Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Ar žinojot, jog kadaise Mercedes Benz buvo įkūręs departamentą, kuris buvo atsakingas už rotorinių variklių kūrimą ir šios technologijos vystymą? Šis departamentas buvo net pristatęs konceptą, kuris turėjo tapti tiesioginiu "300SL" įpėdiniu, tačiau...
Mercedes Benz pirmąjį kartą šią koncepciją vardu "C111" pristatė 1969 metais ir kaip sakėme anksčiau turėjo tapti tiesioginiu "300SL" įpėdiniu. Tačiau viskas ir atrodo įprasta, šis konceptas turėjo rotorinį variklį, kuris tuo laiku buvo labai įdomus daugeliui gamintojų, ne išimtis buvo ir Mercedes Benz. Kompanija įkūrė specialų departamentą, kuris eksperimentuotų su rotoriniais varikliais dar 1962 metais. Taip po ilgų bandymų ir tobulinimų gimė "C111" konceptas.
Techninės šio Mercedes Benz rotorinio variklio charakteristikos buvo tikrai neprastos. 1969 metais pristatytame koncepte buvo sumontuotas 600 cm3 arba kam sunkiau suprasti tai 0,6 litro benzininis variklis išvystantis 280 arklio galių. Su tokiomis charakteristikomis automobilis galėjo pasiekti maksimalų 260 km/h greitį ir iki šimto kilometrų įsibėgėti per 5 sekundes. Paskutiniam pasispardymui departamentas patobulino variklį ir iš jo išspaudė 350 arklio galių, taip automobilis šoktelėjo tiesiai į super automobilių kategoriją, nes galėjo pasiekti maksimalų 300 km/h greitį ir iki 100 km/h įsibėgėti per 4,7 sekundės.
Mercedes Benz inžinieriai pasiekė tikrai stulbinamų rezultatų dirbdami ties rotoriniu varikliu, nes jiems pavyko išspręsti pagrindines šio variklio bėdas, tačiau jos nebūtų išspręstos be didelių techninių modifikacijų, kurios leido rotorinį variklį pritaikyti kasdieniniam naudojimui. Nors viskas ir skamba kaip pasakoje, tačiau viskas turi ir savo tamsiąją pusę.
"C111" modeliuose naudoti varikliai palyginus su įprastais benzininiais motorais vartodavo nežmoniškai daug kuro, o ir išmetamųjų dujų emisija buvo aukščiau visko negu buvo galima tikėtis. Dėl šių dviejų pagrindinių problemų, Mercedes Benz nutraukė šio departamento veiklą 1971 metais. Ir tokį žingsnį padarė ne vienas gamintojas, nes iki šiol automobilių industrijoje tik vienas gamintojas dirba su moderniais rotoriniais varikliais ir žada juos siūlyti ateityje. Taip atspėjote, tai yra Mazda.
Tuo tarpu Mercedes Benz rotorinių variklių departamente dirbusius inžinierius pervedė į dyzelinių variklių skyrių.
Ar žinojot, jog kadaise Mercedes Benz buvo įkūręs departamentą, kuris buvo atsakingas už rotorinių variklių kūrimą ir šios technologijos vystymą? Šis departamentas buvo net pristatęs konceptą, kuris turėjo tapti tiesioginiu "300SL" įpėdiniu, tačiau...
Mercedes Benz pirmąjį kartą šią koncepciją vardu "C111" pristatė 1969 metais ir kaip sakėme anksčiau turėjo tapti tiesioginiu "300SL" įpėdiniu. Tačiau viskas ir atrodo įprasta, šis konceptas turėjo rotorinį variklį, kuris tuo laiku buvo labai įdomus daugeliui gamintojų, ne išimtis buvo ir Mercedes Benz. Kompanija įkūrė specialų departamentą, kuris eksperimentuotų su rotoriniais varikliais dar 1962 metais. Taip po ilgų bandymų ir tobulinimų gimė "C111" konceptas.
Techninės šio Mercedes Benz rotorinio variklio charakteristikos buvo tikrai neprastos. 1969 metais pristatytame koncepte buvo sumontuotas 600 cm3 arba kam sunkiau suprasti tai 0,6 litro benzininis variklis išvystantis 280 arklio galių. Su tokiomis charakteristikomis automobilis galėjo pasiekti maksimalų 260 km/h greitį ir iki šimto kilometrų įsibėgėti per 5 sekundes. Paskutiniam pasispardymui departamentas patobulino variklį ir iš jo išspaudė 350 arklio galių, taip automobilis šoktelėjo tiesiai į super automobilių kategoriją, nes galėjo pasiekti maksimalų 300 km/h greitį ir iki 100 km/h įsibėgėti per 4,7 sekundės.
Mercedes Benz inžinieriai pasiekė tikrai stulbinamų rezultatų dirbdami ties rotoriniu varikliu, nes jiems pavyko išspręsti pagrindines šio variklio bėdas, tačiau jos nebūtų išspręstos be didelių techninių modifikacijų, kurios leido rotorinį variklį pritaikyti kasdieniniam naudojimui. Nors viskas ir skamba kaip pasakoje, tačiau viskas turi ir savo tamsiąją pusę.
"C111" modeliuose naudoti varikliai palyginus su įprastais benzininiais motorais vartodavo nežmoniškai daug kuro, o ir išmetamųjų dujų emisija buvo aukščiau visko negu buvo galima tikėtis. Dėl šių dviejų pagrindinių problemų, Mercedes Benz nutraukė šio departamento veiklą 1971 metais. Ir tokį žingsnį padarė ne vienas gamintojas, nes iki šiol automobilių industrijoje tik vienas gamintojas dirba su moderniais rotoriniais varikliais ir žada juos siūlyti ateityje. Taip atspėjote, tai yra Mazda.
Tuo tarpu Mercedes Benz rotorinių variklių departamente dirbusius inžinierius pervedė į dyzelinių variklių skyrių.