Sulaukė kardinalių pokyčių
Naujasis „Can-Am Maverick R X RS“ modelis nuo pirmtako skiriasi kaip diena ir naktis. Kaip teigia Justas Grendelis, šiame modelyje nėra nė vienos detalės, kuri buvo naudojama praėjusios kartos modelyje.
Naujos generacijos bagyje sumontuotas vieno litro darbo tūrio „Rotax“ variklis su turbina, kuris generuoja 240 arklio jėgų. Įdomu tai, kad jau bazinėje komplektacijoje į šį modelį montuojama sekvencinė pavarų dėžė, kuri užtikrina dar didesnę bagio dinamiką ir leidžia išnaudoti visą jo potencialą. Bagio svoris – 1016 kg, o jo degalų bako talpa – 50 litrų.
Vos pažvelgus į bagį pirmiausia į akis krenta masyvios, iš aliuminio pagamintos svirtys. Visiškai nauja čia ir pakaba, kurios sklandų darbą užtikrina reguliuojami „Fox“ amortizatoriai, priklausomai nuo komplektacijos turintys ir aktyvųjį valdymą.
„Pagrindinis privalumas yra visiškai naujas variklis bei pavarų dėžė. Ji šiame modelyje jau nebe diržinė, o sekvencinė. Tai yra technologinis šuolis, padėsiantis užtikrinti dar didesnį patikimumą. Taip pat įspūdinga ir pakaba bei jos darbas. Bagis elgiasi visai kitaip nei senasis modelis.
Jei žiūrėtume ne į sportą, o į eilinį vartotoją, viduje labai daug įrangos, skirtos komfortui ir patogiam bagio naudojimui – nuo multifunkcinio vairo iki 10,25 colio pločio liečiamo ekrano. Tai tikrai išmanus ir visiškai naujas daiktas. Ne vieną SSV bagį esu turėjęs, tai galiu pasakyti, kad technologinis šuolis šįkart yra labai didelis“, - sakė Justis Grendelis.
Ateities Dakaro ralio technika
Per testų sesiją Rokas Baciuška ir Justas Grendelis įveikė per šimtą kilometrų įvairiais režimais. Beje, šiame renginyje tarp visų svečių Rokas Baciuška buvo vienintelis Dakaro ralio dalyvis, kuris turėjo progą išmėginti šį „Can-Am Maverick R X RS“ bagį, kuris neabejotinai yra ateities Dakaro maratono modelis, kuriuo čia bus skinamos pergalės 2025-aisias metais.
„Tokius testus gamintojas organizavo pirmą kartą ir galiu pasakyti, kad įspūdžiai tikrai geri. Aišku, nevažiavome tokiu koviniu režimu kaip lenktynėse, bet sužinoti ir suprasti apie šį bagį bei technologinę jo pažangą pavyko išties daug. Skirtumas nuo senojo modelio yra tikrai ženklus. Įspūdį paliko sekvencinė pavarų dėžė, kuri gali veikti tiek mechaniniu, tiek automatiniu principu. Pavaros jungiasi labai sklandžiai, net nesijaučia kaip jos keičiasi. Važiuoklė irgi patobulinta - leidžia važiuoti kur kas smarkiau, agresyviau. Realiai iš senojo modelio nėra palikta visiškai nieko. Nors šis modelis yra šiek tiek sunkesnis už buvusįjį, tačiau tai kompensuoja 40 arklio jėgų pakeltas galingumas. Šis modelis, be abejo, yra ateities Dakaro bagis. Ne artėjančio, bet 2025-ųjų metų“, - sakė pasaulio čempionas Rokas Baciuška, kuris šiuose testuose buvo vienintelis Dakaro ralio lenktynininkas, turėjęs progą išmėginti naująjį „Can-Am Maverick R X RS“ modelį.
Pirmieji vienetai Lietuvą pasieks jau šiais metais
Naujasis „Can-Am Maverick R X RS“ modelis Lietuvoje, „Moto Marine“ salone pasirodys jau šiais metais. Jo bazinė kaina – 54 990 eurų, o versija su aktyvia amortizatorių sistema kainuos dar tūkstančiu eurų brangiau. Kaip papildomą įrangą galima užsisakyti ir garso sistemą bei kitus priedus.
„Gamintojui jau galima pateikti užsakymus, o bandomoji versija „Moto Marine“ saloną pasieks, tikimės, dar šiais metais. Vienintelis neatsakytas klausimas – kiek modelių Lietuvos rinkai galės skirti pati gamykla. Tačiau nėra jokių abejonių, kad šis modelis tikrai sulauks susidomėjimo ir bus geidžiamas motobagių technikos gerbėjų“, - sakė „Moto Marine“ atstovas Justas Grendelis.