Laikraščio „New York Times“ atliko tyrimo išvados parodė, kad yra 5 priežastys, kurios skatina mus dalintis:
1. Mes norime parodyti naudingą ir linksmą turinį kitiems.
2. Norime, kad kiti mus geriau pažintų.
3. Siekiame užmegzti arba puoselėti santykius. Pasak tyrimo, dalinimasis padeda palaikyti ryšį su tais, su kuriais realiame gyvenime retai susitinkame.
4. Savirealizacija. Kai kuriems dalinimasis padeda pasijusti svarbiais, reikalingais.
5. Palaikyti mėgstamus prekiniu ženklus, judėjimus, akcijas, iniciatyvas.
Gauti tyrimo rezultatai „New York Times“ padėjo suskirstyti žmones į 6 kategorijas.
1. Altruistas
Šie žmonės nori padėti kitiems. Jie dalinasi tada, kai žino, kad naujiena bus naudinga kažkam kitam. Altruistams nerūpi asmeniniai interesai. Visgi jiems svarbu sužinoti, kad pasidalinta naujiena buvo naudinga.
2. Karjeristas
Svarbu plėsti pažinčių ratą bei tapti nuomonių lyderiais. Jie fokusuojasi į karjerą. Todėl karjeristai dalinasi naujienomis, kurios parodo, kad jie domisi savo profesija.
3. Hipsteris
Aktualu pradėti diskusiją, pokalbį, kuris atspindėtų jų asmenybę, pomėgius. Dalindamiesi naujienomis jie pasakoja apie save. Dalinimasis jiems yra toks svarbus, kad hipsteriai investuoja nemažai laiko į naujienų paiešką. Jiems labai svarbu pasidalinti pirmiems.
4. Bumerangas
Labai nori dėmesio. Šiems žmonėms svarbu, kad pasidalintos naujienos turėtų kuo daugiau komentarų bei „patinka“ paspaudimų. Jiems neigiami komentarai yra geriau nei nieko.
5. Sujungiantis
Dalinasi, nes taip nori palaikyti ryšį su draugais. Jiems patinka dalintis tokiu, turiniu, kuris visiems atneša naudą realiame gyvenime. Pavyzdžiui, galimybė laimėti dovanų čekį, nuolaidų kuponą ir panašiai.
6. Išrankusis
Nori padėti konkrečiam žmogui. Toks žmogus dalinasi retai, tik gerai įsitikinęs, kad informacija tikrai bus naudinga, įdomi.
„New York Times“ teigimu, gali būti, kad žmogui būdingi keli asmenybių tipai. Pvz jis gali turėti šiek tiek karjeristo bei hipsterio bruožių.
Pasak kito tyrimo, kurį atliko Kalifornijos universiteto dėstytojai, pagrindinės priežastys, kodėl žmonės dalinasi socialiniuose tinkluose yra noras pakelti nuotaiką kitiems, įkvėpti arba būti naudingiems.
Tiek „New York Times“, tiek Kalifornijos universiteto tyrimai, rodo, kad mes dalinanamės, nes vertiname žmones, kurie mus supa. Mes norime arba pakelti savo statusą kitų akyse, arba padėti, pagerinti artimų žmonių gyvenimus.