Standartiniai automobiliai reikš standartinius
Kartu su buvusio Lietuvos automobilių sporto federacijos techninių reikalavimų komiteto pirmininko Egidijaus Janavičiaus pagalba šiemet iš ankstesnės „Street“ klasės buvo išgrynintos dvi atskiros klasės automobiliams: „Stock“ ir „Semi PRO“, taip pat lieka „PRO“.
Pirmojoje – „Stock“ kategorijoje galės lenktyniauti tik visiškai standartiniai automobiliai. Tokie, kokie išėjo iš gamyklos. Galimi tik minimalūs pokyčiai, nedarantys didelės įtakos greičiui arba prisidedantys prie saugumo. Galima pakeisti stabdžių diskus ir kaladėles, mat standartiniai mašinų stabdžiai linkę perkaisti, dar galima pasikeisti amortizatorius, tik be išsiplėtimo bakelių.
„Anksčiau „Street“ klasės reglamentas buvo gana liberalus ir ten dalyvavę automobiliai greičiu lenkdavo galingiausius lenktyninius automobilius, ir netgi į trasą jie būdavo atvežami ant tralų. Šiemet reikalavimai šiai kategorijai buvo stipriai sugriežtinti, kad klasė liktų išskirtinai pradedantiesiems, norintiems išmėginti savo jėgas lenktynėse standartiniu automobiliu, palikti jiems galimybę kovoti dėl aukštų pozicijų su kitais lygiaverčiais dalyviais, kurie galbūt į trasą atvažiuos savo kasdieniu automobiliu“, - pokyčius argumentavo U. Rukšėnaitė.
Tuo tarpu stipriau užkibusiems ant lenktynių teikiamo adrenalino ir norintiems lėkti greičiau, tobulinti savo automobilius, skirta „SemiPRO“ klasė, kur jau leidžiami tam tikri patobulinimai bei pakitimai. Ir galiausiai – PRO kategorija praktiškai be jokių apribojimų, tik jau su privaloma visa saugumo įranga, tokia kaip saugos lankai, sportinės sėdynės ir t.t., skirta tiems, kas jau nori gerinti trasos rekordus.
„Mes žiūrime į ateitį ir norime išskirti A, B ir C lygas. C – palikti pradedantiesiems ir sudaryti visas sąlygas lenktyniauti kuo pigiau, kuo paprasčiau ir tuo pačiu būti konkurencingiems. O tada jau lipti aiškiai apibrėžtais techniniais laipteliais į aukščiausią lygą“, - komentavo organizatorė.
Mėgėjų trofėjai liks mėgėjams
Keičiasi ir „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų žiedinių lenktynių čempionato vykdymo tvarka dalyvių atžvilgiu. Tik pernai prasidėjęs čempionatas iš karto susilaukė dalyvių priekaištų, kad C lygos lenktynes laimi iš A lygos pasitreniruoti atvykę profesionalai.
„Ring Challenge“ komanda šią problemą išsprendė paprastai: A lygos dalyviai su savo automobiliais, kuriais važiuos „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate galės dalyvauti C lygos varžybose, tačiau ne įskaitoje. Kitaip tariant, važiuoti galės, galės ir laimėti, bet apdovanojimų negaus, šie bus teikiami išskirtinai mėgėjų lygos dalyviams. Arba A lygos dalyvis turės susirasti kitą automobilį. Galbūt, pavyzdžiui, susikeisti su C lygos dalyviu. Šie galės važiuoti A lygos automobiliais.
C lygos lenktynėse gali dalyvauti ir D kategorijos lenktynininko licencijų neturintys dalyviai, jiems bus paruošta saugesnė trasa su papildomomis greičio mažinimo zonomis, tačiau saugos lankai ir kita saugumo įranga automobiliuose – privaloma.
Šiuo metu jau vyksta išankstinė registracija į pirmąjį metų „Ring Challenge“ renginį, o šeštadienį, balandžio 20-tą dieną „Ring Challenge“ interneto puslapyje prasidės atvira dalyvių registracija tiek į „Dynami:t“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato, tiek į „Liqui Moly“ Lietuvos mėgėjų lenktynių čempionato, tiek į Lietuvos „Time Attack“ čempionato važiavimus.
Iš viso 2019-aisiais metais įvyks keturi „Ring Challenge“ renginiai. Du didieji, kuriuose vyks visi įmanomi Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato važiavimai ir du, skirti tik C lygai – pradedantiesiems sportininkams.