Kelių eismo informacinė sistema, kuri operatyviai informuos vairuotojus apie situaciją keliuose, jau finišo tiesiojoje. Specialistai pradėjo paskutinįjį projekto etapą – Eismo informacijos centro įrengimą, iš kurio visa informacija realiu laiku pasieks vairuotojus.
Šiame centre bus įrengta moderni vaizdo siena: 8-iuose vaizdo kubuose specialistai stebės duomenis apie eismo ir oro sąlygas keliuose. Informacija bus perduodama vairuotojams bei specialiosioms tarnyboms internetu ar mobiliaisiais telefonais. Jau šį rudenį šios sistemos naudą galės pajusti visi vairuotojai.
„Šiuolaikinės technologijos sudarys sąlygas eismo informacijos centro operatoriams stebėti eismo sąlygas keliuose ir teikti eismo dalyviams perspėjimus apie eismo įvykius, kelio remonto darbus, apribojimus keliuose ar automobilių spūstis. Taip žmonės galės iš anksto būti įspėti apie galimus pavojus, pasirinkti važiavimo laiką ir saugų greitį bei tinkamą kelionės maršrutą“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos ir valdymo skyriaus vedėjas Gintaras Cilcius.
Pasak jo, ši informacinė sistema sudarys sąlygas padidinti eismo saugumą keliuose, optimizuoti transporto srautus valstybinės reikšmės keliuose. Jos naudą pajus ne tik vairuotojai, bet ir tarnybos, prižiūrinčios ir tvarkančios kelius – gaudamos tikslią informaciją apie kelio būklę konkrečiame ruože savo darbams atlikti sunaudos mažiau degalų bei druskos.
Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinės sistemos diegimo projekte jau įrengtos automatinės kelių oro sąlygų (KOS) informacinės stotelės. Anksčiau jų buvo 48, o praėjusiais metais papildomai įrengtos dar 43.
„Analizuojant duomenis buvo paskaičiuota, kad įrengus stoteles avaringumo rodikliai magistraliniuose keliuose žiemos metu pagerėjo – žuvusiųjų skaičius sumažėjo 25 proc., sužeistųjų skaičius – 21 proc., o eismo įvykių įvyko 7 proc. mažiau“, – sakė projekto trečiąjį etapą įgyvendinančios bendrovės „Fima“ sprendimų departamento vadovas Rokas Šlekys.
Pasak R. Šlekio, stotelės perduoda informaciją į šiuo metu kuriamą ir testuojamą informacinę sistemą Eismo informacijos centre. Tokiu būdu vairuotojus ir atsakingas tarnybas operatyviai pasieks informacija apie ant kelio dangos susikaupusio vandens lygį ar ledo storį, matomumą, oro temperatūrą, vėjo greitį ir kitus svarbius parametrus. Pažangiomis priemonėmis keliautojai bus informuojami apie kelio darbus, jų trukmę, apylankas ir galimą vėlavimą dėl darbų, apie eismo intensyvumą ir vidutinį greitį atskiruose kelio ruožuose, perspėjami apie eismo sutrikimus.
Taip pat numatoma skelbti informaciją apie apribojimus keliuose dėl gamtinių sąlygų, eismo įvykių ar kitų priežasčių, perspėti apie eismui pavojingas aplinkybes. Gyventojus ši informacija pasieks per specialų interneto tinklapį www.eismoinfo.lt, kuris planuojama startuos nuo spalio mėn., o taip pat ją bus galima gauti paštu ar mobiliuoju telefonu.
Šiuo metu šiam projektui montuojami ir transporto intensyvumo skaitikliai magistralėje Vilnius – Kaunas – Klaipėda. „Ši įranga teikia informaciją apie transporto kiekį, jų tipus ir panašią informaciją. Tokių tyrimų rezultatai yra naudojami planuoti kelių tinklui, kelių priežiūros išlaidoms pagrįsti, rengiant investicinius projektus, vertinant kelių tinklo būklę ir planuojant jų remontą ar rekonstrukcijas bei panašiais tikslais“, – sakė bendrovės „Fima“ atstovas R. Šlekys.
Bendras projektas planuojamas baigti iki 2011 m. rugsėjo mėn., projektą iš dalies finansuoja Europos Sąjunga.