Europos Komisija ir toliau siekdama pagerinti socialines sąlygas vairuotojams, taip pat gerinti saugų eismą keliuose ir kelių transporto vežėjų veiklą nustatė naujus reikalavimus transporto priemonėse įrengtiems tachografams.
Nuo 2012 m. spalio 1 d. aktyvuoti tachografai yra naujos kartos. Šie tachografai ir pavarų dėžėje esantys judesio jutikliai yra apsaugoti nuo galimybės klastoti vairavimo ir poilsio režimo rodmenis ir (ar) duomenis, pavyzdžiui, naudojant magnetą. Be to, tachografas saugo informaciją apie tai, kad buvo bandyta pasinaudoti magnetu ar kitu alternatyviu judesio jutikliu.
Inspekcija įgyvendindama vieną iš pagrindinių tikslų „Užtikrinti eismo dalyvių kontrolę“ siekia, kad vairuotojai keleivius ir krovinius vežtų saugiai ir pailsėję, nekeldami pavojaus eismo saugumui, visuomenei ir aplinkai. Tam 2012 m. buvo skiriamas didžiausias dėmesys. Inspekcijos pareigūnai Lietuvos Respublikos keliuose patikrino 76,73 tūkst., o 512-oje vežėjų įmonių patikrino daugiau kaip 133,84 tūkst. vairuotojų dirbtų dienų tachografų registracijos lapų ar duomenų, perkeltų iš vairuotojo kortelių ar skaitmeninių tachografų.
Kad vežėjai geriau suprastų teisės aktų nuostatas ir jų laikytųsi, 83 vežėjų įmonėms buvo teikiama metodinė pagalba. Akcentuotina, kad teikiant metodinę pagalbą Inspekcijos pareigūnai už nustatytus pažeidimus netaiko poveikio priemonių, išskyrus atvejus, kai jos būtinos ar neišvengiamos, siekiant užkirsti kelią reikšmingos žalos ar pavojaus visuomenei, kitų asmenų interesams ar aplinkai atsiradimui.
Pažymėtina, kad 2012 m. išryškėjo nustatytų vairavimo ir poilsio režimo apskaitos vedimo apgaulės būdu pažeidimų. Pareigūnai 2012 m. nustatė, kad 145 kelių transporto priemonių vairuotojai vairavimo ir poilsio režimo apskaitą vedė apgaulės būdu. Lyginant 2012 m. su 2011 m. konstatuotina, kad 2012 m. vairavimo ir poilsio režimo pažeidimų padaugėjo net 48 proc.
Atsižvelgiant į tai, šiais metais didžiausias dėmesys bus skiriamas konsultacijoms ir metodinės pagalbos teikimui. Inspekcija stengsis padėti vežėjams geriau suprasti ir tinkamai laikytis vairavimo ir poilsio režimo apskaitos tvarkymo reikalavimų.