusių šalių, tačiau esame pasiruošę trumpuoju laikotarpiu pakentėti. Tai būtina norint ilgalaikio probleminių santykių su Rusija ir jos rinkose sprendimo“, - pabrėžė A. Guoga, primindamas, kad Lietuva pritaria Europos Tarybos Vadovų sprendimui dėl sankcijų Rusijai. Tačiau, pasak europarlamentaro, privalome padėti atsitiesti ir išlikti rinkose labiausiai dėl embargo nukentėjusiems sektoriams. „ES lygiu šiuo metu didžiausio dėmesio sulaukia embargo pasekmės žemės ūkiui. Tačiau yra ir kitų sektorių, į kuriuos noriu atkreipti dėmesį Briuselyje – šalies vežėjai. Svarbiausia tai, kad šiam verslui aktualiausia yra ne finansinė europinė parama, bet ES vidaus rinkos barjerų panaikinimas. Ir taip „nukraujavusiems“ Lietuvos vežėjams šiandien gyvybiškai svarbu sustabdyti atskirų ES šalių narių protekcionistines priemones“, - sakė europarlamentaras. Apie pusė viso ES eksporto į Rusiją transportuojama kelių transportu. Lietuvos vežėjai jau kurį laiką kenčia dėl Prancūzijoje ir Belgijoje įsigaliojusios tvarkos, kuri draudžia vairuotojams normalų kassavaitinį poilsį praleisti transporto priemonėse. „Stipriai sumažėjus pervežimų srautams į Rusiją, šalies įmonėms ypač aktualu, kad nebūtų dirbtinių kliūčių veikti ES rinkose. Tačiau Belgija ir Prancūzija surado neva socialinius argumentus, kaip įtvirtinti šalių protekcionizmą. Propagandiškai vaizduodami lietuvius vairuotojus sudėtingose sąlygose, bando išstumti mus, o taip pat ir lenkus, čekus, kitų šalių vežėjus iš populiarių vežimo trajektorijų“, - konkretų pavyzdį tarptautinei auditorijai pateikė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais „Linava“ asociacijos prezidiumo narys Dainius Abramavičius. A. Guogos teigimu, vieningai veikianti ES vidaus rinka būtina ne tik atskiriems sektoriams, bet visai ES ekonomikai. „Tik būdami vieningi, kurdami stiprią ES vidaus rinką užkirsime kelią Rusijai diktuoti mums sąlygas bei garantuosime nuoseklų ES šalių narių ekonomikų augimą. Per daug kliūčių vieningai rinkai tiek transporto sektoriuje, tiek energetikos ar elektroniniame versle užkerta kelią visos ES pažangai“, - apibendrino europarlamentaras. Rusija, kuri yra antra didžiausia ES šalių narių užaugintų ar pagamintų produktų rinka, paskelbė vienerių metų maisto importo draudimą europietiškoms daržovėms, pieno produktams ir mėsai. 2013 metas šių produktų eksporto iš ES vertė siekė 5,25 mlrd. eurų. Šis Rusijos sprendimas skaudžiai atsiliepė transporto sektoriui: asociacijos „Linava“, vienijančios apie 1000 transporto įmonių, duomenimis, didžioji dauguma asociacijos narių savo verslą buvo orientavę būtent krovinių gabenimui iš Vakarų Europos į Rytus. Preliminariais skaičiavimais, jeigu Rusijos Federacija elgsis kaip suplanuota ir taikys atsakomąsias priemones vienerius metus, Lietuvos vežėjai per šiuos metus gali netekti apie 90 mln. eurų planuotų pajamų. O kalbant apie žmogiškąjį faktorių, esant tokiam pervežimų apimčių sumažėjimui (33%), galima prognozuoti, kad per metus darbo netekti gali apie 20% transporto sektoriaus darbuotojų, t.y. daugiau nei 8 000 žmonių. Seminarą „Rusijos embargas: iššūkiai ir sprendimai Europos verslui“ Europos Parlamente Briuselyje Antano Guogos iniciatyva organizavo Liberalų ir demokratų aljanso už Europą (ALDE) grupė kartu su europarlamentarais Martina Dlabajova (Čekija), Gesine Meissner (Vokietija) ir Jan Huitema (Olandija). Renginyje praktinius pasiūlymus pateikė verslo atstovai iš Lietuvos, Čekijos, Olandijos ir Vokietijos prekybos rūmų, žemės ūkio, transporto bei logistikos sektorių. Renginyje įžvalgas pateikė didžiausia Europos verslo asociacija „BusinessEurope“, Europos maisto ir gėrimų gamintojų asociacija „FoodDrinkEurope“ bei susijusios srities Europos Komisijos pareigūnai.
REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
REKOMENDUOJAME
TOLIAU SKAITYKITE
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą