Tradiciškai, daugelio pirmasis automobilis švyti, lyg būtų ką tik išvažiavęs iš naujų automobilių atstovybės. Tačiau 17-os metų sulaukęs Ričardas pirmąjį savo automobilį atsimena kitaip.
„Pirmąjį BMW įsigijau už 400 dolerių. 3 serijos BMW buvo su išpuvusiais priekiniais stakanais“, - priduria Ričardas.
Vienas geriausių 9 dešimtmečio automobilių labai greitai „prilipo“ ir tapo neatsiejama Ričardo gyvenimo dalimi.
„Iki šiol važinėju su tuo pačiu modeliu - E30. Nors esu turėjęs 25 - 30 skirtingų mašinų, bet tiesiog negaliu ramiai gyventi, kai garaže nėra E30“, - pasakoja Ričardas.
Nuo E30 iki... E30
D.Britanijoje gyvenantis automanas nėra abejingas šiam „BMW“ modeliui. Tai akivaizdu. Tačiau 9 dešimtmetyje sukurtas automobilis ne visada buvo jo kasdieninis.
Nusprendęs palikti Lietuvą ir išvykti į D.Britaniją, su savimi vaikinas pasiėmė ir savo mylimiausią - E30. Tai nebuvo standartinis automobilis, toli gražu. Priekyje buvo sumontuotas benzininis 2.8 litro darbinio tūrio motoras iš E39, sumontuoti „Koni“ reguliuojamo kietumo amortizatoriai su „H&R“ spyruoklėmis, originalus „Motorsport“ salonas, visiškai naujas stogas, „Brock B1“ ratlankiai.
„Net nesuprantu, kodėl aš jį pardaviau pusiau pažįstamam žmogui. Automobilis pusę metų nejudinamas prastovėjo pusę metų, kol galiausiai sugrįžo atgal į Lietuvą“, - priduria Ričardas.
Tačiau atsisveikinus su vienu E30, vėliau prasidėjo kito E30 paieškos. Prieš dvejus metus Ričardas įsigijo „E30 325i“ su išblukusiu kėbulo spalva.
„Kaip tokiam automobiliui, jis turėjo pakankamai gausų komforto įrangos sąrašą. Žibintų apiplovimas, pilnas OBC, autopilotas, elektra valdomos ir šildomos sėdynės.“
Kadangi Ričardas nėra tas žmogus, kuris mėgsta važinėti su visiškai standartiniais automobiliais, laikui bėgant „E30“ gavo „Keskin KT4“ ratlankius, „Startec“ galinius žibintus, „Mtech1“ buferius ir „Zender“ galinį pažeminimą.
„Natūralu, jog vėliau užsimaniau ir pilno MTech1 bodykit'o. Sunkiausia buvo gauti slenksčius ir galinį bagažinės spoilerį, kuris man atsiėjo 400 svarų“, - pasakoja Ričardas.
Keliaujame toliau - „Keskin“ buvo pakeisti „Borbet A“, sumontuotos juodos priekinės lempos, įdėtas „Nardi“ medinis vairas, užuolaida nuo vėjo.
Kasdieninis automobilis - taip pat BMW
Tuo stebėtis nereikėtų, juk Ričardas be galo myli vokiškus „BMW“ markės automobilius. Šiuo metu, šalia raudonos spalvos „E30“ kabrioleto stovi taip pat raudonos spalvos „BMW“. Tik tai ne „E30“, o „E36“ universalas su dyzeliniu varikliu.
Nors tai yra kasdieninis automobilis, tačiau ir jis gavo keletą „skanių“ detalių, kurios šiek tiek pakeitė ekonomiško universalo išvaizdą. Mūsų šalyje kregždės pseudonimą turintis automobilis gavo „MTech“ kėbulo detales, „M3“ sėdynes, „AC Schnitzer“ trijų dalių ardomus 17 colių ratlankius.
Vis dėlto, artimiausioje ateityje „E36“ bus ne tik ekonomiškas, bet ir labai greitas universalas. Ričardo planuose iškeisti 2.5 litro į 3.0 litrų darbinio tūrio dyzelinį agregatą, kuris montuojamas į gausybę įvairiausių „BMW“ modelių.