(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)
Automobilį renkasi pagal vertybes
Dinamika, komfortas, degalų sąnaudų ekonomija – tai tik keletas kriterijų, į kuriuos atsižvelgiama žvalgantis naujo automobilio. Racionalūs pasvarstymai nesvetimi ir mūsų pašnekovui, tačiau jis, rinkdamasis ratuotį, žvelgia giliau nei kėbulo forma ar prošvaisos centimetrai.
„Be standartinių kriterijų, man nemažiau svarbu yra tai, kad automobilis organiškai derėtų su mano asmenybe ir ją atspindėtų. Automobilis net buitine prasme yra svarbi gyvenimo dalis, juk šitiek laiko šiuolaikinis žmogus praleidžia vairuodamas“, – pasakoja S. Bankauskas.
(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)
Savaime suprantama, įprasti kriterijai netaikomi klasikinių ratuočių rinkoje. Tad kaip vyro gyvenime ir garaže atsidūrė britiško kraujo limuzinas, kurį vargu ar galima pavadinti tenkinančiu kasdienes reikmes?
„Žinote, mąstydamas apie kriterijus, parinkčiau terminą – solidumas. Man jis reiškia rimtą, atsakingą požiūrį į savo darbą, kuo kokybiškesnį jo atlikimą. Pats odontologijoje siekiu solidaus rezultato ir, matyt, panašaus solidumo tikiuosi šiuo atveju iš automobilio gamintojo“, – paaiškina S. Bankauskas. –Ypatingoms progoms naudojamame automobilyje, koks, žinoma, ir bus šis mano klasikinis „Bentley“, didžiulę reikšmę teikiu jo vertybėms. Turiu omenyje, kad atkreipiu dėmesį į jo ilgaamžiškumą, gilią ir įspūdingą istoriją, užkoduotą trumpu pavadinimu.“
(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)
Pasakodamas apie savąjį „Bentley“, S. Bankauskas neslepia susižavėjimo automobilio bei prekės ženklo istorija, bylojančia apie aistros ir meilės savo darbui nulemtą pasisekimą – tai klinikos vadovui itin artima.
„Broliams Bentliams pavyko pradėti ir sukurti šį tą nuostabaus ir ilgaamžiško, o vėlesnė sąjunga su „Rolls Royce“ taip pat davė puikių rezultatų. Man labiausiai patiko būtent šis 1960-ųjų „S2“ – mano akimis, jame puikiai dera ir išorinis žavesys, ir klasikinės vertybės, o drauge, vertinant variklio galios ir kitus parametrus, jau juntama modernumo dvasia“, – teigia S. Bankauskas.
(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)
Restauracija – reikalaujanti kruopštumo
Meilė klasikiniams automobiliams ir nepriekaištingo rezultato siekis „Clinic DPC“ odontologijos įkūrėją S. Bankauską atvedė į automobilių restauracijos meistro Šarūno Žitkevičiaus dirbtuves. Jis atskleidė, kad daugiau nei prieš pusę šimtmečio suprojektuoto „Bentley“ atnaujinimo darbai pareikalavo ne tik kruopštumo, bet ir kantrybės.
„Lengvų momentų automobilio restauracijos procese nebuvo. „Bentley“ bei „Rolls-Royce“ – aikštingos mašinos. Norint pakeisti net elementariausią interjero detalę, reikia įdėti labai daug pastangų. Pavyzdžiui, automobilio viduje esanti medžio apdaila reikalauja ypatingai nuodugnaus ir meistriško darbo bei įgūdžių. Restauracija sudėtinga dar ir todėl, kad visi šios markės modeliai yra surinkti rankomis, o tai reiškia, jog pasaulyje nėra absoliučiai dviejų identiškų „Bentley S2“ automobilių“, – patirtimi dalinasi Š. Žitkevčius.
(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)
„Kiekviena detalė buvo pagaminta rankomis, lygiai taip pat visos automobilio dalys į vieną kūną buvo surinktos ne mašinų, o žmonių rankų. Restauruojant tokį ratuoti turime atsekti jį anuomet gaminusio žmogaus darbo eigą“, – priduria specialistas, pasakodamas apie „Bentley“ keliamus iššūkius.
Anot restauratoriaus, ne mažiau sunkumų kelia ir reikiamų detalių paieška. „Vienas pavyzdžių – tepalo siurblys, kurio įsigyti tiesiog neįmanoma, tad jį mums teko restauruoti. Turėjome į pagalbą pasitelkti kolegas, kurie pagamino naujus dantračius, pasinaudoję koordinatinėms ištekinimo staklėmis“, – tęsia Š. Žitkevičius.
(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)
Automobilį restauravusios komandos nariai mano, jog tai yra susiję su britų, kaip tautos, bruožais. „Istoriškai, britų gamintojai visuomet plaukdavo prieš srovę, o ne pasroviui. Tai galima įvardinti kaip privalumą, jeigu juos vertintume pagal dizainą, važiavimo savybes, unikalumą. Užtenka pažvelgti į stabdžių sistemos veikimo subtilybes. Matote, šiame „Bentley“ stabdžių sistema pradeda veikti tik tada, kai automobilis pradeda judėti. Ir tai tik maža dalis išskirtinių bruožų.
Daugelis iki šiol mano, jog tai buvo geriausias S modelių serijos atstovas, sugebėjęs suteikti tiems laikams nebūdingą dinamiką, kurios šis ištaigingas modelis sėmėsi iš „Bentley“ inžinierių sukonstruoto V8 konfigūracijos motoro, kurį, beje, bendrovė, su tam tikrais pakeitimais, naudojo iki pat „Bentley Arnage“ ir „Brooklands“ laikų. Ir tai tik dar kartą įrodo, jog „Bentley“, net ir dabar, stengiasi laikytis ilgamečių tradicijų, kurios padėjo tvirtus pamatus vienam privilegijuočiausių automobilių gamintojui pasaulyje.
(nuotr. Arnoldas Ivanauskas)
Ir štai – stovime šalia Nemuno esančioje pakrantėje, priešais šį „Bentley S2“ ir stebimės kiek daug triūso ir kruopštumo pareikalavo šio automobilio sukūrimas. Ir tą pačią akimirką prisimename Simono Bankausko įvardintą kriterijų, pagal kurį jis renkasi automobilį ir kokio rezultato jis siekia dirbdamas odontologijos srityje. Malonus sutapimas?
Panašu, kad automobiliai ir odontologija turi žymiai daugiau bendrų savybių negu galvojome anksčiau.