Daugybę metų prancūzai gamino konjaką ir džiaugėsi eksporto bumu, tačiau pastaruoju metu viskas pasikeitė: vynuogynus superka rusų investuotojai, konjako išgeriama mažiau visur, išskyrus Rusiją.
Tradiciškai prancūziškas konjakas visuomet buvo solidžių ponų gėrimas, neatskiriama madingo gyvenimo būdo dalis. Ir dabar prabangių Šanchajaus ar Maskvos naktinių klubų nuolatiniai lankytojai nevengia šnekučiuodamiesi gurkšnoti „Remy Martin“ arba „Hennessy“.
Vis dėlto pasaulinė finansų krizė neaplenkė ir šios verslo šakos. Per 12 mėnesių konjako suvartojimas pasaulyje sumažėjo 6,6 procento. JAV ir Kanadoje jo paklausa krito daugiau kaip 14 proc., Europoje - 7,8 procento.
Tiesa, Rusijoje viskas kitaip - ten konjako pardavimas per praėjusius metus padidėjo 15 procentų. Tačiau Rusijos rinkoje prancūzų gėrimas susiduria su vienu itin nemaloniu veiksniu - toje šalyje konjakas nėra apsaugotas prekės ženklas. Iš tiesų Rusijoje parduodamos trys rūšys šio gėrimo: klasikinis - iš Prancūzijos Konjako rajono, armėniškas ir daugybė vietinių rūšių, gaminamų pagal prancūzų konjako technologiją. Tačiau net 90 proc. Rusijos konjako rinkos sudaro vietos gėrimai, o 60 proc. - pigūs. Rusai brangaus prancūziško konjako nuperka nedaug, mieliau renkasi pigesnį, mažiau nei 30 litų kainuojantį vietos gamybos gėrimą, kuris visame pasaulyje paprastai vadinamas brendžiu. Labai populiarus ir pigus armėniškas „konjakas“.
Rusų verslininkai taip pat nesnaudžia. Vis daugiau jų atranda Prancūzijos Šarantu regioną kaip vietą, kurioje galima gerai uždirbti. Ten jie perka vynuogynus, prekybos namus ir prekių ženklus. O tai yra vienas iš trijų Prancūzijos departamentų, turinčių teisę konjaku vadinti ąžuolo statinėse išlaikytą vynuogių spiritą.
Rusai vaikosi greito pelno. Pavyzdžiui, magnatas Vadimas Varšavskis įsigijo senų tradicijų konjako namus „Croizet“. Jo tikslas - per dvejus metus padvigubinti elitinio gėrimo gamybą. V.Varšavskis ne kartą kritikavo prancūzus, kad šie pernelyg lėti.
Nors pasaulyje konjako paklausa apskritai sumažėjo, vis dėlto prancūzai pernai uždirbo 0,3 proc., arba 1,6 mlrd. eurų, daugiau. Tai lėmė 6,2 proc. padidėjęs elitinių markių konjako populiarumas Azijoje.