Vyriausybė sudarė 107,7 mln. svarų (117 mln. eurų) vertės sandorius su Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ir Danijos keltų bendrovėmis, kurių pagrindu beveik 4 tūkst. daugiau sunkvežimių per savaitę galės naudotis kitais pietinės Anglijos pakrantės uostais, siekiant išvengti grūsčių Doveryje, nurodyta pareiškime.
„Šios papildomos pajėgos – nedidelis, bet svarbus Susisiekimo departamento žingsnis rengiantis „Brexit“, – sakė departamento atstovas spaudai.
„Taip departamentas padeda užtikrinti, kad vyriausybė būtų visiškai pasirengusi įvairiems scenarijams, ypatingą dėmesį skiriant ir atvejui, jeigu nebus pasiektas susitarimas, taip pat siekiant sušvelninti „Brexit“ “padarinius pervežimams visų rūšių transportu“, – pridūrė jis.
Susisiekimo departamentas, pasirašęs sutartis su prancūzų bendrove „Brittany Ferries“, Danijos DFDS ir Didžiosios Britanijos „Seaborne“, pareiškė, kad šios sutartys – tai „nedidelis, bet svarbus (proceso) elementas“.
Minėtų bendrovių paslaugos užtikrins galimybę per mėnesį papildomai perkelti daugiau kaip pusę milijono tonų krovinių. Vyriausybės nuomone, tai padės trumpinti laiką, reikalingą įvežamų ir išvežamų krovinių muitinės patikrinimams.
Tačiau Liberalų demokratų lyderis Vince‘as Cable‘as pavadino šį žingsnį „visiška beprotybe“.
„Vyriausybė gali bet kuriuo metu užkirsti kelią „Brexit“ variantui be susitarimo, tačiau vietoj to išleidžia milijonus paskutinės minutės sutartims,“ – pareiškė politikas.
Transporto departamentas taip pat įspėjo, kad dėl griežtesnių patikrinimų pasienyje gali „užtrukti svarbių prekių pristatymas“ ir „JK ekonomika gali patirti didesnių trikdžių“.
Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė Theresa May šių metų lapkričio 25 dieną susitarė su Europos Sąjungos (ES) lyderiais, kokiomis sąlygomis Didžioji Britanija paliks bloką ateinančių metų kovo 29-ąją.
Sandorį sukritikavo T. May bendrapartiečiai konservatoriai – tiek pageidaujantys „griežtesnio“ ryšių su ES nutraukimo, tiek trokštantys išlaikyti glaudesnius ryšius.