„Buvo pateikti trys raportai ir nubalsavo tiktai už vieną, kitus atmetė, nubalsavo būtent už tą, kuris buvo blogiausias mums, nes tame raporte numatytas vilkiko grąžinimas privalomas. Tai yra, kas keturias savaites, nesvarbu vilkikas pilnas ar tuščias, turi grįžti namo“, – BNS telefonu iš Briuselio teigė Rokas Masiulis.
Šiam pasiūlymui ir visam Mobilumo paketui dar turės pritarti Europos parlamentas, kurio balsavimas numatytas sausio paskutinę dieną.
Anot ministro, yra vilčių, kad Europos parlamentas balsuos priešingai, nes vilkikų gražinimas buvo atmestas gruodžio pradžioje ES Transporto ministrų taryboje.
„Kai prasidės dialogai dėl parlamento (...), tikimės, kad arba pavyks įtikinti, kad toks balsavimas neturi būti daromas, nes jau Europos viduje nesutariam, kas turi būti tame Mobilumo pakete, arba tiesiog prisidės daugiau šalių, kurioms šis reikalavimas nėra tinkamas ir tiesiog bus nubalsuota prieš visą paketą“, – teigė R. Masiulis.
Transporto komitetas ketvirtadienį nepritarė siūlymams dėl vairuotojų darbo ir poilsio režimų bei vairuotojų komandiravimo.
„Buvo numatyta, kad vairuotojai turi miegoti specialiose vietose, (...) tai buvo nenaudingas dalykas, nes tų vietų tiesiog nėra. (...) Dar buvo numatyti apribojimai kabotažo veiklai, kad labai trumpai mes galime tarp užsienio šalių pavažinėti, o po to vėl reikia išvažiuoti iš šalies“, – sakė ministras.
R. Masiulio teigimu, šiuo metu svarbiausia mobilizuoti Lietuvos europarlamentarus, kad jie visi vieningai balsuotų prieš Mobilumo paketą – tai, anot jo, garantavo ir Lenkijos bei Bulgarijos ministrai. Be to, bus toliau tęsiamos diskusijos su svyruojančią nuomonę turinčiomis šalimis.
„Bendra nuostata mūsų yra, kad su daug dalykų mes irgi linkę sutikti, kad konkurencija būtų sveikesnė, bet nesutinkam su protekcionistinėm nuostatom, kurios dirbtinai žlugdo konkurenciją“, – pabrėžė ministras.