Šilkografijos technika atliktame darbe, kurio vertė gali siekti kelis milijonus dolerių, raudoname fone pavaizduota elektrinė kėdė. Šis paveikslas buvo sukurtas 7-ame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, kai A.Warholas kūrė savo seriją „Death and Disaster“.
A.Cooperis, kuris susidraugavo su A.Warholu gyvendamas Niujorke, gavo „Mažą elektros kėdę“ (Little Electric Chair) dovanų, bet nematė to paveikslo nuo 1972-ųjų ar 1973-ųjų, naujienų agentūrai AFP sakė ilgametis roko muzikanto vadybininkas Shepas Gordonas.
„Tik būdamas rokenrole gali neprisiminti turįs A.Warholo (darbą)!“ – juokėsi Sh.Gordonas.
A.Cooperis, garsėjęs makabriškais, bet iki mažiausių detalių ištobulintais pasirodymais, 8-ame dešimtmetyje smarkiai gėrė, bet, jo vadybininko teigimu, nieko keista, kad jis pamiršo apie tą paveikslą.
„Tada buvo kiti laikai. Andy dar nebuvo miręs, jo paveikslai nebuvo vertingi, o Alice'as koncertuodavo „Madison Square Garden“, o bilietai (į jo koncertus) kainuodavo po pusketvirto dolerio“, – teigė Sh.Gordonas.
Jis sakė prisiminęs tą paveikslą prieš kelerius metus vakarieniaudamas su vienu meno prekiautoju, kuris užsiminė, kad A.Warholo darbai dabar yra itin vertingi.
Kiek vėliau savo sandėliuke A.Cooperis surado „Mažą elektrinę kėdę“; paveikslas vis dar buvo suvyniotas ir paslėptas tarp senų daiktų.
Sh.Gordonas sakė, kad 69 metų A.Cooperis kol kas nenusprendė, ką darys su tuo paveikslu; rokeris tik sakė norįs jį įrėminti. Muzikantas vis dar aktyviai koncertuoja, o penktadienį pasirodys jo naujausias albumas.
Elektros kėdės tematika
A.Warholas sukūrė ištisą seriją „Mažos elektros kėdės“ paveikslų; vienas jų 2014 metais buvo parduotas už daugiau kaip 10 mln. dolerių (8,6 mln. eurų) aukcione „Christie's“. Kiti šios serijos paveikslai priklauso Londono modernaus meno galerijos „Tate Modern“ ir San Fransisko Modernaus meno muziejaus kolekcijoms.
A.Cooperis tą paveikslą gavo gimtadienio proga iš tuometės savo merginos Cindy Lang. Pastaroji sukinėjosi Niujorko alternatyviojo roko scenos užkulisiuose kartu su A.Warholu, kuris bendradarbiavo su grupe „The Velvet Underground“.
Sh.Gordonas sakė, kad A.Warholas susidomėjo elektros kėdės tematika, nes jį sukrėtė Sovietų Sąjungai šnipinėjusių ir 1953-aisiais myriop nuteistų Ethel ir Juliuso Rosenbergų istorija.
Ankstyvuoju savo karjeros laikotarpiu A.Cooperis kiekvieno savo pasirodymo pabaigoje suvaidindavo vis kitokią teatrališką egzekuciją – jis būdavo pakariamas, nužudomas elektros kėdėje arba giljotina.
„Tai nebuvo sąmoningas susiejimas, bet menine prasme tai buvo praktiškai toks pat pareiškimas“, – sakė Sh.Gordonas apie dviejų menininkų elektros kėdės simbolio naudojimą.
„Jei bet kuriuo metu sustabdysite Alice'o Cooperio šou, jis atrodys panašiai kaip Salvadoro Dali paveikslas. Ten yra daug abstrakčių vaizdų; tai yra dalykų, kurių neturėtų būti toje vietoje, sugretinimas“, – pridūrė jis.